Veselīga dzīvesveida ekspertes Anitas Pužules ieteikumi, ko ēst, lai stiprinātu imunitāti

2 komentāri
Veselīga dzīvesveida ekspertes Anitas Pužules ieteikumi, ko ēst, lai stiprinātu imunitāti
INSTAGRAM

Fitnesa trenere, skaistumkaraliene, masiere, veselīga uztura lietpratēja Anita Pužule apzinās, ka ”Covid-19” laikā īpaši aktuāls ir imūnsistēmas jautājums – ko varam darīt savā labā, kā sevi pasargāt?

Anita paziņo, ka imūnsistēma nav tā lieta, kuru pārveidot un stiprināt dienas laikā, imunitāte jāstiprina katru dienu!

Ēst maizi vai neēst? Fitnesa trenere Anita Pužule lauž stereotipus par maizes lietošanu uzturā

Veselīga uztura lietpratēja uzskata, ka tas nav nemaz sarežģīti – sabalansēts un veselīgs uzturs, regulāras fiziskās aktivitātes, labs miegs, miers, atpūta būs svarīgākais spēcīgas imūnsistēmas uzturēšanai!

”Ņemot vērā, ka nozīme ir dzīvesveidam kopumā, obligāti jāpatur prātā, ka cilvēka organismam vislabākais enerģijas avots ir dabīgi, uzturvielām bagāti produkti. Neveselīgs un vienveidīgs uzturs ļoti negatīvi ietekmē imūnsistēmu,” tā Anita.

Septiņi ”sliktie produkti”, kurus vērts atstāt ēdienkartē, ja gribi notievēt! Iesaka Anita Pužule

Anita izceļ galvenos vitamīnus un minerālvielas, kam jāpievērš uzmanība:

Pilnīgi noteikti tas ir A vitamīns, kas paaugstina spējas pretoties dažādām infekcijām. Tas atrodams treknajās zivīs (lasis, forele), olu dzeltenumos, tofu, riekstos, pilngraudu produktos, pākšaugos.

Dārzeņos esošais beta karotīns organismā tiek pārveidots par A vitamīnu, tāpēc noteikti uzturā jāiekļauj visi zaļie lapu dārzeņi, burkāni, ķirbji un citi oranžie un dzeltenie dārzeņi.

Fitnesa trenere iesaka pamēģināt krāsnī ceptus burkānus ar kardamonu, kas ir lielisks našķis un viegli pagatavojams!

Tev vajadzēs: burkānus – daudzums atkarīgs no ēdāju skaita, sagrieztus slīpās ripiņās, sviestu un kardamonu. Visu sajauc, lai burkāni ir mazliet pārklāti ar sviestu, liek uz cepamās plātnes un cep zeltaini brūnus!

Fitnesa trenere Anita Pužule atklāj ķirbja un burkāna lietderību, kā arī gardas ēdienu receptes

B vitamīniem atkal ir liela loma imūnsistēmas uzturēšanā – stresa gadījumos.

Te izceļami zaļumos, augļos, riekstos, sēklās, olās, gaļā un piena produktos atrodamie B6, B9 un B12 vitamīni.

”Ja vēlies pagatavot kādu vērtīgu gardumu enerģijai, iesaku zemesriekstu enerģijas batoniņus!” smaida Anita.

Pagatavošana: smalcinātājā sajauc sauju grauzdētu riekstu ar pusi saujas pilngraudu auzu pārslu, pāris dateles un čia sēkliņas.

Veido kvadrātiņus vai bumbiņas un liec ledusskapī sastingt.

Fitnesa trenere Anita Pužule uzskata, ka kālis, bietes un kale kāposts ir lieliski vitamīnu avoti

”Par veselību runājot, visiem prātā būs C vitamīns, un ne velti, tas palīdz cīņā ar infekcijām un veicina ātrāku atveseļošanos. To uzņemt ar uzturu ir īpaši svarīgi, jo pats organisms to izstrādāt vai uzglabāt nespēj,” skaidro Anita.

Fitnesa entuziaste mudina uzturā lietot sarkano papriku, čili piparus, zemenes, brokoļus, kale kāpostus un kivi!

Fitnesa skaistulīte Anita Pužule atklāj piecus produktus, kuri vienmēr atrodami viņas ledusskapī

”Jāpievērš vērība D vitamīnam, turklāt pavasara sākumā tā trūkums ir ļoti bieža parādība. Tāpēc noteikti ir jāuzturas svaigā gaisā, saulītes staros un jāēd treknās zivis, garneles, olas ar visu dzeltenumu. Ja ir konstatēts tā deficīts, noteikti jālieto ārsta izrakstītie pilieni,” tā Anita.

Pašai fitnesa trenerei ļoti patīk brokastīs baudīt maizītes ar biezpienu un garnelēm.

Nepieciešams: tīģergarneles, biezpiens, zaļumi, garšvielas, citrons.
Pagatavošana: maizītes apgrauzdē, biezpienam piejauc garšvielas un mazliet citrona sulas, liek uz maizītēm zaļumus, biezpienu un apceptas garneles.

Ja negaršo garneles, tās var aizstāt ar lasi!

Pagatavo kūku fitnesa treneres Anitas Pužules gaumē! Našķis satur tikai 4 gramus cukura!

”No minerālvielām organisma aizsargspēju paaugstināšanas aspektā, gribētu īpaši izcelt dzelzi, cinku un selēnu. Dzelzs ir viena no cilvēkam svarīgākajām minerālvielām un tās trūkums vājina imunitāti. Ja esi gaļēdājs, dzelzs uzņemšanai izvēlies gaļu un zivis, ja veģetārietis – pilngraudu produktus un pākšaugus,” pamāca Anita.

Anita stāsta, ka selēns ir pazīstams kā spēcīgs antioksidants, cīnās pret brīvajiem radikāļiem un mazina iekaisuma procesus. Selēnu bagātīgi satur rieksti, īpaši Brazīlijas, jūras zivis, gaļa, pilngraudu produkti un pupiņas.

Cinks mums ļoti nepieciešams aizsardzībai pret vīrusiem un mikrobiem, kā arī citās imunitātei nozīmīgās organisma funkcijās. Cinka trūkums ir ļoti izplatīta parādība, lai no tās izvairītos, ieteicamas jūras veltes, vistas, jēra un liellopu gaļa, turku zirņi, spināti un protams, austeres,” atgādina Anita.

Pamēģini dienu sākt ar enerģizējošu, vitamīniem un minerālvielām bagātu smūtiju:

Tam vajadzēs 2 burkānus, 2 ābolus, sauju spinātu, sasmalcinātu svaigu ingveru (šķēlīti), glāzi riekstu piena. Visu sablendē un pārkaisi ar sezama vai ķirbju sēkliņām!

Veiksmi imunitātes stiprināšanā!