Topošā uztura speciāliste Anna Rozīte: Smūtiji ir pārvērtēti un pārprasti

Pievienot komentāru
Topošā uztura speciāliste Anna Rozīte: Smūtiji ir pārvērtēti un pārprasti
INSTAGRAM

Raidījumu vadītāja un topošā uztura speciāliste Anna Rozīte atbalstītājiem sociālajos tīklos atklājusi, ko domā par smūtijiem, kas beidzamajos gados kļuvuši par īstu modes kliedzienu.

Kā vietnē “Instagram” raksta Anna Rozīte, pēdējos gados no augļiem un dārzeņiem gatavotie kokteiļi ir ļoti populāri, bet brīžiem šķiet, ka tomēr pārvērtēti un pārprasti. “Es uzskatu, ka smūtijs var būt kā ēdiena piedeva vai deserts, ne atsevišķa ēdienreize, arī ne brokastis.”

Topošā uztura speciāliste atgādina, ka smītiji, īpaši veikalos un kafejnīcās nopērkamie, mēdz būt ļoti saldi, jo sastāv no augļiem, un populārākā sastāvdaļa tajos ir banāns. “Tātad satur padaudz cukura.”

“Ja dzerat smūtiju, tad kā papildinājumu pamatuzturam vai kā desertu uzreiz pēc kādas no ēdienreizēm,” iesaka Rozīte.

Tas, cik veselīgs un katram vērtīgs ir smūtijs, ir atkarīgs no tā sastāva. Vasaras plaukumā Anna smūtijus iesaka gatavot no svaigām vai saldētāsm ogām – upenēm, jāņogām, dzērvenēm, kam pievienot ”labos taukus” – avokado, riekstus, sēklas (linsēklas, kaņepju sēklas), kā arī dārzeņus, zaļumus.

“Kopumā laba doma smūtijā likt tās ogas, dārzeņus un citas vērtīgas sastāvdaļas, kuras zināt, ka neapēdat dienas laikā pietiekami, lai uzlabotu un bagātinātu savu uzturvielu uzņemšanu ērti izdzeramā formātā.

Jo galvenā ideja, ka smūtijs ir kā papildinājums uzturam, kas sniedz papildu antioksidantus, vitamīnus, šķiedrvielas,” norāda Rozīte.

”Viens rijamais strebeklis!” Ziņģīte skarbi kritizē biezzupas

Tāpat viņa iesaka izvērtēt, vai kokteilim pievienot pienu: “Tas var pielikt klāt papildu kalorijas un atšķaida/ samazina antioksidantu, vitamīnu daudzumu, jo samazinās ogu daudzums konkrētā smūtijā.”

Rozīte arī atzīst, ka augļus labāk ēst neblenderātā veidā, tomēr, ja izvēlas augļu smūtiju, tad tas jāuztver kā deserts.

“Pasaules Veselības organizācija (PVO) iesaka pieaugušajiem dienā apēst vismaz piecas porcijas (apmēram 500 gramus) augļu un dārzeņu dienā.

Ja konstatējat, ka neēdat pietiekami daudz augļu vai dārzeņu, pārdomāts, mājās gatavots smūtijs var būt garšīgs veids, kā apēst vēl divas trīs porcijas,” iesaka Rozīte.