Ēst maizi vai neēst? Fitnesa trenere Anita Pužule lauž stereotipus par maizes lietošanu uzturā

4 komentāri
Ēst maizi vai neēst? Fitnesa trenere Anita Pužule lauž stereotipus par maizes lietošanu uzturā
VILNIS IZOTOVS

Skaistumkonkursu laureāte, fitnesa trenere Anita Pužule sportu sauc par savu dzīvi. Skaistule ikdienā trenē cilvēkus un nereti ar sociālo tīklu palīdzību lauž sabiedrības izveidotus mītu par sportu un veselīgu uzturu.

Anita sociālajos tīklos saņem daudz vēstules, kurās tiek uzdots jautājums par maizes veselīgumu. Izrādās, daudzi dzīvo stereotipu pasaulē un uzskata, ka maize ir viens no lielākajiem ļaunumiem, ja vēlies notievēt.

Vasara nav aiz kalniem! Fitnesa skaistule Anita Pužule sniedz padomus, kā sagatavoties bikini sezonai

Anita lauž lielākos stereotipus saistībā ar maizi:

1.Fitnesa trenere uzskata, ka esam iebiedēti ar maizes nozīmīgo lomu liekā svara esamībā, tāpēc nereti aizmirstam vienkārši paskatīties, cik īsti kaloriju tā satur.

Vidēji šķēle svārstās ap 90 kalorijām, kas ir samērā neliels cipars.

”Jāatceras, ka svarīgi ir tas, ko liec uz maizes: bieza sviesta kārta, majonēze, ievārījums, medus, ”Nutella”, trekni sieri, tur kalorijas jau būs krietni vairāk!” informē Anita.

2.Nākamais stereotips ir par to, ka maizē ir ogļhidrāti, un ogļhidrātus nevar ēst!

Anita domā, ka mēs dzīvojam periodā, kad ogļhidrāti tiek vainoti it visur, bet bezogļhidrātu diētas uzskatītas par risinājumu katrai problēmai.

”Ļoti maldīgs un bīstams uzskats, izslēdzot no diētas veselu uzturvielu grupu, mēs nopietni riskējam ar savu veselību! Vienkārši iemācies atšķirt vienkāršos ogļhidrātus no saliktajiem un atceries, ka ar pirmajiem nevajag pārspīlēt!” pamāca Anita.

3.Kur nu bez stereotipa, ka bezglutēna maize ir veselīgāka.

”Neēst glutēnu ir modē. Vismaz man rodas tāds priekšstats! Bet šādām bailēm no glutēna nav itin nekāda pamatojuma, ja vien tu neesi celiakijas slimnieks, kam raksturīga graudu olbaltumvielu (glutēna) nepanesamība,” skaidro Anita.

Fitnesa trenere zina, ka izvairoties no glutēna organismam var būtiski pietrūkt šķiedrvielas un B grupas vitamīnu.

Tāpat ir pētījumi, kuri pierāda, ka bezglutēna uzturs var būt saistīts arī ar paaugstinātu arsēna un dzīvsudraba līmeni organismā.

4.Daudzi uzskata, ka baltmaize ir absolūti nevērtīgs uzturvielu avots.

”Jā, baltmaizē noteikti būs mazāk šķiedrvielu, nekā rupjmaizē, bet tā ir fantastisks enerģijas avots, kas turklāt satur mums nepieciešamos B grupas vitamīnus (tiamīnu un niacīnu) un minerālvielas,” stereotipu lauž Anita.

Anita piebilst, ka runā par kvalitatīvu produktu, nevis balto miltu izstrādājumiem.

5.Pašcepta maize ir labāka par rūpnieciski ražotu – ļoti maldīgs uzskats!

Šo stereotipu veselīga uztura entuziaste sauc par gaumes un personīgās garšas jautājumu.

”Uzturvērtība, minerālvielu un vitamīnu saturs abās būs līdzvērtīgs. Protams, cepot maizi pašam, tu vari viegli kontrolēt visas sastāvdaļas! Taču jāatzīst, ka arī ražotāji seko līdzi tendencēm un rūpējas, lai nopērkamais produkts būtu garšīgs un kvalitatīvs!” aizdomājas Anita.

Daiļā Anita Pužule par dzīvi blondīnes ādā: Nav noslēpums, ka ar vārdu ”blondīne” mēdz apzīmēt ne īpaši inteliģentas sievietes

Redzot veikalos plašo maizes piedāvājumu, daudziem rodas jautājums, kā atpazīt un nopirkt labu un vērtīgu maizi?

Anita iesaka lasīt produkta sastāvu. Ja nosaukumā redzami nepazīstami vai grūti izrunājami nosaukumi, tad visticamāk produkts nebūs ne labs, ne dabīgs.

Tāpat jāpievērš uzmanība šķiedrvielu daudzumam!

”Dienas laikā būtu labi uzņemt aptuveni 25-30 gramus šķiedrvielu, un maize var būt lielisks to avots! Noteikti skaties, cik maizītē ir sāls un cik cukurs! Sāls saturs līdz vienam gramam uz simt gramiem produkta ir normāli,” pamāca Anita.

Runājot par cukuru, jo mazāk tas pievienots ražošanas procesā, jo maizīte būs figūrai draudzīgāka.

Kā ātri iegūt plakanu vēderiņu? Skaistumkonkursu karalienes Anitas Pužules zelta padomi

Veselīga uztura entuziastei patīkams atklājums ir auzu maizītes un rudzu rikas, kas vispār nesatur pievienotu cukuru! Un protams, maizē pilnīgi noteikti nevajadzētu būt augstam tauku saturam!

Skaistās figūras īpašniece aicina atcerēties, ka arī labu produktu nevajadzētu ēst bez ierobežojuma, ņem vērā, cik enerģijas ikdienā patērē, un pielāgo tam savu uzturu.

Ja vēlies ikdienas ēdienkartē iekļaut vienkārši pagatavojamas un daudzveidīgas maltītes, atceries par maizi.

Variācijas ir bezgalīgas un neaprobežojas tikai ar desu vai sieru: avokado, olas, dārzeņi, vista, biezpiens, lasis.

Proteīns, labās taukvielas un šķiedrvielas no dārzeņiem, augļiem un ogām būs lieliska izvēle, ar ko gatavot maizītes.

”Galvenais, neticiet visam, kas rakstīts uz iepakojuma! Nosaukums var būt mānīgs: fitnesa, proteīna, dārzeņu, tas ne vienmēr atbildīs realitātei. Latvijā tiešām ir nopērkama ļoti kvalitatīva un laba maize, izvēlies prātīgi,” nobeidz Anita.