Fitnesa skaistule Ginta: Lai būtu formā, pēc sešiem vakarā nekādas ēšanas!

4 komentāri
Fitnesa skaistule Ginta: Lai būtu formā, pēc sešiem vakarā nekādas ēšanas!
PRIVĀTAIS ARHĪVS

Sievietes pievilcības pamatā ir ne vien kopta āriene, bet arī rūpes par figūru. Kā būt formā un labā noskaņojumā, Skaties.lv lasītājām savā pieredzē dalās 37 gadus vecā fitnesa trenere Ginta Vitenberga no Valmieras, kura startē skaistumkonkursā “Mrs. Latvija 2020”.

Mēs visas zinām – lai iegūtu lielisku augumu, jāprot sabalansēt fiziskās aktivitātes un pilnvērtīgs uzturs. Bet ar ko sākt?

Pirmais nozīmīgais solis ceļā uz lielisku augumu ir mainīt ēšanas paradumus.

”Savā praksē esmu novērojusi, ka lielākā problēma ir vēlās vakariņas un našķošanās dīvānā pie TV. Mans noteikums, kuru ievēroju, pēc pulksten 18 nekādas ēšanas.

Vispirms paēdu es un tikai tad gatavoju ģimenei. Tad nav vēlmes našķoties gatavojot, jo ļoti bieži ģimene vēlas ēst ko citu – kaut ko treknāku (īpaši vīrieši), un tad sanāk, ka ēdu to, ko man tobrīd it nemaz nevajadzētu,” saka Ginta.

”Lai ģimenē būtu miers, saticība un laime, vispirms sievietei ir jāparūpējas par sevi, jāmīl sevi. Ja sievietes mīlēs un cienīs sevi, viņu cienīs un mīlēs arī bērni un vīrs,” uzsver fitnesa skaistule.

Vairāk par Gintu lasi šeit!

Tāpat topošā skaistumkaraliene bieži novērojusi tā saucamo rīšanu.

”Ēdienu mēs neizbaudām un neizgaršojam. Patiesībā tas, ko mēs ēdam, ir jāsasmaržo, jābauda ar acīm. Tas, ko ēdam, ir jāapzinās. Ja to iemācāmies, daudz vairāk pievēršam uzmanību, ar ko mielojamies. Pārsvarā ēšana notiek steigā, tas ir iemesls, kāpēc ļoti bieži pārēdamies,” uzsver Ginta.

Kā uzsver fitnesa trenere, cilvēks drīkst ēst visu, taču jāzina, kad un cik daudz, lai ēdiens ķermenim nekaitētu: ”Mēs katrs esam individuāls, un katra ķermenis uz noteiktiem produktiem reaģē atšķirīgi.”

”Noteikti ir jāēd brokastis – tā ir dienas galvenā ēdienreize. Protams, daudzi saka, ka no rītiem ir slikta dūša un ēst nemaz negribas.

Tad vajadzētu paanalizēt, cikos iepriekšējā vakarā bija pēdējā maltīte un kas tika ēsts. Ja maltīte bijusi vēlu vakarā un tā bijusi ogļhidrātiem bagāta, tad no rīta par ēdienu, visdrīzāk, domāt negribēsies.

Ir jāsaprot, ka nakts laikā ķermenis atpūšas, un kalorijas netiek patērētas tā kā dienā, tāpēc vakariņās noteikti vajadzētu baudīt ko vieglu,” iesaka Ginta.

Ja nolemts pievērsties fiziskajām aktivitātēm, Ginta vislabāk tām iesaka pievērsties vasarā vai agrā rudenī.

”To neieteiktu darīt ar Jaunā gada iestāšanos kā tā saucamo Jaunā gada apņemšanos. Tas ierasti ir vīrusu un gripas laiks, kad ķermenim vajag enerģiju imunitātei. Katrā gadījumā iesākumā sportiskās aktivitātes jāveic mierīgi ar lēnu vai vidēju intensitāti.

Tā kā šobrīd sportot ir kļuvis pat stilīgi, nevajag aizmirst, lai tas tiek darīts veselības labā un pārlieka aizraušanās un sevis izdzīšana arī labumu nedos, ķermenim ir jādod laiks atjaunoties,” tā Ginta.