Komentāri
Novembrī Rīgā koncertēs kvartets ”MONO” no Japānas

Pēc diviem izpārdotiem koncertiem 2010. un 2012. gadā ar koncertu Ģertrūdes ielas teātrī 21. novembrī atgriežas instrumentālās ģitārmūzikas kvartets ”MONO” no Japānas.

Japāņu post-rock žanra ”begemoti”, kā viņus dēvē daudzu cienītais mūzikas medijs ”Pitchfork”, atgriežas Rīgā savam jaunākajam studijas ierakstam ”The Last Dawn/ Rays of Darkness” veltītas pasaules koncertturnejas ietvaros.

Kad 1999. gadā aizsākās ”MONO” stāsts, mūziķi sev kopīgi nosprauda pavisam vienkāršu ceļu – no svētlaimes līdz kāvieniem. Par spīti tam, cik garš vai līkumots šis ceļš varētu izrādīties. Viņu debijas albums ”Under the Pipal Tree” (2000, Tzadik) šo apņemšanos apliecināja ar pārvērstu, psihedēlisku niknumu. Sekojošos ierakstus turpināja cauraust sākotnējā apņemšanās ”nodoties mūzikai par spīti visam”, taču izteiksmes līdzekļi kļuva arvien monolītāki un grandiozāki. Ne velti ”MONO” ik pa brīdim kāds sāka dēvēt par ”orķestrālu rokgrupu”, un tam par iemeslu ir arī vairāki koncerti ievērojamās koncertzālēs Ņujorkā, Londonā, Tokijā un Austrālijā, kā arī sadarbība ar lielāku un mazāku simfonisko orķestru sastāviem. Līdz ar sava pēdējā studijas albuma ”For My Parents” izdošanu 2012. gadā, kvarteta sakotnēji nospraustais ceļš bija noiets. Bija pienākušas loģiskas viena perioda beigas, laiks pārdomāt, kur ceļš sācies un kurā virzienā tam turpināties. Mazāku stīgu? Bez stīgu instrumentiem vispār? Skaļāk? Klusāk? Gaišāk? Tumšāk? Jā!

”The Last Dawn” un ”Rays of Darkness” ir divi jauni albumi. Vienlaikus ierakstīti, taču konceptuāli atšķirīgi. Vienlaikus kā pretmeti un savstarpēji papildinājumi vienotam stāstam. Abi albumi joprojām iemieso cerības un bezcerības, mīlestības un zaudējumu, neviltota prieka un milzu sāpju apzināšanos, taču minēto pretpolu atainojums grupas jaunākajos skaņdarbos ir tik sakāpināts kā nekad agrāk.

Par spīti tam, ka vēl pēc pirmā Rīgas koncerta gaiteņos izskanēja pušplēsti vārdi par kvarteta došanos ilgstošā atpūtā un kas zina, kas notiks pēc tās, vēl 2010. gadā tika izdots koncertieraksts ”Holy Ground: NYC Live with the Worldless Music Orchestra”. Ar šo ierakstu beiguši savas desmitgades svinības, Takakira Goto (Takaakira ”Taka” Goto), Tamaki (Tamaki), Jasunori Takada (Yasunori Takada) un Joda (Yoda) tiešām ievilka elpu, taču šis brīdis nav bijis ilgs. Sekoja jau pieminētais ieraksts ”For My Parents” un nu, 24. oktobrī, gaidām jauno dubultalbumu, kura ”Rays of Darkness” daļā ”MONO” pirmo reizi 15 gadu laikā nav izmantojuši stīgu instrumentu aranžijas.

Koncerts Ģertrūdes ielas teātrī (Ģertrūdes ielā 101a) notiks 21. novembrī. Ieeja no plkst. 19:00. Biļetes nopērkamas elektronisko biļešu tirdzniecības vietnē Bezrindas.lv, to cena šobrīd – 15.00 eiro, taču, tuvojoties koncerta dienai, biļetes kļūs dārgākas. Turklāt, pirmās lētākās biļetes uz koncertu tika izpirktas nepilnu 40 minūšu laikā…

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl