Ieskaties slavenas balerīnas ikdienas gaitās!

Komentāri

Balerīna Elza Leimane-Martinova norāda, ka kinofilma Melnais gulbis rada nepareizu priekšstatu par baletdejotājas ikdienu.

Tiem, kuri Latvijas Nacionālo operu pa dienesta ieeju apmeklē pirmo reizi, noderētu karte vai arī gids, jo atrast nepieciešamo telpu prasa gan lielas pūles, bet iznākums ir tā vērts, jo balerīna Elza Leimane-Martinova nevis dejo, bet fotografējas.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kad fotosesija galā, LNO baleta trupas viena no vadošajām balerīnām ķeras pie sava pamatuzdevuma – dejošanas. ”Tūlīt sāksies skatuves mēģinājumi, tas nozīmē, – rīta un vakara skatuves mēģinājumi, pa dienu divu trīs stundu pauze, un tad mēs šeit katru dienu būsim līdz deviņiem desmitiem vakarā,” dienas grafiku jaunas baleta izrādes iestudēšanas laikā atklāj baletdejotāja. ”Ja tā ir izrādes diena, tad grafiks ir nedaudz citādāks. No rīta iesildīšanās, viegls treniņš, pa dienu brauc atpūties, kājas gaisā, koncentrējies, miegs. Ap četriem puspieciem esam jau teātrī, gatavojamies, grimējamies, iesildāmies izrādei,” stāsta E. Leimane-Martinova.

Pēc otrā mēģina balerīna dodas uz fizioterapijas zāli, kur vingrina, stiprina tos muskuļus, ko baletzālē neizmanto tik daudz.

Tādi Holivudas grāvēji kā Melnais gulbis rada priekšstatu, ka, ja bērnībā kaut kad esi apguvis baletu, pietiek gadu patrenēties un vari dejot. Diemžēl dzīvē tā nenotiek, norāda E. Leimane-Martinova.

Pēc garās darba dienas, kas pavadīta mūzikas un dažādu trokšņu pavadībā, vakarā ir nepieciešama viena lieta – klusums. ”Man vajag devu klusuma,” teic balerīna.

Vairāk skaties video!

Lasi vēl