Stress un svara pieaugums: kā ar to cīnīties? Padomu sniedz fitnesa trenere Anita Pužule

Baiba Gāliņa

Autors: Baiba Gāliņa

0 Komentāru
Stress un svara pieaugums: kā ar to cīnīties? Padomu sniedz fitnesa trenere Anita Pužule
INSTAGRAM

Fitnesa trenere, modele, masiere, skaistumkaraliene Anita Pužule apzinās, ka viena no mūsdienu dzīvesveida spilgtākajām iezīmēm ir stress, kas nereti atstāj ietekmi uz ēšanas un fizisko aktivitāšu paradumiem, rezultātā novedot pie nevēlamām svara izmaiņām.

Sarunā ar portālu Skaties.lv Anita atklāj, ka stress un liekais svars ir divas tipiskākās mūsu laikmeta iezīmes.

Fitnesa trenere Anita Pužule skaidro, kāpēc rodas ”viltus” izsalkums

Fitnesa trenere Anita Pužule sniedz padomus, kā mājās sēdēšanas laikā – nepieņemties svarā

”Liekais svars un stress organismos nepārtraukti mijiedarbojas, un arvien uzskatāmāk redzams, cik ļoti cieša ir šī savstarpējā saikne. Reizēm ir neiespējami saprast, vai cilvēks ir stresā, tāpēc, ka nevar notievēt,  vai nevar notievēt, tāpēc, ka stress ir neatņemama dzīves sastāvdaļa,” tā Anita.

Stress negatīvi ietekmē ēdiena izvēli, maltīšu apjomu, motivāciju ieturēt diētu, stresa situācijas negatīvi iespaido fizisko aktivitāšu regularitāti un uztura režīma ievērošanu.

Fitnesa trenere apzinās, ka ļoti ierobežojošu diētu ievērošana, atteikšanās no veselas pārtikas produktu grupas vai, aizliedzot sev to, kas ļoti, ļoti garšo, rada trauksmi un nemieru gluži vai pirms katras ēdienreizes.

”Ar fiziskajām aktivitātēm arī viss nav tik vienkārši. Ikdienā regulāri aktīvam cilvēkam treniņš stresa līmeni var samazināt, mazkustīgākam – paaugstināt. Tāpēc visas aktivitātes vienmēr jāuzsāk pakāpeniski un pārdomāti. Noteikti jānodarbojas ar to, kas pašam patīk un sagādā prieku!” paziņo Anita.

Veselīga dzīvesveida ekspertes Anitas Pužules ieteikumi, ko ēst, lai stiprinātu imunitāti

Skaistā auguma īpašniece aicina neaizmirst – veselīgs ēdiens, sportošanas prieks nenesīs augļus, ja nebūs kvalitatīvs un pietiekami ilgs miegs.

”Šaubos, ka kāds var apgalvot, ka rūpes un neatrisinātas problēmas, liekoties gulēt, netraucēs iemigt. Nekvalitatīvs miegs neļauj organismam atjaunoties, neatpūšas arī centrālā nervu sistēma. Nākamajā dienā, protams, kļūsi vēl nervozāks, vieglāk aizkaitināms, visu dienu jutīsies noguris un roka tā vien stiepsies pēc kaut kā garšīga, treniņam nebūs spēka,” informē Anita.

Ir ļoti svarīgi nerisināt vienu problēmu atrauti no citām, bet pievērsties dzīvesveida un ikdienas ieradumu uzlabošanai kompleksi.

Aizdomīgu diētu vietā, sakārtot savu ēdienkarti un attiecības ar ēdienu. Lieliski, ja tas notiek, konsultējoties ar speciālistu.

Pārliecinieties, vai uzņemat ar uzturu nepieciešamās uzturvielas, vitamīnus un minerālvielas!

Ēst maizi vai neēst? Fitnesa trenere Anita Pužule lauž stereotipus par maizes lietošanu uzturā

Stresa hormonu līmeni palīdz mazināt kompleksie ogļhidrāti, olbaltumvielas, C vitamīns, B vitamīns, magnijs un selēns, Omega-3, triptofānu saturoši produkti. Šokolāde arī der, bet tikai tad, ja tā ir tumšā, bez pievienota cukura un līdz 20 gramiem dienā.

Anita domā, ka ikdienā ikvienam vajadzētu atcerēties par izkustēšanos, sevišķi šajā periodā, kad mājsēde un attālinātais darbs to nekādi neveicina. Lieliski, ja varat doties pie dabas, tas vienmēr nomierina satrauktu prātu un ļauj uz problēmām paraudzīties no malas.

”Attiecībā uz ikdienas stresu, jāatzīst, ka no tā neizvairīsimies. Tāpēc tik nozīmīgi ir mācēt uz to reaģēt adekvāti, jo nav viegli neuztraukties par to, ko nevaram mainīt, bet to apgūstot, ieguvums ir neatsverams. Arī pozitīvas izmaiņas savā ķermenī būs ātri un viegli sasniedzamas,” smaida Anita.

Fitnesa trenere brīdina, ka svara samazināšanas periodā jāņem vērā fakts, ka kaloriju deficīts un paaugstināta slodze nelabvēlīgi ietekmē cilvēka emocionālo stāvokli.

Septiņi ”sliktie produkti”, kurus vērts atstāt ēdienkartē, ja gribi notievēt! Iesaka Anita Pužule

0 Komentāru