Komentāri
Paklīdušas baumas par summām, kas sponsoriem ļauj ”zīmēties” jaunajā Bonda filmā
Foto: AFP/ LETA

Līdz ar jaunās Džeimsa Bonda filmas Spektrs (Spectre) klajā laišanu lieliem ieņēmumiem gatavojas ne vien filmas veidotāji, bet arī sponsori. Viņi ieguldījuši ne mazums līdzekļu, lai filmā reklamētu savu produkciju.

Džeimss Bonds ir atpakaļ, un līdz ar aģenta 007 faniem līksmo arī tādas kompānijas kā Gillette, Heineken un Belvedere Vodka, kas samaksājušas milzu summas par savu produktu parādīšanu filmā. Mārketinga speciālisti Džeimsa Bonda filmas vērtē kā kino ekvivalentu olimpiādei. Dienu pēc jaunākās Bonda franšīzes epizodes pirmizrādes zīmoliem un uzņēmējiem, kas saistīti ar britu slepenā aģenta dēkām, ir iemesls svinēt. Daniela Kreiga atveidotais varonis ir ideāls reklāmas tēls.

Mārketinga eksperts Žaks Koks skaidro, ka Bonds ir sliktais zēns, kam ir savs stils ar ievirzi uz jaunajām tehnoloģijām, viņam ir savi morāles standarti, tāpēc ikviens viņā var saskatīt to, ko viņš grib. Tehnoloģiju faniem viņš patīk, sievietēm viņš patīk, sliktajiem zēniem viņš patīk, arī vecāka gadagājuma cilvēkiem viņš patīk.

Kļūstot par sponsoru, uzņēmums vai zīmols iegūst iespēju izmantot Bonda tēlu savās televīzijas reklāmās, kā to dara Gillette un Heineken, vai arī rīkot greznas ballītes ar Bonda iemīļotajiem kokteiļiem galvenajā lomā. Summas, kuras sponsori maksā par saistību ar Džeimsu Bondu, publiski netiek atklātas, taču tās ir iespaidīgas. Neoficiāli tiek minēts, ka Heineken par šādu iespēju samaksājuši 28 miljonus dolāru.

FOTO: filmas Spektrs pirmizrāde Londonā

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl