”Gucci” jaka un ”Lamborghini” pret ”H&M” biksēm un paštaisītu kreklu. Salīdzinājums: kā dzīvo influenceri Latvijā un Krievijā

4 komentāri
”Gucci” jaka un ”Lamborghini” pret ”H&M” biksēm un paštaisītu kreklu. Salīdzinājums: kā dzīvo influenceri Latvijā un Krievijā
PRIVĀTAIS ARHĪVS

Latviešu influenceris = NABAGS, tik skaudru virsrakstu savam jaunākajam youtube video licis pašmāju ”Instagram” zvaigzne Armands Jaunzems. Aci pret aci, naudas maku pret naudas maku Armands uz pirktspējas un personīgās labklājības salīdzināšanu izaicinājis divus influencerus no Krievijas, kuriem ir maksas sadarbības ar globālajiem zīmoliem, piemēram, ”Lamborghini”, bez apstājas apceļo pasauli un ēd smalkos restorānos.

Cik maksā tavas ”šmotkas”? – bija influenceru mērīšanās uzdevums, rēķinot, katram mugurā esošo apģērbu un apavu kopējo vērtību. Armands Jaunzems  (Instagram zināms kā @armis.j) šo salīdzināšanu veica ASV, KFC organizētās Eiropas influenceru tūres laikā.

Krievijas blogeris/vlogeris Osk Markaryan, kuram ”Instagram” (@markaryanofficial) seko 424 tūkstoši cilvēku, mugurā bija uzvilcis ”Gucci” jaku par 1800 eiro, ”Y-3” bikses par 500 eiro, cena kedām 200 eiro, un tādējādi kopējā viņa apģērba vērtība sasummējas 2500 eiro.

Savukārt Krievijas ”Instagram” influenceris Dmitry Lazykin (@dimalazykin), kura sociālais kapitāls ir 335 tūkstoši sekotāju, izrādīja savu 2000 eiro vērto ”Acne Studios” ādas jaku, ”Saint Laurent” t-kreklu un jostu attiecīgi par 500 un 400 eiro, ”Cos” bikses par 200 eiro, ”Dr Martens” kedas 150 eiro vērtībā, bet plecos viņam bija ”Louis Vuitton” mugursoma ar cenu zīmi 2000 eiro. Viņa kopējais izskats tajā dienā bija 5250 eiro.

”Un tagad tu, draugs, pasaki mums, cik tev tas maksā?” skanēja jautājums no krievu influencera Markarjana.

Latviešu Armis neapmulsa no savas ārējās fasādes lētuma un cēli uzskaitīja – cepure 10 eiro, paša apdrukātais t-krekls par 15 eiro, kājās 30 eiro ”H&M” bikses. Armandam dārgākās bija ”Skechers” kedas par 60 eiro. Saucot summas, Armi pavadīja krievu influenceru smiekli.

Armja 115 eiro kopsavilkums bija ar vārdiem – ”lūk, tā dzīvo krievu influenceri, un tā – latviešu”.

Portālam Skaties.lv Armands Jaunzems sacīja, ka tas vēriens, ar kādu dzīvo Krievijas ”YouTube” zvaigznes un ”Instagram” influenceri, ir digitālā satura veidotājiem šeit Latvijā prātam neaptverami.

”Dima nesen uzstādīja personīgo rekordu, pārdodot viena ”Instagram” storija reklāmu par 10 000 eiro. Man kā latviešu influencerim, kurš visiem gan jau ir apnicis ar savām mazajām, kaitinošajām reklāmām (bet kaut kā tā nauda ir jānopelna), prāts sagriezās kājām gaisā.

Šie divi džeki parādīja, ka, neesot pamuļķiem un tautas izsmiekla objektiem, spēj nodrošināt sevi, sadarbojoties pat ar tādu zīmolu kā ”Lamborghini”,” – stāsta Jaunzems.

Viņš arī uzdod jautājumu: ”Kur un kad Latvijā jau saknē esam aizgājusi greizi mēs visi, jo arī Latvijā varējām saukt “influenceris” par cienījamu profesiju?”

Reklāmdevēji Krievijā un globālie zīmoli, kuriem noieta tirgus ir Krievija, nežēlo naudu influenceru algošanai, jo viņu sekotāji tiek uzskatīti par ļoti vērtīgu potenciālo pircēju masu. Proti, esot reālas konversijas no skatījumiem uz pirkumiem. Influenceri spējot tieši un netieši mudināt savus sekotājus iegādāties konkrēto zīmolu mantas.

Influenceriem no Krievijas esot iepaticies Armanda krievu valodas cietais akcents tik ļoti, ka saņemts uzaicinājums tuvākajā laikā paviesoties Krievijā, lai kopīgi veidotu video.