”Palikuši tikai četri grūti mēneši!” Ekspertes plāns, kā tos izturēt

Pievienot komentāru
”Palikuši tikai četri grūti mēneši!” Ekspertes plāns, kā tos izturēt
PRIVĀTAIS ARVĪVS

Lai arī rudens jau pilnbriedā, Latviju joprojām lutina saulīte un siltas dienas. Kā sarunā ar Skaties.lv paziņo populārā ezoteriķe un veselīga dzīvesveida eksperte Elita Drāke, tie ir priekšvēstneši labām ziņām. Latvijai tuvojas gaišāki laiki, un, lai nesalūztu pēdējos smagajos mēnešos, eksperte sagatavojusi vienkārši realizējamus padomus, lai tumšo gada izskaņu padarītu gaišāku un iesoļotu jaunā gadā veselīgs un enerģijas pilns!

”Labdien šajā saulainajā rudenī! Ir sācies veļu laiks, lai gan pēc sajūtām to var aizmirst. Arī daba šogad ir aizgājusi citu, jaunu ceļu.

Varu visus apsveikt ar to, ka palikuši tikai četri grūti mēneši. Tas ir daudz mazāk, ja salīdzina ar to, kas mums šogad jau bijis jāpārdzīvo,’’ uz pozitīvas nots tautu rudenī uzrunā Drāke.

To saka viņas kā ekspertes sajūtas un pieredze, ka arī dabā ilgi nevar būt smagie laiki – pēc melnajām līnijām nāk baltās.

‘’Neviens pārbaudījums nav mūžīgs. Šis gads ir apliecinājums tam, ko esmu jau iepriekš uzsvērusi – Latvija ir izredzētā zeme.

No 15. marta līdz 15. oktobrim mēs varam sauļoties, peldēties un baudīt laikā, kad citur tas liegts. Jā, ceļojumi ir aizliegti, tāpēc īpaši tiem, kuri rudeni bija paraduši baudīt siltajās zemēs, šis rudens ir citāds.

Par ko priecāties? Es iesaku priecāties par oktobrī joprojām spīdošo sauli. Aizmirst par ceļojumiem – netērēt laiku liekām kustībām.

Es šoruden vēroju un taupu spēkus 2021. gadam. Tas būs aktīvs un daudz vieglāks. Tiem, kuri jau pirms tam nebūs sabrukuši, pārdeguši vai izdzisuši,’’ brīdina eksperte.

Lai jauno, gaišāku dzīvi sološo 2021. gadu nenāktos sagaidīt izdegušam, Drāke ir sagatavojusi veselu plānu, kurā iekļautas vienkārši realizējamas lietas. Ievies savā ikdienā pāris nelielas korekcijas un iesoļo jaunajā posmā enerģijas pilns – attīrīts, sakārtots un mīlēts!

Svaigs gaiss

‘’Ir jāiet ārā pastaigāties arī ziemā un rudenī, jo svaigs gaiss ir visa pamatā. Otrs svarīgs aspekts – telpu vēdināšana, īpaši aktuāli rudens vīrusu laikā,’’ skaidro Drāke.

Ūdens peldes

‘’Vēl joprojām var un vajag peldēties. Arī pati peldos jūrā, avotos, nodarbojos ar ziemas peldēšanu.

Otra iespēja – kontrastdušas un aukstās apliešanās. Tas viss lieliski stiprinās imunitāti,’’ pamāca eksperte.

Pret iekaisumu ar dabas spēku

‘’Nāvējoši ir nevis vīrusi, bet gan slimais ķermenis, kas ielaiž sevī iekaisumu. Iekaisums bojā audus, kas palēnina šūnu darbību un palēnina vielmaiņu.

Un iekaisums – tā ir norāde par nepareizu uzturu. Ar fiziskām aktivitātēm vairs nepietiek – ir jāpamaina ēdienkarte,’’ tā Drāke. Priecīgā ziņa – nav runa par drastiskām diētām. Pietiks vien ar pāris korekcijām rudens ēdienkartē, par ko ķermenis būs pateicīgs.

Šķidrums

‘’Šajā gadalaikā diennaktī obligāti jāizdzer 2 litri ūdens! Tuvojoties ziemai, varam dzert siltāku, tējas. Tas ir līdzīgi kā ar augiem – ja tos neaplej, tie iet bojā. Tas pats ar organismu,’’ pamāca eksperte.

Nē cukuram

‘’Cukurs rudenī pilnībā jāaizmirst! Aizmirstam par limonādēm, par it kā nevainīgo karotīti cukura pie kafijas. Vīrusu laikā jebkura karote cukura rada fonu slimībām,’’ brīdina Drāke.

Pareizie dārzeņi

‘’Dārzeņu lietošana uzturā ir būtiska, lai noturētu imūnsistēmu. Vislabākie būs zaļie salāti, brokoļi, spināti un kāposti.’’

Pareiza eļļas izvēle

‘’Vērtīgās Omega 3 taukskābes atrodamas linsēklās, ko var izmantot eļļu veidā vai pievienot salātiem, augstvērtīgs to avots ir valrieksti, kā arī lasis, bet jāseko, no kurienes tas nācis.

Liela nozīme pareizai eļļas lietošanai. Sakām nē rapšu un kukurūzas eļļām. Tā vietā iesaku linsēklu un olīveļļu,’’ pamāca eksperte.

Viņa gan brīdina uzmanīties ar produktu cepšanu – pārlieku aktīva ceptu produktu patērēšana palielina iekaisuma procesus organismā. Linsēklu un olīveļļa šķiet dārgas mantas? Padomāsim no otras puses?

‘’Cilvēki ir pieraduši pie sāpēm un izpērk tukšas aptiekas, tā vietā lai vienkārši pamainītu eļļas,’’ sašutusi Drāke, kura uzskata, ka pretsāpju tablešu vietā naudu vērts investēt veselīgākā uzturā.

‘’Turklāt iekaisuma procesi paātrina novecošanos,’’ vēl kādu argumentu piedāvā eksperte.

Vitamīni un minerālvielas

‘’Ceru, ka šovasar visi ir sauļojušies un nodrošinājušies ar nepieciešamo D vitamīnu. Tiem, kas nav sauļojušies, D vitamīns jāuzņem papildus.

Šobrīd cilvēki ir kļuvuši nervozāki, kam izskaidrojums ir pastāvīgais uzbudinājums, neziņa. Iesaku pārbaudīt B12, kalciju un magniju.’’

Nost ar nakteņiem

Ja vasarā nakteņi bija atļauti, iestājoties rudenim, tie jāizslēdz no ēdienkartes!

‘’Ja nevaram pilnībā izslēgt, vismaz samazinām uz 1/3. Nakteņi ir kartupeļi, tomāti, paprika, baklažāni. Tie visi skābina asinis, veicina organisma atslābšanu,’’ atklāj eksperte.

Ārstē iesnas, izslēdzot piena produktus

‘’Ja ir tendence uz rudens iesnām, īpaši bērniem, ir jāņem nost piena produkti. Piens organismā rada gļotas. Īpaši svarīgi šis ir attiecībā uz bērniem ar tendenci uz klepu un iesnām,’’ skaidro Drāke.

Eksperte cer, ka viņas vienkāršais taču efektīgais plāns noderēs daudziem, kuri, tā vietā, lai atbalstītu farmācijas biznesu, vēlas atbalstīt savu veselību un imūnsistēmu.

‘’Šis ir īstais brīdis, kad sevi sakārtot! Lai izdodas!’’ iedvesmo Drāke.