23 komentāri
Foto: mūziķis Pudniks ar mīļoto Ingu atpūšas Austrijas kalnos
PRIVĀTAIS ARHĪVS

Valsts svētku laikā ceļojumu jeb, kā pats saka, avantūru izbaudīja mūziķis un producents Kaspars Pudniks. Skatuves mākslinieks kopā ar mīļoto Ingu un mammu ar viņas vīru devās apciemot Austrijā dzīvojošu radinieku.

Kā Skaties.lv stāsta Pudniks, ceļojums bijis diezgan spontāns un vēl dienu pirms došanās ceļā kompānija nav zinājusi, cikos izbrauks no Latvijas un kur nakšņos pirmajā naktī. Zināms bijis vien ceļojuma galamērķis – Pudnika mammas brāļa Uģa Vikštrema (bijušais Latvijas handbola valstsvienības galvenais treneris) apciemojums Iglsā.

15. novembrī ap vienpadsmitiem vakarā četrotne – Kaspars Pudniks, viņa draudzene Inga Prokofjeva, mamma Laila ar vīru Māri – sakāpa automašīnā un devās ceļā. Pēc apmēram 16 stundu brauciena viņi ieradās Slovākijas galvaspilsētā Bratislavā.

”Pēc negulētas nakts un mazliet nomocījušies mašīnā, ātri nolikām mantas viesnīcā un devāmies apskatīt naksnīgo Bratislavu. Galvenais, kur gribējās pabūt, bija Bratislavas pils, kas atrodas kalnā. No tās naktī paveras fantastisks skats uz pilsētu, ļoti skaisti, iedvesmojoši,” pirmos iespaidus Skaties.lv atklāj Pudniks.

Kompānijai paveicies dabūt numuriņus viesnīcas septītajā stāvā, kas caur logu ļāvis baudīt naksnīgās Bratislavas panorāmu.

”No rīta ceļoties, bija kaut kas negaidīts. Sejā iespīdēja pirmie saules stari. Skaists sarkans saullēkts pēc vairākām drūmām nedēļām bez saules Latvijā bija ļoti sajūsminošs,” atminas Pudniks.

Otrajā dienā ceļotāji devās uz Zalcburgu – vienu no Austrijas skaistākajām pilsētām.

”Iebraucot Zalcburgā, skatam uz augstajām klintīm pavērās skaistā Zalcburgas pils. Es jau no bērnības vienmēr biju velējies šeit nonākt, jo šeit taču tika filmēta mana mīļākā filma ”Mūzikas skaņas”. Grūtības sagādāja atrast vietu, kur noparkot automašīnu, lai aizietu līdz pilij un vecpilsētai. Ne velti Zalcburga ir viena no visvairāk tūristu apmeklētākajām vietām pasaulē,” norāda skatuves mākslinieks.

Slavenā Zalcburgas pils uz mūziķi atstājusi neaprakstāmas sajūtas un iespaidus. Arī kalni aizrāvuši elpu: ”Paveicās ar fantastisku, saulainu laiku, un kalnus redzēt ietītus miglā, kas tiem piedeva nereāli maģisku skatu. Brīžam pieķēru sevi pie domas, ka stāvu uz kādas tālas planētas malas un vēroju vispār nezināmu un neredzētu planētu. Tik lielus kalnus es redzēju pirmo reizi.”

Pudniks sev devis solījumu šajā vietā atgriezties vasarā.

Mūziķi īpaši iepriecinājis, ka novembra vidū, kamēr Latvijā gaisa temperatūra bija vien nedaudz virs nulles, Austrijā varējis baudīt + 15 grādu siltu un saulainu laiku, kā arī zeltainās lapas, kas vēl turējušās kokos.

Pēc 2000 kilometru veikšanas kompānija beidzot nonāca galamērķī Inbsrukā. ”Braucām augšā pa kalnu ceļu uz Iglsu, kreisajā pusē vērojot, kā arvien vairāk skatam paveras naksnīgā Insbruka, kura atrodas kalnu ieskauta no visām pusēm. Fantastika!” braucienu augšup kalnos atminoties, sajūsminās Pudniks.

Iglsā četrotni izmitinājis jauks austriešu kungs, kuram ir sava neliela viesnīca.

17. novembra vakarā beidzot baudītas siltas vakariņas un vārda dienas svinības nelielā ģimenes lokā.

”Austrijā vārda dienas nesvin, un sanāca, ka mammas brālis Uģis, kurš Austrijā dzīvo jau 27 gadus kopš brīža, kad spēlēja handbolu Austrijas izlasē, pirmo reizi Austrijā svinēja savu vārda dienu. Pēc pusnakts klāt bija arī Latvijas simtgades iemesls… Mūziķa skarbo viedokli par Latvijas simtgades svinībām lasi šeit!

Ap desmitiem no rīta cēlāmies un nolēmām aizbraukt uz Itāliju. Kādēļ, lai to nedarītu, ja tā atrodas 20 kilometru attālumā? Aizbraucām uz Sterzingu – mazu, skaistu itāļu mazpilsētu kalnu ielokā. Izstaigājām, izbaudījām. Netīšām mani pievilināja kādas nelielas durvis daudzu starpā. Mani vienkārši vilka tās atvērt, un es nonācu ļoti senā, nelielā baznīcā. Tur dega sveces, nebija neviena cilvēka un sajūtas bija it kā es būtu nonācis tūkstoš gadu senā pagātnē, jo viss bija autentisks tam laikam, dekorācijās nekā no mūsdienām. Mazliet pasēdējām, kāds palūdzās un turpinājām ceļu.

Tālāk devāmies atpakaļ uz Insbruku, lai iepazītu pilsētas centru, kalnu upi un uztaisītu kādas fotogrāfijas uz kalnu fona. Sakrita, ka tieši tajās dienās Insbrukā tika atvērts Ziemassvētku tirdziņš, un cilvēku tik daudz, ka brīžam pūlī viens otru zaudējām…

Vēl viens saulriets, un 18. novembra vakars turpinājās ar garšīgām austriešu vakariņām,” ceļojumu klāsta Pudniks.

Nākamajā dienā ap pusdienlaiku četrotne spēkrata stūre griezta Latvija virzienā. Atpakaļceļš vedis caur Minheni.

Kā vienu no spilgtākajiem ceļojuma iespaidiem Pudniks norāda faktu, ka Austrijā nevar iegādāties žāvētu vai kūpinātu vistiņu. ”Aizliegts ar likumu. Vedām no Latvijas mammas brālim žāvētas vistiņas,” tā Pudniks.

TOP komentāri

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!