Ja moka bezmiegs, palīdzēs brīnumdaris šūpuļtīkls

Komentāri

2. Dienas snaudiens – šūpuļtīklā

2/4

Šūpuļtīklu kā atpūtas veidu izdomāja Amerikas indiāņi, viņi to darināja no koka mizas. Ar laiku šūpuļtīkls ļoti izmainījās, to sāka gatavot no resnām virvēm, kas, starp citu, modē ir arī mūsdienās. Eiropā šūpuļtīkli parādījās, pateicoties Kolumbam, kurš no Amerikas atveda pāris eksemplārus. Tas iepatikās jūrniekiem, ceļotājiem, jo šāda gulta aizņem maz vietas un sver ne vairāk par 10 kg.

Šūpuļtīkls – dakteris

FOTO: Meg Stewart, Flickr.com

FOTO: Meg Stewart, Flickr.com

Šūpuļtīkls ir ļoti populārs arī mūsdienās. To var redzēt dārzos, vasarnīcās, pat istabās, iekārtus koka sijās, jo tas ir ļoti labs atpūtas veids, kas mazina nogurumu, stresu, psiholoģisko spriedzi. Šūpuļtīkls palīdz atslābināt muguras un kakla muskuļus. Šūpuļtīklus pat iesaka ārsti cilvēkiem ar muguras kaitēm. Beļģu pētnieki iesaka tiem, kuri cieš no bezmiega, gulēt šūpuļtīklā. Pēc viņu vārdiem, tieši šāda gulēšana spēj nodrošināt pareizu, pilnvērtīgu miegu. Zinātnieki palūdza vairākus brīvprātīgos piedalīties eksperimentā, lai pētītu miegu. Visi dalībnieki bija veseli un necieta no miega traucējumiem. Viņiem piedāvāja vienu no diviem šūpuļtīkliem: viens atradās stacionārā stāvoklī, otrs spēja šūpoties. Miega laikā dalībnieku smadzeņu aktivitāti kontrolēja ar elektroencefalogrammas palīdzību. Eksperimenta laikā zinātnieki noskaidroja, ka mērena šūpošanās ātri nomierina viegli satrauktu cilvēku, padara miegu dziļāku un pat ietekmē sapņus. Zinātnieki nofiksēja ātru pāreju ceturtajā, dziļākajā miega fāzē. Cilvēka elpošana kļuva dziļāka, ieelpa un izelpa notika lēnāk. Arī sirds ritms palēninājās. Efektīvs miegs ir tāds, kas sastāv no pilniem cikliem. Cilvēkam, kuru ieaijā mērena šūpošanās (gluži kā bērnu šūpulī), ir lielākas izredzes pamosties mundram, labi izgulēties un atpūsties.

2. Dienas snaudiens – šūpuļtīklā

2/4

Lasi vēl