Citāds sporta veids, kas strauji gūst popularitāti: laužam mītus par pilatēm

Pievienot komentāru
Citāds sporta veids, kas strauji gūst popularitāti: laužam mītus par pilatēm
PUBLICITĀTES FOTO

Kad mūsdienās pieejams tiks plašs sporta zāļu un to piedāvāto treniņu programmu skaits, ir viegli apjukt piedāvājumā, it īpaši tad, ja nezini, kādu rezultātu tu vēlies sasniegt. Lai gan daudziem vārds ”pilates” šķiet svešs, pēdējo gadu laikā tās guvušas strauju popularitāti arī Latvijā.

Portāls Skaties.lv kopā ar pieredzējušo pilašu studijas ”PiYo Studio” vadītāju un pasniedzēju Linnu Ostrovsku lauž izplatītākos mītus par pilatēm, to nozīmi veselības uzlabošanā un par to, vai pilates palīdz atbrīvoties no liekajiem kilogramiem.

Lai gan pilates Latvijā ienākušas vien salīdzinoši nesen, šī vingrošanas metode kļuvusi ļoti pieprasīta un populāra. Pilates jau ir plaši zināmas ārzemēs, it īpaši Amerikā, kur ar šo vingrojumu sistēmas kompleksu aizrāvušās slavenības.Par ”pilašu tēvu” dēvē tās pamatlicēju, vācu fizioterapeitu un treneri Jozefu Pilatess, kura vārdā nosaukta šī vingrošanas sistēma.

”PiYo Studio” vadītāja un pasniedzēja Linna Ostrovska 20 gadu laikā ir uzkrājusi pieredzi, ar kuras palīdzību, viņa lauž mītus par pilatēm.

MĪTS: Pilates ir tas pats, kas stiepšanās

Pilates nav tikai stiepšanās vingrinājumi, tā ir vingrojumu sistēma, kas orientējas uz cilvēka dziļo muskuļu stiprināšanu.

MĪTS: Pilates ir domātas, lai ”uzkačātos”

Ne gluži. Cilvēki domā, ka ar pilašu palīdzību iegūs muskuļus, bet pretestība ir par mazu. Lai iegūtu muskuļu relfeju, ir nepieciešama lielāka pretestība. Tomēr pilates palīdz celt un uzlabot stāju. Pilates tev palīdzēs iegūt glītāku ”presīti”, jo, tā kā tiek nodarbināta dziļā muskulatūra, tiks stiprināta arī tava vēdera muskuļi un reljefs.

MĪTS: joga ir tas pats, kas pilates

Jogai vairāk raksturīgas statiskas pozas. Pilatēs būtībā tiek izmantots viss ķermenis. Jogas nodarbībā cilvēks elpo caur vēderu, bet pilatēs – ar krūšu palīdzību jeb īsi un laterāli. Viens no svarīgākajiem pilašu mērķiem – pareizi elpot. Lai gan pilašu un jogas pamatprincipi pārklājas, pasniedzēja Linna uzsver, ka pilates vairāk nodarbina muguras – kakla muskuļus, bet jogai vairāk raksturīga meditācija. Pilates nodarbinās arī tavu prātu, jo pie katra vingrinājuma ir jāpiedomā pie tā pareizas izpildes.

MĪTS: pilates ir domātas tikai sievietēm

Nē, tā pavisam noteikti nav! Vīrieši gan noteikti ir kautrīgāki un nevēlas afišēt faktu, ka nodarbojas ar pilatēm. Linna atzīst, ka vīrieši labprāt nāk uz privātajām nodarbībām, un visbiežāk nāk ar muguras problēmām. Ar pilašu palīdzību uzlabojas dzīves kvalitāte jebkuram dzimumam.

MĪTS: pilates ir dārgas!

Gan jā, gan nē! Amerikā ir tūkstošiem kvalificētu treneru un tūkstošiem klientu, to vidū – slavenības, tādas kā Madonna, Selena Gomeza un futbolists Deivids Bekhems.  Linna norāda, ka dārgas ir privātās pilašu nodarbības, taču grupu nodarbības ir lētākas, un tā ir lieliska iespēja cilvēkam uzlabot savu fizisko stāvokli, kā arī cīnīties ar dažādām muguras un kakla veselības problēmām.

MĪTS: Ar pilatēm nodarbojas tikai jauni un lokani cilvēki

Pārsvarā jā, tomēr tās noteikti nav paredzētas tikai jauniem un lokaniem cilvēkiem. ”Pilates ir piemērotas, adaptētas un sadalītas pa līmeņiem,” uzsver Linna, kura skaidro, ka tieši tādēļ tās der dažāda vecuma cilvēkiem.

Ar dažādu tehniku palīdzību cilvēks kļūst lokanāks, un, jo biežāk cilvēks kļūdās, jo vairāk iemācās,” motivē pasniedzēja Linna. Protams, cilvēkam ir jānovērtē savs veselības stāvoklis pirms nodarboties ar pilatēm, taču svarīgu lomu spēlē treneris, kuram ir jāpanāk, ka cilvēka ķermenis pats sajūt, kā ir pareizi jāizpilda vingrojums. Ķermenim ir atmiņa, tas pats spēs atcerēties un adaptēties vingrojumam, neatkarīgi no cilvēka vecuma.

MĪTS: pilates var apgūt, skatoties videoklipus un lasot grāmatas

Noteikti nē! Trenerim ir jāredz cilvēku, jāredz, kā tiek izpildīts vingrojums. Ja pilates tiek darītas nepareizi, tad tas var beigties ar papildus veselības problēmām. Iespēja iedzīvoties traumās, ja pilates apgūtas vien skatoties ”YouTube” video vai lasot mācību grāmatas, ir daudz lielāka. Pilates var izpildīt nepareizi, un cilvēks var nodarīt sev pāri, pats to nemaz neapzinādamies. Lai nodarbotos ar pilatēm, nav nepieciešams īpaši tam paredzēts inventārs. Mājās uz paklājiņa var, tomēr ir svarīgi saprast savu ķermeni. Ja nav nekādas pieredzes, tad vēlams vispirms apmeklēt kādu nodarbību profesionāļa pavadībā.

MĪTS: pilates palīdz atbrīvoties no liekajiem kilogramiem

Ja cilvēks vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, tad ir jākoncentrējas uz to, ko ēd. Ja seko līdzi pareizam uzturam, tad darbojas arī dziļā muskulatūra, un augums kļūst slaidāks,” tā Linna atgādinot, ka visu maina pareizs uzturs.

Pilates – vesela mugura un ķermeņa kontrole

·       Tās palīdz savākt un kontrolēt ķermeni

·       Tās nodarbina ķermeņa dziļos muskuļus

·       Palīdz saglabāt labu stāju un palīdz cīnīties pret muguras, sprandas sāpēm

·       Tā pilates pieprasa precizitāti, tās attīsta koncentrēšanās spējas, kā arī māca saglabāt ķermeņa balansu

·       Pilates palīdz ”atslēgties” no ikdienas problēmām, jo nepieciešams koncentrēties vingrinājumiem

Un, tā kā pilates veido vesela vingrojumu sistēma, tādēļ, lai apgūtu pilates, nepieciešami vairāki gadi.

Kamēr fitness ir labs veids, kā uzlabot savu fizisko stāvokli, tikmēr pilates ir veids, kā nodarbināt sevi arī garīgi, jo ar katru vingrinājumu tiek nodarbinātas arī cilvēka smadzenes. Pilašu bonuss? Tās spēj palīdzēt samazināt grumbas, kas skaidrojams ar to, ka tiek nodarbināti arī sejas muskuļi. Pilates spēj palīdzēt arī dzemdībās, jo tiek nodarbināti iegurņa muskuļi, kā arī pēc dzemdībām, kad sieviete vēlas atgūt savu iepriekšējo formu.

Ļoti daudz māmiņas cīnās ar diastāzi, kad vēders pēc dzemdībām nesavelkas. Ar pilašu vingrojumu sistēmu iespējams vēderu ”savilkt” atpakaļ, kā arī nostiprināt vēdera muskuļus. Šie ir tikai daži no pilašu labo īpašību garā saraksta.

Kā stāsta Linna Ostrovska, viņas misija ir palīdzēt cilvēkam sasniegt viņa labāko potenciālu, un tas iespējams ar pilašu treniņu palīdzību, tādēļ ikviens ir aicināts domāt par savu veselību un pārbaudīt savus spēkus pilatēs, tomēr pasniedzēja iesaka sākt ar profesionāla trenera padomu.