Strīdīgā situācijā Rīgā saduras divas automašīnas; šoferu versijas par notikušo atšķiras

2 komentāri

Matīsa ielā ceturtdien notikusi visai neparasta avārija – nespējot sadalīt ceļu, tur uz tramvaja sliedēm sadūrušies divi auto.

Ceturtdien neviltotu interesi daudziem garām gājējiem un garām braucējiem radījusi divu auto sadursme Matīsa ielā. Pēc tās sasistie spēkrati bija pilnībā bloķējuši tramvaja sliedes, taču tas nebūt nemulsināja avārijā iesaistītos, un viņi atrada visai asprātīgu veidu, kā pilsētas centru atpestīt no milzu sastrēgumiem. Kamēr šoferi, kuri savā starpā tā arī nespēja vienoties, kurš vainojams notikušajā, gaidīja ceļu policistus, raidījumam “Degpunktā” izdevās uzzināt viņu versijas par notikušo.

“No aizmugures brauca, laikam neredzēja, ka priekšējais griež un rāva pa kreisi. Un tad man sānā. Ja būtu tīri braucis pa sliedēm, gan jau es būtu vainīgs. Bet, tā kā viņš man no aizmugures izlēca ārā, sanāca, ka viņš man ieskrēja sānā,” saka “VOLVO” vadītājs.

Citāda versija par notikušo gan ir otram avārijā iesaistītā spēkrata vadītājam. “Viņš veica manevru un ieslēdza pagrieziena rādītāju tikai tajā mirklī, kad jau griezās. Es redzēju, ka mašīna griežas, sāku bremzēt un vienkārši nepaspēju. Es domāju, ka viņš vainīgs, jo pēc ceļu satiksmes noteikumiem pagriezties un nogriezties vajag no kreisās, malējās joslas,” saka “TOYOTA” vadītājs.

Redzot, ka arī likumsargiem būs jāpalauza galvas, lai noteiktu, kurš tad runā taisnību un kurš šajā gadījumā ir vainojams notikušajā, “Degpunktā” dodas pie Drošas braukšanas eksperta. Kas tad būtu jāatceras ikvienam šoferim, nonākot šajā Matīsa ielas posmā vai kādā citā līdzīgā vietā.

“Primāri šo apgriešanās manevru ir jāveic no sliežu klājuma, jāizmanto malējais, kreisais stāvoklis. Taču satiksmes noteikumos ir punkts numur 77, kas mums ļauj apgriešanās manevru veikt arī no labās puses tad, ja šī vieta ir pārāk šaura vai mums ir pārliecība, ka nevarēsim apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Tas nozīmē, ka “Volvo” šoferim bija tiesības arī no labā stāvokļa veikt šo apgriešanās manevru,” norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Viņš gan atgādina, ka tas pats punkts arī paredz, ka autovadītājam ir jāpārliecinās un jādod ceļš gan pretim braucošajam, gan arī tiem auto, kas brauc vienā vai blakus joslā. Vanks arī neuzņemas komentēt konkrēto “Volvo” un “Toyota” avāriju. Tās risināšanu un vainīgā vadītāja meklēšanu, atstājot policijas rīcībā.

2 komentāri