Reibst galva, nogurums un bezspēks? Tev trūkst dzelzs

Komentāri
Reibst galva, nogurums un bezspēks? Tev trūkst dzelzs
FOTO: Flickr.com

Ar pazeminātu hemoglobīna līmeni asinīs vai anēmiju katru dienu saskaras tūkstošiem cilvēku. Pret šo kaiti vislabākās zāles ir ēdienkartes maiņa. Turklāt organisms atjaunosies pamazām, tādēļ atbilstošās izmaiņām tavā pusdienu šķīvī jākļūst par ieradumu.

Pazīmes, kas liecina, ka asinīs ir zems hemoglobīna līmenis :

  • nogurums, bezspēks;
  • galvassāpes, galvas reiboņi;
  • bieži saslimšana ar vīrusu infekcijām;
  • slikta apetīte;
  • sāpes muskuļos, aukstas rokas;
  • troksnis ausīs.

Sievietēm hemoglobīna norma asinīs ir 120-130 g/l

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Lai uzlabotu savu asins analīzi, uzturā jālieto produkti, kas satur daudz dzelzs. Turklāt vasaras otrā puse, kad dārzi un meži ir pilni ar dabas veltēm, ir īstais laiks sākt jaunu dzīvi.

Tev jāēd!

Gaļa (vislabāk teļa, truša un jēra), subprodukti – liellopa aknas, mēle, nieres. Vislabāk gaļu ēst bez maizes. Kā piedevas gaļai izvēlēties nevis makaronus, bet sviesta pupiņas, kartupeļus, kāpostus vai citus dārzeņus.

Dzelzi saturoši produkti – čempioni ir zirņi, pupas, zivis (baltās), mellenes un šokolāde.

Nedaudz mazāk, bet pietiekami dzelzs ir ābolos, bumbieros, riekstos, auzu miltos, olās, kviešos, kurmā, ingverā, spinātos un kinzā.

Lai paaugstinātu hemoglobīna līmeni, uzturā jālieto tāda zivs kā skumbrija, zivju ikri, siers, zaļie lociņi, upenes, redīsi, bietes, arbūzi, melones, plūmes un granātāboli.

Nav ieteicams dzelzs līmeni paaugstināt ar piena produktiem (krējumu, pienu, kefīru un biezpienu). Maz palīdzēs apelsīni un mandarīni. Produkti, kuros ir daudz kalcija, pazemina šobrīd nepieciešamo mikroelementu.

Melnās tējas un kafijas lietošanu labāk samazini, ja tev ir šāda problēma.

FOTO. Kafiju var baudīt arī ar acīm

Lai dzelzs labāk uzsūktos organismā, lieto to kopā ar produktiem, kuros ir daudz  C vitamīna. Izvēlies apelsīnu, citronu vai tomātu sulu, lokus, zaļumus, papriku.

 

 

Lasi vēl