Darbības, kuras veicot ātri, Tu kaitē veselībai

0 Komentāru
Darbības, kuras veicot ātri, Tu kaitē veselībai
Foto: Meaduva, Flickr

Lēnāk brauksi, tālāk tiksi – tāds teiciens ir jau zināms sen. Tieši tā kādreiz dziedāja mūsu māmiņu jaunības laikā. Tagad pamēģini kaut ko darīt lēnām! Mūsdienu dzīves ritms to vienkārši nepieļauj. Enerģiski uz priekšu! Pretī jauniem izaicinājumiem – ātrāk, veiklāk, apķērīgāk! Viss notiek – viss jāpaspēj. Taču ikdienā ir vairākas darbības, pirms kurām ir sev jāpasaka: ”Stop!”

Maltīte

Foto: AĢENTŪRA/SCANPIX

Foto: AĢENTŪRA/SCANPIX

Brokastis pa ceļam. Pusdienas – 15 minūtēs. Vakariņas pie televizora.

Risks

Var aizrīties. Bet, ja nopietni – ātri ēdot, mēs bruģējam ceļu uz lieko svaru. Kā tas notiek? Pār apetīti ”valda” divi hormoni grenīns un leptīns. Sāta sajūta rodas tāpēc, ka receptori sūta ”smadzenēm” signālu, ka kuņģis ir piepildīts un laiks ir pārtraukt ēšanu. Ja Tu ēdīsi pārāk ātri, tad šo signālu ”atbildīgie organisma dienesti” nepaspēj noraidīt, un smadzenes laikus nesaņem informāciju, ka īstenībā sen esi paēdusi. Likumsakarīgi – Tu pārēdies un ”viss aiziet labumā”.

Ko darīt

Lai nepārēstos, jāēd lēnām. Signāls līdz smadzenēm nonāk ar 15-20 minūšu aizturi. Maltīti vislabāk sāc ar dārzeņiem.

0 Komentāru