Baltijas pērles īpašais viesis – Pīters Grīnevejs

Komentāri

Pēc mēneša – 15. septembrī – sāksies viens no retajiem kino festivāliem Latvijā – Baltijas pērle, kura rīkotāji pērn ziņoja, ka tas turpmāk vairs nenotiks. Tomēr šogad tas notiks un tiek solīts to turpināt citādā formātā. Kādā? Kādas filmas būs skatāmas un kādi viesi – saruna ar festivāla ģenerāldirektori Marinu Ļipčenko.

Šogad Baltijas pērle būs baudāma citā formātā, nekā tas bija līdzšinējos 22 gadus.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

”Ir mainījies laiks, ir mainījušies mūsu skatītāji, arī filmu iegādāšana ir mainījusies, mainījušies režisori. Mēs vēlamies pamēģināt nedaudz citādāk, un festivāls ilgs piecas dienas un būs nevis 60 filmas, bet 20. Iespējams, ka festivāls noritēs nevis reizi gadā, bet divas. Tādā veidā mēs dosim saviem skatītājiem iespēju noskatīties vissvaigākās filmas,” raidījumā LNT 900 sekundes norāda festivāla Baltijas pērle ģenerāldirektore Marina Ļipčenko.

Šobrīd ir mainījies viss, kā cilvēki uztver kino, tādēļ festivāli pasaulē sāk cīnīties par skatītājiem, un šī cīņa noris nevis kvantitatīvi, bet kvalitatīvi. ”Mēs cenšamies piesaistīt tos skatītājus, kuri saprot, ka filmas oriģinālā izpildījumā uz lielā ekrāna kopā ar līdzcilvēkiem ir daudz patīkamāk. Līdz ar to kino pārvēršas par domubiedru klubu,” akcentē M. Ļipčenko.

Pērn Kultūrkapitāla fonds “Baltijas pērles rīkošanai piešķīra 25 tūkst. eiro, šogad tika saņemts atbalsts 21 tūkst. eiro apmērā arī no Rīgas domes. ”Vēl ir grūti pateikt, cik izmaksās festivāls, jo programmas sastādīšana vēl nav beigusies, bet autortiesību izmaksas vienai filmai ir, sākot no 1000 līdz 1800 eiro,” atklāj M. Ļipčenko. Lai parādītu filmu, jārēķinās ar sekojošām izmaksām – autortiesības, filmas transporta izmaksas, kinoteātra noma, reklāmas un filmu tulkošanas izmaksas.

Festivāls Baltijas pērle tiks atklāts ar britu režisora Pītera Grīneveja filmu Sergejs Eizenšteins, kuru Rīgā prezentēs pats režisors.

Vairāk skaties video!

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā “X Faktora” talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Elegants glamūrs un stilīgs roks! Kā "X Faktora" talanti Edgars Kreilis un Aivo Oskis veidoja savu skatuves tēlu?

Pasaules slavenajā mūzikas šovā “X Faktors” sevi spilgti pieteikuši vairums Latvijas dziedošo talantu. Kāpt uz skatuves, visnotaļ, palīdz ne vien draugu un ģimenes atbalsts, bet arī drosme un pārliecība – šajā jautājumā dziedātājiem atbalstu sniedz iepirkšanās centrs “Domina Shopping”, kā arī stiliste un modes dizainere Indra Salceviča.

Lasi vēl