Kā izvairīties no saaukstēšanās vīrusiem un kā rīkoties, ja tie tomēr tevi noķer

1 komentārs

2. Vīruss tomēr noķēris – ko nu?

2/3

Kā nesaslimt?

Foto: Pixabay.com

Foto: Pixabay.com

Stiprini organismu!

Iestājoties rudenim, organisma imūnsistēma – sistēma, kas cīnās ar baktērijām un vīrusiem, kas nonāk tavā ķermenī – darbojas pastiprinātā režīmā, jo organismam jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem – laika maiņa, skolas, studiju sākums, pastiprināta vīrusu aktivitāte. Imunitātei ir izšķiroša loma veselības saglabāšanā, un novājināta imūnsistēma neļauj ķermenim efektīvi pretoties dažādām saslimšanām.

Tāpēc būtiskākais saaukstēšanās un gripas sezonas sākumā ir sava organisma stiprināšana.

Ēd augļus un dārzeņus, lai uzņemtu svarīgākās uzturvielas un vitamīnus, kārtīgi izgulies, uzturies svaigā gaisā un atceries regulāri izkustēties. Ja jūti, ka tavs organisms ir pavisam novājināts, ir vērts apsvērt tā ”atbalstīšanu” ar papildu dabīgas izcelsmes vitamīniem, minerālvielām un citām imunitātes spēcināšanai nozīmīgām vielām – cinku, C, B, D un E vitamīniem un inulīnu.

Elementārā piesardzība – higiēna un tīrība!

Lielākā daļa cilvēku saaukstēšanās vīrusus noķer savstarpējo kontaktu ceļā – nonākot saskarē ar sīkajiem pilieniem, ko izplata apkārt klepojošie un šķaudošie cilvēki. Un nonākt saskarē ar šiem lidojošajiem vīrusiem un baktērijām ir ļoti viegli – piemēram, sarokojoties vai pieskaroties virsmām, kur tie nonākuši, arī tos ieelpojot.

Tāpēc – mazgā bieži rokas un izmanto ziepes, lai samazinātu iespēju saslimt.

Šajā aktīvajā vīrusu sezonā arī vēlams maksimāli izvairīties no pieskaršanās acīm, degunam un mutei (īpaši ar nemazgātām rokām!), lai tādejādi samazinātu iespējamību vīrusam nonākt tavā ķermenī.

Savas apkārtējās vides regulāra uzkopšana un virsmu tīrīšana arī nenāks par skādi – mēs visi zinām, cik daudz mikrobu un netīrumu atrodami uz durvju rokturiem, tāpēc labāk tos regulāri notīrīt! Jāatceras, ka arī uz datora klaviatūras un datora peles mēdz sakrāties ļoti daudz netīrumu, tāpēc arī šīs virsmas ir regulāri jātīra. Tāpat neaizmirsti kārtīgi vēdināt un mitri uzkopt telpas. Ja baidies no aukstuma, labāk vairākas reizes dienā atver plaši logus uz 5 minūtēm, nekā ilgstoši turi vaļā nedaudz atvērtu logu.

Izvairies no cieša kontakta!

Ja darbā kārtējo reizi ieradies kāds ”varonis”, kas uz darbu atnācis slims, izvairies no cieša kontakta, lai sevi neaplipinātu. Bieži vēdini telpas, un atgādini kolēģim, ka drošākais un ātrākais ceļš uz atveseļošanos ir miers un atpūta, kas ļauj organismam veltīt visus spēkus slimības uzveikšanai. Ja nu tomēr saslimis esi pats, padomā par sevi un parūpējies par saviem apkārtējiem, un paliec mājās.

2. Vīruss tomēr noķēris – ko nu?

2/3
Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

TOP komentāri

  • Evelīna
    0 0 0

    Evelīna

    Profilaksei ir ļoti svarīgi lietot D vitamīnu un sekot tam, lai tā līmenis asinīs būtu ap 50 ng/ml vai vairāk. Tad imūnsistēmai ir daudz vieglāk aizsargāt organismu no vīrusiem. Palīdz arī C vitamīns, selēns un cinks, taču pēc manas pieredzes D vitamīns ir vissvarīgākais. Jau vairākus gadus lietoju D-Pearls Mega kapsulas un slimoju daudz, daudz retāk nekā agrāk.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl