Kā top jaunais latviešu seriāls, ja nedrīkst pulcēties? Aizkulišu stāsts

Pievienot komentāru

Platformā Go3 no 4. maija, savukārt kanālā TV3 no 11. maija baudīšanai būs pieejams unikāls pašmāju seriāls ”#VisiMājās”, kurš tapis pašizolācijas apstākļos. Kā gan iespējams nofilmēt seriālu, ja jāpaliek mājās? Seriāla veidotāju komanda sarunā ar Skaties.lv atklāj interesantus faktus par filmēšanu un piedāvā ieskatīties tās aizkulisēs.

Pirmoreiz režisors Māris Martinsons interneta saziņas tehnoloģijas savā daiļradē izmantoja, filmējot spēlfilmu ”Oki – okeāna vidū” (2014), kuras darbība notika Losandželosā un tās galveno vīriešu lomas atveidotāju spēlēja Andris Bulis.

Filmai Buļa partnere – aktrise tika izvēlēta aktieru kastingā, kas notika caur ”Skype”, režisoram esot Rīgā. Izvēle nebija vienkārša, un režisors pirmo reizi ar aktrisi satikās jau filmēšanas laukumā. Nu viņš uz to atskatās kā uz interesantu, ne vienkāršu izaicinājumu.

”Līdzīgi ir tagad – šobrīd strādāju ar aktieriem, ar kuriem strādāts jau iepriekš (Nauris Brikmanis, Andris Bulis), ar aktieriem, ar kuriem ir bijusi pavisam īsa iespēja – pāris stundas pastrādāt (Ainārs Ančevskis, Elīna Vāne) un ar aktieriem, kas vien pāris reizes redzēti (Lelde Dreimane) vai vispār ne reizes iepriekš nav runāts (Ieva Puķe).

Un neparasti, ka šajā kombinācijā, strādājot ”online” režīmā visiem cieši kopā, ir izveidojies labs savstarpējs kontakts īsā laika posmā,” Skaties.lv stāsta režisors.

”Filmēšanas process šobrīd rit raiti uz priekšu. Sestdien, 25.aprīlī, organizējām tehnisku mēģinājumu vairāku stundu garumā ar aktieriem, lai saprastu, kā organizēt filmēšanas procesu, grafiku, tāpat izrunājām maksimāli visus radošos procesus. Tāpēc tagad – filmēšanā visiem jau ir vieglāk.

Visizaicinošākais – tieši ”sadraudzēties” ar kamerām. Vai ir ieslēgtas, vai nav pārformatētas uz ”timelapse” (kas jau ir noticis) vai ”fotografēšanas” funkcijām… vai nav izlādējušās, vai kartē vēl pietiek vietas, vai ”powerbanku” var vai nevar pieslēgt?” stāsta seriāla veidotājs.

Režisoram, kurš ir arī montāžas režisors, ir mazliet ”vieglāk” – īstā filmēšanas laukumā režisors arī skatās monitorā, vēlāk kā montāžas režisors – datora ekrānā. Tas ir Martinsona darbs – skatīties attēlu. Kā gan jūtas aktieri, kuri filmēšanas laukumā ir pavisam vieni – bez operatora, grimētāja, paša režisora?

Kā pirmie mazie ”kāzusi”:

  • Filmēšanas process tiek organizēts caur ”Webex” aplikāciju visi aktieri + operators, režisors, producente, ik pa laikam arī citi (piemēram, kostīmu māksliniece) saslēdzas ”online”. Kad filmē, ieslēdz GoPro kameras –  tie, kas nebūs ”kadrā”, izslēdz skaņu un attēlu, lai aktieriem maksimāli dotu sajūtu, ka viņi ”saspēlējas” un arī skaņa būtu ”maksimāli tīra”. Režisors ne vienmēr atceras ieslēgt atpakaļ savu mikrofonu – stāsta aktieriem, kas jādara, ko uzlabot, un visi pieklājīgi skatās, kamēr kāds pabļauj.
  • Aktrise mēģinājuma laikā pārslēdzās uz citu funkciju – ātru ”timelapse”.
  • Ar Aināru pirmajā dienā nebija normālas saziņas – bez normāla interneta tik ļoti lielas pauzes, atskaņas…

Kā uzsver seriāla veidotāji, aktieri visu uztver ļoti atbildīgi.

”Šim formātam ir tāda kā priekšrocība – aktieriem nav iespēju savā starpā ”uzsist klaču”. Bieži filmēšanas laukumā viņi pauzēs izrunā visu par savu darbu, par TV, par kino, par teātri. Te ir teju tikai darbs ar īsām pauzēm.

Ir interesanti, ko aktieri dara filmēšanas dienā, kad ir pauzes. Esi mājās. Tad aktīvi ”sēdi online”, tad kaut kas notiek ārpus kadra.

Filmēšanas process režisoram ir līdzīgs kā iepriekš – seko darbam, strādā ar aktieriem, vienīgi nav nekur jāiet pēc katra dubļa.

Tīri ģeogrāfiski esam šādi.

Filmēšanā pamatsastāvs: seši aktieri, no kuriem tikai viens ir Rīgā, turklāt pašizolācijā (Lelde Dreimane), pārējie tuvāk/tālāk no Rīgas ar tālāko punktu – Valmiera (Ieva Puķe un Elīna Vāne),” stāsta seriāla veidotājs.

Kas no tā visa sanāks? Nepalaid garām!

Seriāls video satura platformā Go3 būs pieejams no 4. maija, savukārt kanālā TV3 no 11. maija.