Tu nebiji aizdomājusies! Četras neparastas pazīmes, ka tu dzer par maz ūdens

0 Komentāru
Tu nebiji aizdomājusies! Četras neparastas pazīmes, ka tu dzer par maz ūdens
Foto; freeimages.com

Mēs visi zinām, ka ūdens ir būtisks gan mūsu labsajūtai, gan veselībai, pat dzīvībai. Lai gan jaunākajos pētījumos konstatēts, ka nav obligāti nepieciešams izdzert dienā 8 glāzes ūdens, joprojām, lai izvairītos no atūdeņošanās, ārsti iesaka pieaugušam cilvēkam izdzert no 800 ml līdz 1,5 litriem ūdens dienā. Ja tu nesekosi šiem ieteikumiem, tad tavs organisms sūtīs  ”signālus”, ka viņam trūkst ūdens. Turklāt daudzi no šiem simptomiem šķiet ”ne par tēmu”.

Kāre uz saldumiem

Foto; freeimages.com

Foto; freeimages.com

Dehidratācijas rezultātā bieži piemeklē bada sajūta. Šķiet, ka organisms ”prasa” cukuru, taču visdrīzāk tev trūkst ūdens. Kāpēc? Ja tu aktīvi darbojies dehidrētā stāvoklī, organisms izmanto vairāk un intensīvāk glikogēnu, tādā veidā glikozes krājumus  ātrāk noārdot. Savukārt, tavs ķermenis sūta ”signālu” saldumu kāres veidā, jo nepieciešams pacelt glikogēna līmeni.

Āda kā plastilīns

Zināms, ka āda ir spējīga izstiepties un pēc tam atkal atgriezties iepriekšējā stāvoklī.  Ja organisms ir atūdeņots, tad šī spēja ādai samazinās. Visvieglāk pārbaudīt, vai ūdens organismā ir pietiekami:  ieknieb sev rokā un paskaties, cik ātri āda ieņem savu iepriekšējo stāvokli. Ja āda uzreiz neieņem savu iepriekšējo stāvokli, tev organismā ir par maz ūdens.

Smakojoša elpa

Viena no siekalu funkcijām – mutes attīrīšana, kas novērš nepatīkamo smaku. Kad iestājusies organisma dehidratācija, tas ražo mazāk siekalas. Tāpēc siekalas vairs nespēj cīnīties ar baktērijām.

Palēnināta domāšana

Foto; freeimages.com

Foto; freeimages.com

Pelēkās smadzeņu šūniņas samazinās, ja tiek nepietiekami dzerts ūdens. Zinātnieki piesauc līdzību ar augu lapām, kad tām nepietiek ūdens. Tad arī smadzeņu šūnas it kā izkalst un saraujas. Kad organisms nesaņem pietiekami daudz šķidruma, tas negatīvi ietekmē smadzeņu darbības procesu. Tātad, ja šķiet, ka nespēj domāt, vai uztvert to, ko stāsta tavs sarunu biedrs, iedzer ūdeni.

Ja saproti, ka tavam organismam nepietiek ūdens, ņem vērā šos ieteikumus:

  • Turi ”pa rokai” ūdens pudeli, lai ik pa brīdim iedzertu pāris malkus ūdens. Lai tas kļūst par tavu ieradumu.
  • Palielini augļu un dārzeņu lietošanu ikdienas uzturā. Tas var nodrošināt 20% no nepieciešamā ūdens daudzuma ikdienā.
  • Padari ūdeni garšīgāku – pievieno piparmētru, medu,  citronu vai citus augļus.
  • Vislabāk dzert ūdeni, kam ir istabas temperatūra.
0 Komentāru