Komentāri
Rudens nogurumu iespējams pārvarēt, ieviešot izmaiņas ēdienkartē
Foto: Ieva Čīka, LETA

Rudenī uzturā nepieciešams lietot vērtīgos rudens dārzeņus un augļus, kas satur uzturvielas un vitamīnus, palīdz pārvarēt rudens nogurumu, kā arī sagatavot organismu ziemas periodam.

Lai veicinātu vietējo sezonas produktu izmantošanu ikdienas maltītēs, ”LIDO” sadarbībā ar uztura speciālistiem radījuši Rudens sezonas produktu kalendāru, norādot, kas ir vērtīgākais, ko ēst katrā rudens mēnesī.

”LIDO” Rudens sezonas produktu kalendārs atklāj, ka septembrī uzturā ieteicams lietot tomātus, jo tie satur organismam nepieciešamās minerālvielas – kāliju, fosforu, kalciju. Šie minerāli nodrošina vielmaiņu un barības vielu uzsūkšanos, uztur normālu asinsspiedienu, piedalās smadzeņu apgādē ar asinīm, kā arī stipru kaulu, zobu, matu un nagu veidošanas procesos. Tāpat septembrī jāēd vietējās plūmes, ābolus, bumbierus, kā arī dažādus ķirbju, burkānu, kartupeļu un biešu ēdienus.

Oktobrī jāturpina ēst svaigas plūmes, burkānus un produktus, ko iespējams ēst neapstrādātus. Tas nenozīmē, ka jāizvairās no vārītu, sautētu vai krāsnī ceptu dārzeņu lietošanas uzturā. Termiski pareizi apstrādāti dārzeņi joprojām satur derīgas uzturvielas.

Novembrī ieteicams ēst dažādus sakņaugus, kuri, pareizi uzglabāti, nezaudē vitamīnus un palīdz uzlabot organisma veselību, piemēram, rutkus, bietes, selerijas saknes. Rudens nogalē imunitāti stiprināt lieliski palīdz arī smiltsērkšķi.

”LIDO” Rudens sezonas produktu kalendārs drukātā veidā bez maksas pieejams visos LIDO bistro, bet lejupielādei pieejams https://flic.kr/p/pjwKK9

Lasi vēl