Fitnesa trenere Anita Pužule iesaka, kā būt fiziski aktīvam attālinātā darba laikā

Baiba Gāliņa

Autors: Baiba Gāliņa

1 komentārs
Fitnesa trenere Anita Pužule iesaka, kā būt fiziski aktīvam attālinātā darba laikā
INSTAGRAM

Fitnesa trenere, masiere, veselīga uztura lietpratēja Anita Pužule apzinās, ka Covid-19 pandēmija ieviesusi korekciju dzīvesveidā, dzīves ritmā un mēs visi kļūstam arvien pasīvāki un pasīvāki. To nodrošina attālināts darbs, ”Zoom” sanāksmes un ēdienu piegāde, ne gatavošana. Anita iesaka, kā saglabāt fizisku aktivitāti attālināta darba laikā.

Saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas rekomendācijām pieaugušajiem nepieciešamas vidējas intensitātes fiziskās aktivitātes vismaz 150 minūtes nedēļā vai arī 75 minūtes augstas intensitātes aerobās fiziskās aktivitātes, kuras aizstājamas ar kombinētām vidējas un augstas intensitātes fiziskām aktivitātēm, kā arī spēka treniņi visām muskuļu grupām vismaz divas reizes nedēļā.

Veselīga dzīvesveida ekspertes Anitas Pužules ieteikumi, ko ēst, lai stiprinātu imunitāti

Fitnesa trenere Anita Pužule sniedz padomus, kā mājās sēdēšanas laikā – nepieņemties svarā

”Fiziskās aktivitātes spēcina ne vien ķermeni, bet arī prātu. Un jau ļoti drīz pamanīsi, ka uzlabojas ne vien fiziskā pašsajūta un veselība, bet arī emocionālā labsajūta, izzūd tādas emocijas kā nomāktība, bailes un aizkaitinātība! Lai izkustēšanos neuztvertu kā vēl vienu pienākumu, būtu jāpaskatās uz to kā atpūtu vai brīvā laika pavadīšanas veidu un, protams, arī kā visefektīvāko imūnsistēmas nostiprināšanas mehānismu,” skaidro Anita.

Kā tad to izdarīt? Anita iesaka sākt ar ikdienas paradumiem.

Nebrauc ar liftu! Kāpšana pa kāpnēm ir ļoti labs vingrinājums, trīs reizes pa 20 sekundēm raitā solī ik dienu vien 6 nedēļās ievērojami uzlabo fizisko formu.

Dodies pārgājienos! Šobrīd ir lieliska iespēja iepazīt Latvijas skaistākās vietas, kuras citādi nebūtu redzētas, bet ir tik pārsteidzošas un aizraujošas.

Velti vairāk laika saviem mājdzīvniekiem! Anita ir droša, ka ikviens četrkājainais draugs ir sajūsmā par saimnieka klātbūtni. Aktīvas rotaļas un pastaigas nāks par labu abiem.

Nesēdi ilgstoši pie datora! Tas ir ļoti būtisks punkts! Ilgstoša sēdēšana paaugstina risku saslimt ar visdažādākajām slimībām, saīsina dzīves ilgumu, bojā mugurkaulu, redzi, visu nav iespējams uzskaitīt. Lai no tā izvairītos – ik pēc 20, 30 minūtēm atraujies no ekrāna, piecelies, izstaipies, pāris minūtes pastaigā. Ja ir iespēja, iekārto sev gan sēdošu, gan stāvošu darbavietu un ik pa laikam tās maini.

Iemācies veikt spēka vingrinājumus ar sava ķermeņa svaru! Atspiešanās, presītes, izklupieni, pietupieni, stāvēšana plankā ir vieni no labākajiem vingrojumiem maksimāli visas ķermeņa muskulatūras nostiprināšanai.

”Vēlos uzsvērt arī to, ka nav nekādas nozīmes gaidīt, ka motivācija ko mainīt pēkšņi uzradīsies pati. Jāsāk ar apzinātību un disciplīnu, tad kādā brīdī apjautīsi, ka fiziski aktīvāks dzīvesveids tev sniedz patiesu prieku,” ir droša Anita.

Kā izvēlēties vajadzīgos pārtikas produktus nedēļai? Pamāca fitnesa trenere Anita Pužule

1 komentārs