Arī influencere Katrīne Sauliete pārsūdzējusi PTAC uzlikto sodu

0 Komentāru
Arī influencere Katrīne Sauliete pārsūdzējusi PTAC uzlikto sodu
INSTAGRAM

Influencere Katrīne Sauliete nolēmusi pārsūdzēt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) piemēroto sodu, aģentūra LETA noskaidroja Administratīvajā rajona tiesā. Tāpat rīkojusies arī dziedātāja un influencere Adriana Miglāne.

Kā iepriekš ziņots, Katrīnei Saulietei piemērots sods 1000 eiro apmērā un uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.

PTAC projekta ””Influenceru” mārketinga uzraudzība sociālajos tīklos” ietvaros veica Saulietes ”Instagram” profilā īstenotās komercprakses izvērtēšanu un konstatēja, ka Sauliete publicējusi informāciju, kura uzskatāma par patērētājiem adresētu reklāmu, bet viņa nav patērētājus pienācīgi informējusi par reklāmas paziņojumu komerciālo nolūku.

PTAC saņēma apstiprinājumu no uzņēmumiem, kuru produktus Sauliete ir publicējusi ”Instagram” reklāmas nolūkos, ka ar viņu tikusi slēgta vienošanās par reklāmas aktivitātēm vietnē ”Instagram” un Sauliete par to saņēmusi atlīdzību un vai dāvanas.

Tādējādi patērētāju tiesību uzraugi konstatēja, ka Sauliete īsteno maldinošu komercpraksi, jo, veidojot “Instagram” saturu, noklusējusi, ka publicētā informācija ir komerciāla rakstura. Proti – reklāma, sniegta par atlīdzību, dāvanām vai citiem materiāliem labumiem vai ieguvumiem.

PTAC saziņā ar Saulieti vairākkārt vērsa uzmanību, ka tādu norāžu vai tēmturu izmantošana kā #sadarbība un ražotāju, tirgotāju, produktu vai dažādu tirdzniecības veicināšanas pasākumu nosaukumu izmantošana bez papildu norādēm pati par sevi nav pietiekoša, lai patērētājiem nodrošinātu nepārprotamu un atbilstoši sniegtu informāciju par konkrētā reklāmas paziņojuma komerciālo raksturu.

PTAC aicināja Saulieti reklāmas paziņojumā vai tā publicēšanas laukā uzskatāmi redzamā veidā un vietā iekļaut tekstu vai tēmturi, kurš skaidri un nepārprotami norāda uz reklāmu, piemēram, #reklāma, #apmaksāts_saturs, #sponsorētssaturs vai iespēju robežās izmantojot sociālās saziņas platformas piedāvātās iespējas, piemēram, ”Instagram” platformas nodrošināto norādi ”Paid partnership”.

Atkārtotu pārbaužu laikā, PTAC konstatēja, ka Sauliete tēmturi #reklāma ir pievienojusi tikai daļai “Instagram” publicēto reklāmu un tikai pēc tam, kad PTAC ir veicis saziņu ar uzņēmumiem un informējis par reklāmas devēja atbildību un pienākumu sekot līdzi satura veidotāju rīcībai, nepieļaujot un savlaicīgi novēršot patērētāju tiesību pārkāpumus. Vienlaikus PTAC konstatēja, ka pie pārējiem komerciāla rakstura attēliem Sauliete skaidri, uzskatāmi un savlaicīgi nav sniegusi atbilstošas norādes, ka konkrētā publicētā informācija ir reklāma, tādējādi turpinot negodīgas komercprakses īstenošanu.

PTAC ņēma vērā, ka jau 2019. gadā informēja Saulieti par tiesisko regulējumu un principiem, kas jāņem vērā, veicot mārketingu sociālajos tīklos, kā arī atbildību, aicinot viņu turpmāk ievērot PTAC izstrādātājos ieteikumos noteiktās prasības. Sauleite pēc PTAC vairākkārtējiem aicinājumiem veikt labprātīgas darbības nav veikusi visus nepieciešamos pasākumus, lai nodrošinātu tās īstenotās komercprakses ”Instagram” atbilstību normatīvo aktu prasībām. Vienlaikus Sauliete administratīvajā procesā ar iestādi nav sadarbojusies.

Ņemot vērā lietā minētos faktus un pierādījumus, PTAC nolēma Katrīnei Saulietei aizliegt negodīgu komercpraksi, uzlikt pienākumu ”Instagram” nodrošināt skaidras, uzskatāmas un nepārprotamas norādes par sniegtās informācijas komerciālo raksturu, kā arī uzlikt soda naudu 1000 eiro apmērā.

Plašāk par to, kādēļ Sauliete uzskata, ka sods uzlikts netaisnīgi, lasi te!

Adriānai Miglānei par influenceru darba pārkāpumiem piemērots sods 1500 eiro apmērā un uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.

Adriana Miglāne nepadodas un plāno tiesāties ar PTAC

0 Komentāru