Kā attīrīt organismu pavasara gaidās? Pieci vienkārši padomi

Pievienot komentāru
Kā attīrīt organismu pavasara gaidās? Pieci vienkārši padomi
PRIVĀTAIS ARHĪVS

Kā zināms, ziema ir laiks, kad organisms jūtas iztukšots visādā ziņā – bieži vien var novērot enerģijas trūkumu, vispārēju nogurumu, arī svara pieaugumu. Kā Skaties.lv atklāj fitnesa trenere un uztura speciāliste Sintija Katkeviča, visu var mainīt pavisam vienkārši – ieviešot korekcijas ēdienkartē un dienas ieradumos. Lūk, pieci Sintijas padomi, kas palīdzēs sakārtot organismu un sagaidīt pavasari ar enerģiju!

Maini brokastis

Organismam ir nepieciešams vitamīnu lādiņš, un visvienkāršāk ir sākt ar dažādu dārzeņu un augļu ieviešanu ikdienas uzturā. Ierasto desmaizīšu vai siermaizīšu ēšanu brokastīs aizvieto ar augļu vai dārzeņu smūtiju, dažādu sēklu – ogu pudiņiem, auzu pārslām, kas bagātinātas ar ogām, riekstiem.

Ziemas periodā droši var iepirkt saldētās ogas, jo saldētās ogas vitamīnus nezaudē nemaz tik daudz. Bieži vien veikala plauktā turētais dārzenis vai ogas ir zaudējušas vairāk vitamīnus, nekā tikko saldēts.

Veselīgie našķi

Protams, ka laiku pa laikam mums visiem ir vēlme panašķoties ar kaut ko saldu, bet tieši tāpēc sameklē veselīgas saldās receptes, kuru sastāvā nebūs baltais cukurs.

Piemēram, sēklu batoniņi, riekstu bumbiņas vai batoniņi, augļu sorberts (saldēti augļi vai ogas + augu izcelsmes piens). Jo vairāk dārzeņi, augļi un ogas ziemas noslēguma periodā būs tavā ikdienas uzturā, jo labāk sāksi justies!

D vitamīns

D vitamīna trūkums izraisa nogurumu, biežas saslimšanas, arī liekā svara problēmas. Pārbaudi savu D vitamīna līmeni, nododot asinsanalīzes!

Lielākai daļai cilvēku, kas dzīvo mūsu platuma grādos ziemas periodā trūkst D vitamīna.  Ja trūkums vai vēl sliktāk – deficīts tiek konstatēts, tad, pirmkārt, pievērs uzmanību uzturam –īpaši pie tā ir jāpiedomā veģetāriešiem.

Veģetārajā uzturā D vitamīns sastopams sēnēs, sojas pienā, tofu, piena produktos, taču tik un tā – tas ir ļoti maz, ja ir konstatēts deficīts. Lieto uztura bagātinātāju vitamīnu D3, un, tuvojoties pavasarim, centies biežāk uzturēties saulē  – vismaz 10-15 minūtes dienā.

Dzelzs trūkums?

Dzelzs ir viena no svarīgākajām minerālvielām – tā stiprina imūnsistēmu un nodrošina skābekļa cirkulāciju organismā.

Visbiežāk sastopamais simptoms dzelzs deficītā ir nogurums, kam seko bāla ādas krāsa, biežas galvassāpes, arī sirdsklauves. Visbiežāk dzelzs trūkums ir saistīts ar uzturu – ja tas būs neveselīgs, vienveidīgs, nesabalansēts, tad var izveidoties dzelzs trūkums organismā.

Īpaši pie šī ir jāpiedomā tiem, kuri uzturā nelieto sarkano gaļu – ikdienas uzturā noteikti iekļaujot tādus produktus kā pākšaugus (pupiņas, zirņus, lēcas), sojas produktus – tofu, sojas piens, sojas pupiņas, riekstus, sēklas, daudz zaļumus – dilles, loki, salātlapas, spināti, sēnes, graudaugus.

Smūtiju kūre

Ja esi gatava kaut ko mainīt savā vienveidīgajā uzturā, bet nepietiek idejas, kā uzņemt daudz dažādus vitamīnus un minerālvielas, vari uztaisīt smūtiju kūri – kādas 2-3 dienas  reizi divās nedēļās dzert smūtijus gan brokastīs, gan pusdienās un arī vakariņās, tādējādi uzņemot maksimāli daudz labuma.

Internetā pieejamas daudz dažādas receptes un foršas idejas smūtijiem. Nav obligāti jādzer visu dienu smūtiji – šo kūri vari papildināt arī ar dažādiem salātiem un svaigiem vai tvaicētiem dārzeņiem.

Piesakies organisma attīrīšanas un  auguma uzlabošanas kūrei pie Sintijas! Spied TE!