Koši foto: pašmāju ballīšu meistars kopā ar mīļoto atgūst spēkus Ēģiptē

Pievienot komentāru
PRIVĀTAIS ARHĪVS

Janvāra vidū no divu nedēļu atvaļinājumā saulainajā Ēģiptē mājās atgriezās populārais dīdžejs [Ex] da Bass. Atpūtā uz arābu zemi viņš bija devies kopā ar savu mīļoto sievieti, un pāris uz ceļojumā piedzīvoto atskatās ar dalītām jūtām.

Kā Skaties.lv atklāj [Ex] da Bass, īstajā vārdā Mareks Dainis, pēdējos pāris gadus doties atpūsties uz dienvidu zemēm izdevība rodas vismaz reizi gadā.

”Parasti tas notiek oktobrī, laikā, kad vasaras ballīšu sezona ir noslēgusies, bet jaunā klubu sezona vēl nav īsti ieskrējusies. Jāteic, ka šogad izbrīvēt laiku ceļošanai sanāca vien janvārī. Pēc manas uzstāšanās Jaungada naktī 11. novembra krastmalā taisnā ceļā devāmies uz lidostu,” savu ceļojuma stāstu iesāk pazīstamais ballīšu meistars.

Pašam šī bijusi otrā viesošanās reize Ēģiptē (pirmā bija pirms 10 gadiem, kad kopā ar ģimeni tur svinēta mammas dzimšanas diena), taču viņa sirdsdāmai šis bija pirmais ceļojums uz šo valsti, un, kā norāda dīdžejs, līdz Ēģiptes ceļojumam draudzene bijusi ārzemēs tikai kopā ar savu tēvu vai draudzenēm.

”Es, dodoties uz siltajām zemēm, vairāk nododos nesteidzīgai atpūtai un relaksācijai, bet mīļotā, esot ārzemēs, izmanto visas iespējas iepazīt citas kultūras, izbaudīt vēl nebijušas garšas un smaržas, apskatīt ainavas, kas atšķiras no mežiem un ezeriem bagātās Latvijas dabas. Īsāk sakot, es braucu atpūsties, viņa – gūt jaunus iespaidus.

Lai vai kā, abi kopā šī ceļojuma laikā atradām vidusceļu – gan daudz ko redzējām, gan arī pazvilnējām pie baseina un pludmalē,” stāsta ballīšu pavēlnieks.

Skaisto pāri ceļojumā visvairāk pārsteigusi kultūras atšķirību īpatnības.

”Salīdzinot ar Latviju, Ēģiptē ir novērojama pamatīga netīrība, ko paši ēģiptieši skaidro kā sava slinkuma un vecāku audzināšanas sekas. Ne visi, protams, bet lielākā daļa.

Ēdiens ļoti atšķiras no latviešu virtuves, līdz ar to Ēģiptes pārtika mums bija liels izaicinājums. Sākotnēji mocījāmies ar vēdergraizēm. Pie tā vainojams netīrais, “cietais” Ēģiptes ūdens un mūsu vēderiem neierastās garšvielas. Jāatzīst, ka latviešu, Āzijas un itāļu virtuve mums ir daudz tuvāka.

Vēl jāpiemin smieklīgi mazās algas Ēģiptē, kas liek aizdomāties, kā šī tauta izdzīvo. Vidējā mēnešalga ir 115 eiro,” par to, kas abus kā tūristus Ēģiptē pārsteidza visvairāk, stāsta dīdžejs.

Tāpat Mareks novēroja, ka ēģiptiešiem ir ļoti svarīgi pārdot savu produkciju un pakalpojumus, tādēļ rietumniekiem ierastās pieklājības normas šajā zemē nav sevišķā cieņā.

”Līdzās tūrismam savas produkcijas un pakalpojumu pārdošana ir viņu galvenais ienākumu avots. Mums, latviešiem, nav pieņemts, ka pārdevēji ar visiem spēkiem bez nekādu ētikas normu ievērošanas velk savās bodītēs un skaistumkopšanas salonos.

Mīļotajai ļoti nepatika, ka viesnīcas SPA centra darbinieki uzbāzīgi, nākot tuvu klāt, pētot seju, piedāvāja savus pakalpojumus. Viņai ir ļoti svarīga ētika, bet ēģiptieši pārāk neiespringst tās izkopšanā,” par ēģiptiešu kaitinošo uzbāzību klāsta latviešu diskžokejs un atklāj, ka vairums ēģiptiešu latviešu pāri noturējuši par poļiem.

Mareks pastāsta arī par kādu amizantu atgadījumu: ”Katru dienu, mums nāca klāt viesnīcas kompleksa darbinieki un katru reizi pirmais jautājums bija: “Where are you from?” (No kurienes jūs esat?). Kad šo jautājumu dzirdējām diendienā no vieniem un tiem pašiem cilvēkiem, sākām atbildēt ar “Guess!” (Uzmini!). Daži saprata, citi nesaprata, sakot, ka jā, zinot, kas ir Guess un kur šī vieta atrodas.”

Dīdžejs kopā ar draudzeni devies trīs ekskursijās, un viena no tām bija saulrieta laikā izbrauciens ar kvadriciklu pa tuksnesi un beduīnu ciemata apmeklējums. Skaidrības labad viņš gan piebilst, ka šis nebija īsts beduīnu ciemats, bet gan mākslīgi rādīts tūristiem.

Foto: PRIVĀTAIS ARHĪVS

“Beduīnu” ciematā bija iespēja izjāt ar kamieļiem, malkot ēģiptiešu tēju, iegādāties “īsto” beduīnu lasītās tējas un citus produktus, kā arī pīpēt ūdenspīpi, ko arābi dēvē par “Shisha”.

”Brauciens saulrieta laikā bija burvīgs – brīvības sajūta ar sirreālisma pieskaņu. Visapkārt bija tikai tuksnesis un okeāna zils horizonts, kas mijās ar pasteļkrāsas rozā un zilām debesīm,” iespaidos dalās Mareka mīļotā Ranta.

Otrā ekskursija bija brauciens ar jahtu uz Paradīzes salu. ”Brauciena laikā baudījām dažādus našķus, tēju, atspirdzinošus dzērienus, gardas pusdienas, kā arī mīļotā tika pie fantastiskas muguras masāžas. Bija iespēja nirt un baudīt zemūdens skatus, kā arī makšķerēt “Ēģiptes stilā”.

Paradīzes sala bija ļoti skaista, ar gaišām smiltīm, ko apskaloja dzidrs Sarkanās jūras ūdens. Diemžēl, kā jau ekskursijā, laiks uz salas bija ierobežots. Šķita, ka tikai nupat ieradāmies, kad gids jau sauca mūs doties atpakaļ uz jahtu, lai turpinātu ekskursiju.

Trešā ekskursija, kurā devāmies, bija Hurgadas akvārijs. Tā teritorijā atrodas arī mini zoodārzs. Ranta ir liela dzīvnieku mīle, un viņai ļoti patika laiks, ko varēja pavadīt apskatot akvārijā mītošās zivis un citus jūras iemītniekus. Jāatzīst, ka murēnas mūs nedaudz biedēja. Priecājāmies arī par skaistajiem zoodārzā redzamajiem dzīvniekiem un putniem,” Skaties.lv stāsta Mareks.

Foto: PRIVĀTAIS ARHĪVS

Viesojoties Ēģiptē, jābūt gatavam arī ievērojamām temperatūras izmaiņām diennakts laikā.

“Dienā bija no +20 līdz +25 grādiem, taču austrumos pēc sajūtām +20 grādi ir kā +24 grādi Latvijas vasarā. Ēģiptē laikapstākļus krasi ietekmēja vējš. Ātri kļuva tumšs un auksti. Ap pulksten 17 jau bija dziļa tumsa. Ar kārtīgu izgulēšanos pirms došanās sauļoties, teiksim, ap pulksten 10, saule mūs priecēja vidēji septiņas stundas. Vakarā un naktī temperatūra noslīdēja līdz +7 +10 grādiem pēc Celsija,” stāsta Mareks.

Kā pēc atgriešanās mājās spriež [Ex] da Bass, vēlreiz abi uz Ēģipti tomēr, visdrīzāk, nebrauktu.

”Kopīgi secinājām, ka mūsu sirdīm tuvākas ir valstis ar bagātīgu floras un faunas pasauli, kalniem un tā tālāk. Ēģipti uztvērām kā valsti, kurā pietiek paviesoties vienreiz vai divreiz, vairāk nē,” skaidro Mareks.

”Vēl viens svarīgs faktors, kāpēc, visticamāk, vairs neatgriezīsimies šajā austrumu zemē, – negribētos vēlreiz nodarīt pāri saviem vēderiem,” ar smaidu norāda dīdžejs.