Topošās fitnesa treneres Vitas Baļčunaites padomi, kā uzturēt ķermeni tonusā

4 komentāri
Topošās fitnesa treneres Vitas Baļčunaites padomi, kā uzturēt ķermeni tonusā
Instagram.com/vitabalcunaite/

Aktrise, dziedātāja, pasākumu vadītāja Vita Baļčunaite jau otro gadu mācās Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā. Viņa apgūst fitnesa treneres amatu. Atlicis vēl viens gads mācību procesā. Sports ir bijis Vitas aizraušanās jau no bērnības, tas tikai parāda, ka šāda otrās profesijas izvēle ir pašsaprotama.

Sarunā ar portālu Skaties.lv Vita stāsta, ka viņas ikdiena vienmēr bijusi aktīva un saistīta ar kustību. Vita zinājusi kā pareizi trenēties, nenodarot pāri savam ķermenim.

Aktrisei likās interesanti papildus intuitīvajām un praktiskajām zinībām, apgūt arī teorētiskās, piemēram, anatomiju, bioķīmiju, fizioloģiju un citas.

”Pēc skolas laiks tika pavadīts pulciņos. Mājās parasti biju vēlu un mājas darbus pildīju naktīs. Būšana aktīvā rosībā man vienmēr patikusi! Tagad gan esmu iemācījusies izbrīvēt un novērtēt brīžus, kad rodu laiku sev. Lai uzpildītos un vēlāk ar jaunu jaudu dotos tālāk,” stāsta Vita.

Vita izvēlējusies mācības Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā, jo, viņasprāt, kustība ir dabiska, kvalitatīvas ikdienas sastāvdaļa.

”Dažkārt no rīta, kaut vai vēl gultā esot, pastaipīties, palīdzēt ķermenim jeb savam dvēseles mājoklim atmosties, ar cieņu. Tāpat viens no feinākajiem un veselībai draudzīgākajiem sporta veidiem ir pastaiga svaigā gaisā,” smaida Vita.

Runājot par Latvijas iedzīvotāju noslieci, uz lieko svaru, Vita paziņo, ka viņas pārliecība ir tāda, ka jebkurā cilvēkā svarīgākais ir personības šarmējums, ne liekie vai iztrūkstošie kilogrami.

Būtisks katrā cilvēkā ir saturs. Ja vien cilvēks sevi ir iemācījies pieņemt tādu, kāds viņš ir, ir laimīgs, tad arī pārējie ir viņa būtības savaldzināti.

Neviens neesam perfekti, ikvienam ir savas šķietamas nepilnības, mēs varam katru dienu pilnveidot sevi. Kļūt kaut mazliet labāki, nevis salīdzinājumā ar citiem, bet paši ar sevi.

Pat, ja tas ne vienmēr izdodas ātri un viegli, citi cilvēki novērtēs, ka esam godīgi attiecībā uz sevi, ne slēpjamies aiz “maskas”.

”Tikai cilvēks, kurš ir pieņēmis, iemīļojis pats sevi, vai vismaz cenšas, spēs pieņemt arī citus. Nevis bakstīs un mēģinās pārveidot, bet piemērotā brīdī atbalstīs. Viena no vērtīgākajām lietām, ko varam izdarīt otra cilvēka labā, ir atraisīt viņā apzināšanos, ka viņš spēj vairāk, nekā pats domā,” smaida Vita.

Esot trenere, Vita ikdienā pati kustēsies vairāk. Jau tagad viņa jūt, ka treneres amats, kā viena no ikdienas sastāvdaļām, viņai ļoti patiks! Aktrise darīs to, kas viņai patīk un vēl papildus motivēs un iedvesmos citus.

Slavenība piebilst, ka gribētu vadīt pilates, TRX vai GRIP nodarbības, šajās nodarbībās tiek izmantots svara stienis ar maināmu svaru muskuļu reljefa veidošanai.

”Manuprāt, var ēst jebko, viss atkarīgs no daudzuma. Protams, būtiski uzņemt uzturā vairāk svaigo pārtiku, – dārzeņus, augļus. Arī burgeru un frī kartupeļus retu reizi drīkst. Svarīgākais ir iemācīties ieklausīties savā ķermenī un saprast, kas tam patiešām ir vajadzīgs, nevis, kas ir pieradums, bezapziņas darbības un pārmērības,” smaida Vita.

Katram ir savas lietas, vienam pārāk ātri nāk klāt liekie kilogrami, citam tieši pretēji, neizdodas uzbaroties. Vienam nepatīk vēdera ”riepa”, citam kāda pumpa vai dzimumzīme, vienam – mati par plānu vai deguns par mazu. Katram ir savas lietas, kuras sevī jāpieņem.

Vita piebilst, ja vēlies, lai ķermenis ir tonusā tad, var sākt sportam pievērsties vairāk un doties uz grupu vai individuālajām nodarbībām pie trenera.

Lai būtu efekts, tās būtu jādara aptuveni trīs reizes nedēļā, bet pašsajūtai var kaut vai vienu reizi nedēļā aiziet uz sporta klubu. Lielisks veids ir arī pavingrošana kopā ar kādu profesionālu treneri ”Youtube”, tikai, ja nekad iepriekš neesat trenējies, tad pirmajā reizē svarīgi ir nepārspīlēt un vingrinājumus pildīt iespējami saudzīgi attiecībā uz savu ķermeni.

Sporta klubā treniņu procesu uzrauga treneris, bet mājas apstākļos tu pats uzņematies atbildību par sevi, tādēļ svarīgi, lai izraudzītais ”Youtube” treneris vingrojumus veiktu patiesi profesionāli un tu varētu ievērot profesionāļa norādes.

Vadoties no sevis, Vita piebilst, ka sportošana sporta klubā vairāk motivē, izaicina saņemties, jo, vingrojot mājās, vismaz sākotnējā stadijā, var atrast atrunas, kādēļ nedarīt vai pārtraukt treniņu.

”Tie, kuri saka, ka viņu ikdienā nav laiks sportam, tad joprojām rosinu kaut vai pastaigāties, jo, kā jau atzīmēju iepriekš, staigāšana ir viens no veselīgākajiem sporta veidiem. Sportojot, kļūst možāka pašsajūta un ikdienas uzdevumus var paveikt ātrāk, vairāk un kvalitatīvāk,” tā Vita.