Kas ir apcietinātais Uģis Magonis jeb LDz šefa dosjē

Komentāri

Hokeja fans, darba devējs, veiksmīgs biznesmenis – tā Uģi Magoni varētu raksturot viņa atbalstītāji. Politiskais ieliktenis, kurš mēdz ielaisties aizdomīgos darījumos – tā varētu teikt pretinieki. Desmit gados kopš Magonis vada Latvijas dzelzceļu, viņš ziņu virsrakstos itin bieži nonācis gan saistībā ar iespaidīgo atalgojumu, gan draudzību ar Krievijas oligarhiem.

Pēc dažiem gadiem Latvijas Hokeja federācijas prezidenta amatā 1998. gadā Uģis Magonis uznāca uz Latvijas politiskās skatuves kā Aināra Šlesera Jaunās partijas biedrs. Kaut vēlēšanās viņam neveicās, draudzība ar Šleseru augļus atnesa nedaudz vēlāk – 2004. gadā.

Saistītie raksti

Saistītie raksti

Saistītās tēmas

Visi saistītie raksti

Kļuvis par satiksmes ministru, Šlesers Magoni iecēla padomnieka amatā un drīz pēc tam atbilstoši tā laika politiskajai praksei arī labi apmaksātās vietās tādos valsts uzņēmumos kā airBaltic, Latvijas Mobilais telefons un Latvijas dzelzceļš. Tieši dzelzceļš izrādījās Magoņa zelta bedre, jo pat pēc Šlesera politiskā norieta Magonis kontroli pār to saglabāja.

Skaties foto:

Magoņa pozīcijas nespēja satricināt arī itin biežā mediju un Valsts ieņēmumu dienesta interese par dzelzceļa šefa milzīgo algu, bagātības izcelsmi un īpatnējiem darījumiem ar ārvalstu pilsoņiem un paša dzīvesbiedri. Arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs jau 2012. gadā par to veica pārbaudi, bet bez rezultātiem. Savukārt kopš Krievijas agresijas Ukrainā, arvien vairāk jautājumu sāka izraisīt Magoņa uzskati, ko varētu raksturot kā “ar seju uz austrumiem”.

Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums LDz Cargo ir starp politiķa Jāņa Urbanoviča vadītās organizācijas Baltijas forums galvenajiem sponsoriem. Šī organizācija uz Latviju atvedusi pretrunīgi vērtētus Krievijas polittehnologus, kā arī izdevusi grāmatas, kurās slavēta padomju vara.

Magonim pieder daļas privātā kravu pārvadājumu kompānijā, kas darbojas Krievijā, bet 2012. gadā viņš asi kritizēja Rail Baltica projektu, uzstājot, ka jauns dzelzceļa savienojums ar Krieviju būtu daudz izdevīgāks nekā Baltijas savienošana ar Rietumeiropu. Turklāt, kā pagājušogad noskaidroja Nekā Personīga, tieši pateicoties Latvijas politiķu lobijam, Eiropas Savienības sankciju sarakstā netika iekļauts Krievijas dzelzceļa vadītājs un Magoņa draugs Vladimirs Jakuņins.

Tomēr pēdējā laikā pazīmes, ka Magoņa dienas Latvijas dzelzceļa vadībā ir skaistītas, kļuva arvien skaidrākas. Izplatījās baumas, ka, pateicoties Rietumu partnervalstu spiedienam, viņš varētu nedabūt pielaidi valsts noslēpumam un amatu tādēļ zaudēt. Beigu beigās līdz tam nenonāca. Pietika ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja ierosināto krimināllietu.

Skaties video:

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā!

Ar riteni uz darbu. Arī ziemā! 1

Vai Latvija varētu kļūt par velo zemi līdzīgi kā Nīderlande? Vai pie mums maz iespējams braukt ar riteni visu gadu? Un kā komfortabli ierasties savā birojā, ja esi minies uz darbu ar riteni ziemā?

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

Interesantākās 2018. gada grima tendences, ko Tu vari izmēģināt jau šodien!

2018. gads make-up pasaulē mirdz vēl spožāk nekā iepriekšējais. Tendenču virsotnēs gozējas metālisks spīdums, gliteri un pat uz ādas uzlīmējami akmentiņi, ļaujot mums uzmirdzēt kā dārgakmeņiem. Ja ar mirdzumu un spīdumu jau esam pazīstamas kopš pagājušā gada, tad viena toņa acu ēnas, izteikti kuplas skropstas un citas aktuālākās tendences vēl jāiepazīst. Esi gatava jauniem skaistuma piedzīvojumiem? Iepazīsties ar 10 interesantākajām grima tendencēm šajā gadā!

Lasi vēl