Noskaidroti Latvijas ietekmīgākie “influenceri”; soctīklu zvaigznes “izgriež pogas” slavenībām

Pievienot komentāru
Noskaidroti Latvijas ietekmīgākie “influenceri”; soctīklu zvaigznes “izgriež pogas” slavenībām
INSTAGRAM

Trešdienas, 22. aprīļa, vakarā tiešraidē internetā tika paziņots Latvijas ietekmīgāko “influenceru” tops, un par Latvijā ietekmīgāko “influenceri” atzīts blogeris Niklāvs Mičulis (@niklavs).

Indeksā noskaidroti arī deviņu jomu – dzīvesstils, ēdiens, skaistums, dizains, mode, izklaide, foto un video, sports, jaunatne – līderi kategorijās ”mikro” (no 1000 līdz 10 000 sekotājiem), ”medium” (10 000 līdz 25 000 sekotāji) un ”makro” (no 25 000 sekotājiem).

Kopvērtējumā par Latvijā ietekmīgāko “influenceri”atzīts blogeris Niklāvs Mičulis (@niklavs), otrajā vietā ierindojies “jūtūberis” Rojs Rodžers Linkevičs (@boitoiroi), bet trešais – bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), vēsta sabiedrisko attiecību aģentūra “Golin Riga”.

Par “medium” kategorijas uzvarētāju sumināta stiliste, “More Than Size” portāla autore Indra Salceviča (@indrasalcevica). Otro vietu šajā kategorijā izcīnījusi aktrise Lelde Dreimane (@leldedreimane), bet trešo – blogere Beāte Bērziņa (@betabeidz).

“Mikro” kategorijā par uzvarētāju noteikts vlogeris un fotogrāfs Viktors Blūms (@viktorsblums), otrajā vietā ierindojoties “Youtube” satura veidotājai Baibai Mellenbergai (@baiba.mellenberga) un trešajā – televīzijas raidījumu un pasākumu vadītājam Aivim Ceriņam (@aiviscerins).

Jomas “Dzīvesstils” “makro” kategorijā uzvarējis Renārs Zeltiņš (@renarszeltins), “medium” kategorijā par līderi kļuvusi stiliste, blogere Indra Salceviča (@indrasalcevica) un “mikro” kategorijā – “YouTube” satura veidotāja Baiba Mellenberga (@baiba.mellenberga).

Jomā “Ēdiens” par “makro” kategorijas līderi atzīta blogere, recepšu grāmatas “Našķoties” autore Zane Grēviņa (@naskoties_zane), par “medium” kategorijas līderi atzīts blogeris Kaspars Virsnītis (@myfoodbloger), bet “mikro” kategorijas uzvarētāja ir bloga “foodprep.lv” autore, uztura pazinēja Klinta Stasjule (@foodpreplv).

Jomā “Skaistums” “makro” kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju sociālo tīklu influenceriem. Tikmēr par “medium” kategorijas uzvarētāju šajā jomā atzīta blogere, stiliste un grima māksliniece Laura Valuta (@laura_valuta), bet “mikro” kategorijā uzvarējusi grima māksliniece Jevgeņija Maršalova (@marsalovaa).

Arī jomas “Dizains” “makro” kategorijas uzvarētājam nekvalificējās neviens no pašmāju “influenceriem”, savukārt par jomas “medium” kategorijas līderi noteikta gleznotāja Kristīne Luīze Avotiņa (@kristineluizeavotina), bet par “mikro” – interjera dizainere Alīda Gulbe (@alidagulbe).

Jomā “Mode” “makro” kategorijā par uzvarētāju atzīta apģērbu veikala īpašniece Elīna Didrihsone (@didrihsoonee), “medium” kategorijas uzvarētāja ir stiliste Žanna Dubska (@zannadubska), bet par “mikro” kategorijas līderi noteikta apģērbu dizainere Dace Krieviņa-Bahmane (@dacebahmane).

Jomā “Izklaide” par “makro” kategorijas uzvarētāju atzīta pasākumu vadītāja un televīzijas raidījumu vadītāja Lelde Ceriņa (@leldecerina), “medium” kategorijas līdere ir jaunā dziedātāja Patrisha, īstajā vārdā Patrīcija Ksenija Cuprijanoviča (@patrishamusic), bet “mikro” kategorijā par līderi noteikta talantīgā aktrise Anta Aizupe (@anteeena).

Jomā “Foto&video” “makro” kategorijas uzvarētāja ir televīzijas raidījumu vadītāja un fotogrāfe Kristīne Garklāva (@kristine.garklava), par “medium” kategorijas līderi noteikts fotogrāfs Alvis Rozenbergs (@alchsh), bet “mikro” kategorijas laureāts ir fotogrāfs Viktors Blūms (@viktorsblums).

Jomā “Sports” “makro” kategorijas uzvarētājs ir bokseris Mairis Briedis (@mairisbriedis), “medium” kategorijas laureāte ir akrobāte Luīze Šlihta (@luizeslihta), bet “mikro” kategorijā uzvaras laurus plūcis skeletonists Martins Dukurs (@martins_dukurs).

Jomā “Jaunatne” par uzvarētāju “makro” kategorijā atzīts blogeris Niklāvs Mičulis (@niklavs), “medium” kategorijā – blogere Beāte Bērziņa (@betabeidz), bet “mikro” kategorijā – blogeris, podkāsta “Pārāk svaigs” autors Edgars Freščenko (@edgarfrsh).

Lai noteiktu Latvijas nozīmīgākos “influencerus”, indeksā līdztekus izmantotas vairākas metodes – starptautiska “Golin Global” metodoloģija “influenceru” radītā satura un sekotāju skaita analīzei “Accelerators of Relevance”, “influenceru” kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais “Instagram” analītikas uzņēmums “HypeAuditor”, kā arī neatkarīgo ekspertu vērtējums.

“Influenceru” sniegumu vērtēja šefpavārs Elmārs Tannis, pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, sporta raidījumu vadītājs Rūdolfs Kugrēns, televīzijas raidījumu vadītājs, režisors, producents Rolands Laķis, žurnāla “Latvijas Arhitektūra” redaktore un arhitekte Anita Grase, žurnāla “Privātā Dzīve” galvenā redaktore Inese Mizovska, žurnāla “I’mperfect” redaktore Laura Lauziniece, žurnāla “Pastaiga” modes žurnāliste Anita Sedliņa un imidža skolas-studijas “Unastyle” dibinātāja Una Bernatoviča.

Indeksā tika analizēti ”influenceru” personīgie konti “Instagram” platformā, analīze veikta 2019. gada decembrī.