Dzenoties pakaļ ar 270 km/h, rokas trīc gan bēdzējam, gan man, atzīst moto policists

4 komentāri
Dzenoties pakaļ ar 270 km/h, rokas trīc gan bēdzējam, gan man, atzīst moto policists
Foto: F64

Visbiežākie autovadītāju pārkāpumi, kurus fiksē ceļu policisti uz motocikliem, ir agresīva braukšana un sarunas pa mobilo tālruni. Šādus pārkāpumus citi kolēģi, kuri brauc ar automašīnu, ne vienmēr var konstatēt. Kāda ir policistu motociklistu ikdiena?

Viņi vienmēr brauc pa diviem. Tas ir ne tikai drošības apsvērumu dēļ, bet arī saistīts ar darba specifiku. Piemēram, brīžos, kad policistiem jādzenas pakaļ likumpārkāpējam, kas brauc vismaz ar 200 kilometriem stundā, ir svarīgi, ka tuvumā ir otrs kolēģis, jo izstrādāta īpaša aizturēšanas taktika.

Ar motociklu policistiem ir viegli manevrēt un panākt motociklistus, kuri pārkāpj noteikumus, jo ar automašīnu ceļu policijas ekipāžai to izdarīt ir grūtāk. Ceļu policisti Igors Matvienko un Māris Hāzners kopā strādā četrus gadus. Lai sazinātos, braucot pie stūres, pat vārdi neesot vajadzīgi.

Skaties foto:

Ar motociklu jau esam saplūduši kopā, abi smej. Pārvietoties ar šo transportlīdzekli, pildot darba pienākumus, Igoram un Mārim patīk, taču ir sava specifika – gadalaikus vārda tiešā nozīmē var izjust uz savas ādas. Piemēram, karstās dienās speciālajā ekipējumā pavadīt visu dienu nav viegli. Īpaši smaga ir jaka.

Ceļu satiksmes uzraudzībā šobrīd tiek izmantoti 54 motocikli, bet ar tiem pārvietojas 100 ceļu policisti. Likumsargi uz motocikliem Latvijā parādījušies pirms 20 gadiem, un tas Valsts policijas skatījumā ir attaisnojies. Moto sezona ceļu policistiem parasti beidzas oktobra beigās; arī Igoram un Mārim. Abiem gan esot žēl pārsēsties no motocikla uz automašīnu.

Skaties video:

4 komentāri