8 vienkārši Pētera Rumpja padomi tiem, kuri šogad apņēmušies būt formā

Pievienot komentāru
8 vienkārši Pētera Rumpja padomi tiem, kuri šogad apņēmušies būt formā
DMITRIJS SUĻŽICS, F64

2020. gads daudziem iesācies ar apņemšanos dzīvot veselīgāk, sportiskāk un pilnvērtīgāk. Lai no lielajām iecerēm pāri nepaliktu vien čiks, talkā nāk treneris Pēteris Rumpis, kurš sagatavojis 8 punktu plānu, kurš palīdzēs uzsākt jaunu dzīvi.

Atrast uguntiņu sevī

”Pirms vispār kaut ko sākt darīt ar dzīvesveida maiņu, vispirms vajag sev pajautāt: ”Vai manī ir uguntiņa, kura pēc laika nenodzisīs?”,” skaidro Rumpis. Ja, uzsāksi mainīt dzīvi tikai tāpēc, ka sācies jauns gads, tas nestrādās. Taču vari sākt jaunu dzīvesveidu kaut tūlīt, ja iemesls ir paša motivācija!

Izvirzīt mērķi

Haotiski cilāt stieņus vai uz savu galvu uzsākt badoties, nebūs vērtīgi. Uzstādi mērķi – vai vēlies ielīst konkrētā tērpā, nostiprināt muskuļus, uzstādīt konkrētu rezultātu.

”Uzstādi mērķi, lai ar prieku dotos sportot, un sasniegtu savu mērķi!” tā Rumpis.

Atrast motivatoru

Kopā, vienam otru atbalstot, vieglāk – to zina arī Rumpis, tāpēc viņš uzsver, ka svarīgi atrast savu atbalstu.

”Noteikti vajag atrast motivatoru, protams, treneris būtu ideāli, bet sākumā noderēs arī motivēts draugs,” iesaka Rumpis.

Tavs motivators var būt arī Rumpis! Uzrunā viņu TE!

Diētas vietā – izskaust kaitīgos ieradumus

Tā vietā, lai ķertos pie drastiskām diētām, labāk ievies noturīgas korekcijas savā ēdienkartē.

”Iesaku piedomāt jau ikdienā pie vienkāršām lietām: atturēties no cigaretēm, alkohola lielos daudzumos un nevajadzīgiem ēdieniem,” tā Rumpis.

Ģimenes atbalsts

Entuziasms, kas dzirkstī sporta zālē, var noplakt, kad mājinieki atver čipsu pakas. Pastāsti ģimenei par savu apņemšanos un ideālā gadījumā iesaisti arī viņus!

”Noteikti vajag parunāt ar ģimenes locekļiem par šo tēmu, lai tuvinieki atbalsta, un palīdz arī mājās šo procesu atvieglināt, pieņemsim, paslēpt saldumus,” smejas Rumpis.

Nemeklēt atrunas

”Neizdomāt nevajadzīgus attaisnojumus: ”man nav laika”, ”esmu pārāk aizņemts”! Visa dzīve mums sastāv no prioritātēm, ja esam nosprauduši mērķi – ejam uz to!

Sportot var arī mājas apstākļos! Īpaši aktuāli tas sievietēm, kuras nesen dzemdējušas!” iedvesmo treneris.

Sākt pamazām

Jaungada apņemšanās nereti izgāžas, jo sportotājs sākumā pārforsē, iedzīvojas muskuļu sāpēs un zūd visa patika kustēties.

”Iesākt visu vajag pamazām. Ļoti daudzi sākumā pārpūlas, un tad liksies, kad šis viss ir galīgi garām, viss sāp, un no procesa mēs nesaņemam prieku.

Iemīliet to, un dariet visu pamazām, tas nav sprints!” pamāca eksperts.

Analizēt progresu

Pašam no malas var likties, ka progresa nav, taču tas noteikti manāms centimetros un reljefā. Treneris iesaka ne tikai svērties, bet, sportot uzsākot, nofotografēt augumu, nomērīt apkārtmērus, lai vēlāk ir, ar ko salīdzināt.

”Noteikti analizējiet progresu, pierakstiet visu, fotografējiet, tas palīdzēs motivēties!  Pats galvenais, ticiet sev, izbaudiet procesu, un jūsu dzīve mainīsies!” pārmaiņām iedvesmo treneris.