Riteņbraucējs, braucot pie sarkanās gaismas, izraisa sadursmi ar motociklu

2 komentāri

Gan par riteņbraucēju, gan motociklistu braukšanas kultūru spriests ir daudz, un viedokļi par to, kurš tad ir bīstamāks satiksmei, atšķiras. Negadījums, kas fiksēts 9. jūnijā Krasta ielā, pierāda tikai konkrētās situācijas apstākļus, taču satiksmes eksperti iezīmē aspektus abu transportlīdzekļu braukšanas paradumos, kas sadursmi izraisīja, stāsta TV3 raidījums ”Degpunktā”.

Autovadītājs Jānis 9. maijā, braucot pa Krasta ielu Rīgā, kļuva par liecinieku kāda velosipēdista pārgalvīgai rīcībai. Riteņbraucējs šķērsoja vairākas joslas pie sarkanā luksofora signāla. Negadījums tika fiksēts braucēja video reģistratorā, un ceļu satiksmes drošības eksperts, apskatot kadrus, izdarīja vairākus secinājumus.

“Tā ir iela, kur nevajadzētu riskēt ne gājējiem, ne velosipēdistiem, jo tā ir viena no Rīgas maģistrālajām ielām – trīs joslas vienā virzienā. Redzams, ka tad, kas velosipēdists uzsāk kustību, arī motociklists uzsāk kustību, un rezultāts ir tāds, ka motociklists uzsāk bremzēt un paspēj nodzēst ātrumu. Pretējā gadījumā sekas būtu daudz smagākas,” skaidro Ceļu satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis.

Mediķu brigāde uz notikuma vietu izsaukta netika. Par laimi, notriektais velosipēdists negadījumu pārcieta ar viegliem ievainojumiem. Oskars Irbītis atgādina, ka motocikls uzsāk kustību strauji, un tas jāatceras visiem, kas šķērso gājēju pāreju.

Velosipēdisti mēdzot braukt ”pēc sajūtām”, ne pēc notikumiem. Velosipēdists, visticamāk, cerēja nokļūt otrpus ielai, pirms spēkrati uzsāk kustību. Ar to vienmēr jārēķinās motorizēto transportlīdzekļu vadītājiem.

“Lielai daļai kājāmgājēju un velosipēdistu nav vadītāja apliecības, un viņi nezina, vai vadītājs viņu redz un cik ilgs laiks nepieciešams, lai transportlīdzeklis nobremzētu,” skaidro Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

2 komentāri