1 komentārs
Tikai nekādu diētu! Speciālistes ieteikumi, kā atbrīvoties no pēcsvētku “riepiņas”
Foto: Unsplash.com

Ziemassvētki – tās ir neskaitāmas ciemošanās pie radiem un draugiem, saviesīgi pasākumi un bagātīgi svētku galdi un brangi mielasti, kas, protams, nepaliek bez sekām un liek vaļīgāk palaist jostu. Daudzas pēc  svētkiem steidz izzināt un izmēģināt dažādas brīnumdiētas, kas bieži vien diemžēl nedod cerētos rezultātus. Par to, kā atbrīvoties no svētku laikā uzkrātajiem liekajiem kilogramiem drošā, saprātīgā un veselīgā veidā, stāsta ”Silvanols” produktu speciāliste Ginta Rubene.

Ja svētkos sanācis pārāk aizrauties ar deviņu ēdienu baudīšanu un vēlies atbrīvoties no negribētajiem papildu kilogramiem, nav nepieciešams pievērsties ekstremālām un bieži vien neefektīvām diētām. Ievērojot šos sešus vienkāršos padomus, jau Vecgada vakarā jutīsi, ka kleitā ielīst ir vieglāk un ka šobrīd pārāk ciešo bikšu jostasvieta jau kļuvusi nedaudz brīvāka.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Pirmkārt – nomierinies!

Nedaudz perspektīvas. Apēdot 3500 kalorijas, tavs ķermeņa svars palielināsies par aptuveni 400 gramiem. Viens kārums – kūkas gabaliņš, dāsni uzlieta mērce uz kartupeļiem vai pelēko zirņu bļodiņa – pavisam noteikti nav nekas tāds par ko uztraukties. Izvērtē, cik patiešām tev nepieciešams nopietni pievērsties mēģinājumiem samazināt savu svaru.

Ūdens, ūdens, ūdens!

Noteikti jāatceras uzņemt pietiekami daudz šķidruma! Ūdens ne vien palīdz nodrošināt optimālas vielmaiņas darbību, bet arī var fiziski uzlabot tavu pašsajūtu. Vislabāk dzert negāzētu minerālūdeni vai dzeramo ūdeni – tas palīdzēs šķīdināt cukurus un sāli, lai tos veiksmīgāk izvadītu no organisma. Arī pēc pārēšanās ātrāk atgūt labu pašsajūtu palīdzēs ūdens ar citronu, minerālūdens vai svaigi spiestas citrusaugļu sulas. Uzstādi sev mērķi: (no šodienas) katru dienu izdzert savam svaram atbilstošo nepieciešamo ūdens daudzumu – vidēji divus līdz divarpus litrus dienā. Pavisam drīz gan redzēsi, gan jutīsi uzlabojumus!

Pat ja nemēdz sportot – izkusties!

Fiziskas aktivitātes mums liek ne vien justies labāk, bet arī palīdz atbrīvoties no nepatīkamajām pēcsvētku sekām. Ja ikdienā nodarbojies ar fiziskām aktivitātēm, noteikti nevajag pārspīlēt un mēģināt ar intensīvākiem vai biežākiem treniņiem ”kompensēt” papildu uzņemtās kalorijas. Šāda veida sevis sodīšana var novest gan pie traumām, gan dehidrācijas, gan arī dot pretēju efektu – pamatīgi palielināt apetīti, organismam pieprasot kompensāciju par smagajos treniņos patērēto. Pieturies pie savas ikdienas fizisko aktivitāšu rutīnas un slodzes.

Ja ikdienā ar fiziskām aktivitātēm nodarbojies reti, izkustēšanās nekad nenāks par skādi – dodies garākā pastaigā vai, izmantojot ziemai netipisko laikapstākļu sniegtās priekšrocības, pavizinies ar velosipēdu.

Vecāki, nevilcinieties! Eksperte atklāj svarīgu informāciju par bērna ēšanas paradumiem.

Ēd regulāri, ievērojot 3-5 stundu intervālus

Brokastis vēlams ieturēt pusstundas laikā pēc pamošanās. Sāc savu dienu ar veselīgu maltīti un tālāko dienu pavadi, baudot vairākas maltītes pēc noteikta trīs līdz piecu stundu gara intervāla, lai tā uzlabotu savu vielmaiņu, regulētu cukura un insulīna līmeņus asinīs, kā arī regulētu apetīti.

Aizmirsti par badošanos vai stingrām un iegrožojošām diētām, kas pēcsvētku laikā varētu šķist kā ātrs un vilinošs risinājums – ēdot pārāk maz, Tavs ķermenis pārorientēsies uz pašsaglabāšanās režīmu un dedzinās arvien mazāk kaloriju, kas savukārt neļaus zaudēt liekos kilogramus. Turklāt, nevajadzētu ļaut sev sajust izsalkumu – bieži vien tas noved pie vēl vienas pārēšanās.

Skaista, muskuļota un vegāne! Profesionāla fitnesa trenere grauj visus mītus par gaļas neēšanu.

Ja ar palīglīdzekļiem, tad tikai ar dabīgiem!

Ja jūti, ka saviem spēkiem kontrolēt apetīti neizdodas un no ”bedres izrāpties” ir pārāk grūti, ir vērts apsvērt arī palīglīdzekļu izmantošanu, lai palīdzētu savam organismam un sev pašai pielāgoties šajā pārejas periodā. Noteikti būtu jāizvēlas dabīgi produkti.

Kopumā – ja vēlies uzlabot savu vielmaiņu, sasniegt optimālu svaru un uzlabot veselību, tas jādara kompleksi – ir vajadzīga gan fiziska slodze, gan veselīgi ēšanas paradumi. Labas veselības un figūras noslēpums ir rūpēs par sevi un disciplīnā, ko ievērojam ikdienā. Vislabāk un mierīgāk ir dzīvot tā, lai, ja uz svētkiem “paslīd kāja”, par to nebūtu īpaši jāpārdzīvo. Tas nozīmē, ka ikdienā jāēd un kopumā jādzīvo veselīgi, nevis kampaņveidīgi.

Fotorecepte: vienu jau var…

TOP komentāri

  • Kāposts
    +1 +1 0

    Kāposts

    Kas tām sievietēm ir ar to tievēšanu, vīriešiem patīk formīgas kā Violeta.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl