Komentāri
Bērna personības stiprināšanā nāk talkā Mīlestības pedagoģija
Foto: goldsardine, Flickr

Bērnu audzināšanas sistēma, kas ietērpta liriskā nosaukumā Mīlestības pedagoģija, ir radošs, inovatīvs pedagoģijas virziens, kuru radījuši praktizējoši Latvijas speciālisti.

Jau gadu Rīgā atvērta Mīlestības māja, kurā tiek īstenota inovatīva bērnu apmācīšanas un audzināšanas sistēma Mīlestības pedagoģija. Tās būtiskākais uzdevums ir atjaunot cilvēka saikni ar savu iekšējo būtību jeb iekšējo es. Tā audzina cilvēku dažādās dzīves situācijās pieņemt lēmumu un sekot labajam, skaidro Mīlestības pedagoģijas autore, Mīlestības Mājas projekta vadītāja, psiholoģe Ina Grasmane.

Mīlestības pedagoģija sevī ietver 20 gadus pētītu, izstrādātu bērnu audzināšanas un mācīšanas sistēmu, kas vairo bērnos radošu atvēršanos, stiprina personību, gribu un vairo dzīves jēgas un aicinājuma apzināšanos. Metodes oriģinalitāte slēpjas audzināšanas un apmācību procesā, kurā tiek integrētas psihoterapijas metodes, kas bērna personību stiprina un reizē arī ārstē.

Mīlestības pedagoģija risina vairākus jautājumus, kas mūsdienās ir aktuāli gan vecākiem, gan speciālistiem, kas strādā ar bērniem:

  • Kā disciplinēt bērnus, saglabājot savu un bērna pašcieņu;
  • Kā satikt bērnu viņa ievainotajās jūtās, tā, lai šī satikšanās mazinātu dvēseles sāpju ietekmi uz bērna dzīvi;
  • Kā runāt un mācīt bērnu tā, lai bērns jūtas uzrunāts;
  • Kā audzināt, lai bērns jūtas mīlēts.

Pamatu mīlestības pedagoģijai veido metode, kurai dots nosaukums Mīlestības lēmums.

Katram cilvēkam ir vajadzīga mīlestības un cieņas pilna attieksme, tādēļ katrs cilvēks šādai attieksmei atsaucas. Katrs, pat tas, kurš ir ļoti dziļi ievainots. Psihologs Viktors Frankls, aprakstot koncentrācijas nometnē nonākušu cilvēku psiholoģiju, ir teicis, ka cilvēkam var atņemt visu, viņu var pazemot un psihiski iznīcināt, novest līdz dzīvniecisku instinktu līmenim, bet ir viena lieta, ko neviens nevar atņemt – tas ir brīvs gars.

Izdzīvot mīlestības pilnu cilvēcisku aicinājumu ir aicināts ikviens cilvēks, bet jo īpaši – skolotājs, uzsver I. Grasmane.

Mīlestības pedagoģija piedāvā četrus soļus, ko var veikt audzinātājs, būtiski ietekmējot pedagoģisko situāciju ar konkrētu bērnu vai bērnu grupu.

  1. Piedot katru dienu, konkrētam bērnam, kas atnesis tavā dzīvē nemieru, sāpes, dusmas vai citu nepatīkamu emocionālu stāvokli.
  2. Domās lūgt piedošanu saviem bērniem par ievainojumiem, kas rodas pieaugušā vārdu, rīcības vai attieksmes rezultātā. Īpaši svarīgi tas ir situācijās, kad ir saasinātas attiecības ar konkrētu skolēnu.
  3. Būt pateicīgam par to, ka šis cilvēks ir nolikts pieaugušā cilvēka dzīves un profesionālajā ceļā.
  4. Skolotāj, mīli savu skolnieku! Vai mamma, tēti, mīli savu bērnu!
Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Savu popularitāti atjauno džins: tradīciju stiprināšana, klasisku vērtību cienīšana vai mūsdienu garšas?

Džina popularitāte pasaulē pieaugusi pēdējos 10 gados, bet Latvijā – tikai pēdējo gadu laikā. Pēc Starptautiskā Vīnu un stipro alkoholisko dzērienu reģistra (IWSR) 2017. gada datiem džina patēriņš 2016. gadā ir audzis par 15% (pret 2015. gadu). Šodien džins ir viens no populārākajiem un izplatītākajiem alkoholiskajiem dzērieniem pasaulē. Tam ir dažādi garšu veidi, tomēr vispopulārākais nemainīgi ir tradicionālais džins –  ar izteiktu un patīkamu kadiķogu garšu.

Lasi vēl