Fitnesa trenere Anita Pužule skaidro, kāpēc grūti zaudēt lieko svaru, ja esi pastāvīgā stresā

Baiba Gāliņa

Autors: Baiba Gāliņa

Pievienot komentāru
Fitnesa trenere Anita Pužule skaidro, kāpēc grūti zaudēt lieko svaru, ja esi pastāvīgā stresā
VILNIS IZOTOVS

Stress un liekais svars ir problēmas, ar ko mūsdienās saskaras visvairāk cilvēku. Fitnesa treneri, diplomētu masieri Anitu Pužuli tas neizbrīna – nebūšanas darbā, privātajā dzīvē, negaidītas izmaiņas ikdienā, viegli pieejams neveselīgs uzturs un ātrās uzkodas, fizisko aktivitāšu trūkums, tā ir mūsu ikdiena.

Anita paziņo – par to, cik abas problēmas saistītas, reti aizdomājamies, bet stresa ietekme uz lieko svaru ir būtiska.

Kā izvēlēties vajadzīgos pārtikas produktus nedēļai? Pamāca fitnesa trenere Anita Pužule

Tas saistīts ar hormoniem, kas izdalās stresa laikā un to iedarbību uz cilvēka organismu, kad tas atrodas hroniskā stresā:

Stress samazina miega kvalitāti.

Anita pastāsta, ka stresa hormoni padara mūs modrus, lai varētu nekavējoši reaģēt uz apdraudējumu. Parasti augstākais stresa līmenis ir rītos un tad dienas gaitā pakāpeniski samazinās. Ja stresa hormonu līmenis paliek paaugstināts, būs grūti aizmigt un miegs būs nekvalitatīvs.

”Tas savukārt ļoti negatīvi ietekmēs apetītes hormonu, leptīna un grelīna darbību,” tā Anita.

Sliktas ēdienu izvēles.

”Noteikti ikviens ir pamanījis, ka paaugstināts stress un trauksme neļauj pieturēties pie veselīgas ēšanas plāna. It sevišķi tas pamanāms, ja veselīga diēta uzsākta tikai nesen,” atgādina Anita.

Fitnesa trenere piebilst, ka stresā ievērojami paaugstinās vēlme pēc ogļhidrātu un cukuru saturošiem ēdieniem.

Fitnesa trenere Anita Pužule sniedz padomus, kā mājās sēdēšanas laikā – nepieņemties svarā

Veicina gremošanas problēmas.

”Stress ir saistīts ar virkni gremošanas sistēmas saslimšanu, biežāk tas saistāms ar veģetatīvās nervu sistēmas problēmām. Tām seko – kairinātās zarnas sindroms, atvilņa slimība, vēdera pūšanās, problēmas ar vēdera izeju,” slimības uzskaita Anita.

Fitnesa skaistule zina teikt, ka ārstēšana mēdz būt neefektīva, bet, atbrīvojoties no nepārtrauktā stresa, sakārtojot savus uztura un fiziskās slodzes paradumus – nereti sūdzības izzūd.

Nevēlēšanās būt fiziski aktīvam.

Stress ietekmē gan emocionālo, gan fizisko stāvokli. Pazeminās imunitāte, samazinās enerģijas līmenis, sāpes muskuļos un locītavās, palēninās organisma atjaunošanās laiks.

Fitnesa trenere Anita Pužule skaidro, kāpēc rodas ”viltus” izsalkums

Palēninās smadzeņu darbība.

Ilgstoši izdaloties stresa hormoniem tiek bojāti smadzeņu neironi. Stresa laikā ir grūtāk koncentrēties, atcerēties nepieciešamo informāciju un apgūt jaunu.

”Samazinās spēja uzsākt jaunus, veselīgākus ikdienas paradumus, nereti arī cilvēks atgriežas pie vecajiem,” pabrīdina Anita.