Katrs piektais patērētājs Latvijā ir iegādājies preces blogeru ietekmē

4 komentāri
Katrs piektais patērētājs Latvijā ir iegādājies preces blogeru ietekmē
INSTAGRAM

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs jeb 17% ir iegādājušies produktu vai pakalpojumu pēc sociālo tīklu “infuenceru” ieteikuma, bet gandrīz trešdaļa (27%) aptaujāto atzīst, ka viņiem ir bijis kārdinājums nopirkt reklamēto preci, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Rīga” un kompānijas “Norstat Latvija” veiktais pētījums.

Aptauja arī atklāj, ka visbiežāk sekotāji pēc “influenceru” ieteikuma iegādājas tehnoloģiskās ierīces (29%), kā arī dekoratīvo kosmētiku un matu kopšanās produktus (24%).

Savukārt 22% aptaujāto norāda, ka ir apmeklējuši pasākumus un citas “influenceru” ieteiktās izklaides. Vismazāko atsaucību sekotāju vidū ir guvuši “influenceru” aicinājumi iegādāties apdrošināšanu un mākslas priekšmetus, kā arī viņu reklamētās izglītības iespējas.

”Sociālo tīklu “influenceri” atsevišķās auditorijās ir kļuvuši par nozīmīgiem viedokļu līderiem, tādēļ arvien aktuālāks kļūst jautājums par viņu piedāvātās informācijas un sekotāju skaita ticamību.

Lai palīdzētu ieviest skaidrību šajā jomā, “Golin Rīga”, vadoties pēc starptautiskas, “Golin Global” uz datiem balstītas pieejas “Accelerators of Relevance”, kopā ar sadarbības partneriem “Hype Auditor” un “Norstat” izveidoja pirmo “Latvijas Golin Accelerators of Relevance Indeksu 2018”,” stāsta Golin Rīga influenceru projektu vadītājs Deniss Ševeļovs.

Būtiski, ka “Golin Rīga” un sadarbības partneru veidotajā indeksā līdztekus izmantotas trīs metodes – starptautiska metodoloģija “influenceru” radītā satura un sekotāju skaita analīzei, sabiedrisks pētījums, kurā apkopotas 1600 iedzīvotāju domas, kā arī “influenceru” kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais “Instagram” analītikas uzņēmums “Hype Auditor”.

Latvijas ietekmīgāko “influenceru” apbalvošanas ceremonija paredzēta šī gada 7. decembrī plkst. 19.00. Pasākuma apmeklētājiem tiks paziņoti sfēru un kategoriju līderi.

Vai arī tu esi iegādājies preces vai pakalpojumus iespaidojoties no pašmāju blogeriem, “influenceriem”?