Komentāri
Perfektam sestdienas rītam: soli pa solim – visvienkāršākā meditācija pasaulē
Puublicitātes foto

Kārtējais trauksmainais sestdienas rīts? Nezini, ko darīt un kā neizniekot savas brīvdienas? Sāc savu sestdienu, izmēģinot vienkāršāko meditāciju pasaulē un sakārto domas izcilai nedēļas nogalei!

Meditācija kā prāta treniņš nāk no austrumu mācībām, taču ar to nodarboties vai vismaz pamēģināt var ikviens.

Rīgas Dimanta ceļa budisma centrs piedāvā Skaties.lv lasītājiem īsu pamācību pasaulē visvienkāršākajā un nomierinošākajā meditācijā.

”Mēs iesākam ar vieglu ieelpu un dziļu, enerģisku izelpu. Šādi atkārtojam trīs reizes. Tas veicina skābekļa pieplūdi mūsu organismam.

Tad atsākam elpot vienmērīgi caur degunu, neizmantojot muti. Centieties sēdēt ar taisnu muguru – lai mugura nav sakumpusi un lai nesēžam sāniski šķībi. Ķermenim jābūt iztaisnotam, taču ne sastingušam.

Galvu nevajadzētu turēt pārāk augstā vai zemā leņķī, tai nebūtu jābūt sasvērtai sāņus. Tai jāatrodas līdzsvarotā pozīcijā, pavisam nedaudz pavērstai lejup. Kamēr esam iesācēji, mēs turam acis aizvērtas. Vēlāk, kad būsim iemācījušies apzināti nomierināt prātu, varēsim acis turēt viegli pavērtas, bet ne pārāk plaši vaļā.

Piemērotāko acu skatiena leņķi varam atrast, atrodot sev priekšā punktu, kas ir divu sprīžu attālumā no degungala – mēs it kā gaisā izveidojam pagarinājumu degunam.

Arī mēlei nebūtu lieki jākustas; tai viegli jāpieskaras aukslējām. Lūpām jābūt dabiski pievērtām, lai mēs neelpotu caur muti.

Ja elpojam caur degunu, tad mēs arī filtrējam ieelpoto gaisu, kas nāk par labu plaušām. Roku stāvoklis nav būtisks: varam ļaut plaukstām gulēt uz ceļgaliem, vai arī turēt tās klēpī – tā, ka labā plauksta guļ kreisajā plaukstā (kreisā plauksta ir apakšā) – to mēdz dēvēt par ”nedalāmības stāvokļa žestu,” pamāca budisma centra eksperts.

Viņš skaidro, ka iesākumā, ja ir pārāk daudz domu un nevar prātu nomierināt, tad nav citas izvēles kā piespiest savu prātu kaut nedaudz nomierināties. Bet nevajadzētu pārcensties.

“Ir dažādi veidi, kā meditēt, bet bieži vislabākais veids, kā prātu nomierināt un savaldīt, ir skaitīšana. Varat, piemēram, skaitīt katru ieelpu. Iemesls, kādēļ to darīt, ir tas, ka prāts ir pārāk aizņemts.

Ja mēs vienkārši liksim tam būt mierīgam, tas kļūs satraukts, jo tas ir pieradis kustēties. Tādēļ mēs tam sniedzam kustību. Tā ir laba metode ļaut prātam ”darīt kaut ko”, kaut ko tādu, kur nav nekā negatīva. Tādējādi prāts kļūs elastīgāks un mierīgāks.

Tagad pamēģiniet to. Sākumā ieelpojam un izelpojam trīs reizes, lai iztīrītu plaušas. Tagad palieciet fokusēti. Un centieties elpot ar vēderu (diafragmu), nevis plaušām. Un tagad, šajā brīdī, pilnīgi nekam nav nozīmes – meditējam,”stāsta eksperts.

Tie, kam rodas dziļāka interese par meditācijas praksēm un budisma mācību, ir laipni aicināti uz atvērto durvju dienu Rīgas Dimanta ceļa Budisma centrā Meža ielā 11/13 sestdien, 8. oktobrī, kur viesosies viens no Eiropas pieredzējušākajiem budisma skolotājiem, Voiceks Tracevskis. Pasākums sāksies 13.00 un ilgs līdz pat vakaram.

Lasi vēl