Motosezona sākusies ar vairākām smagām avārijām – ārsti un policisti uzsver, ka par šo situāciju ir jārunā

2 komentāri
Motosezona sākusies ar vairākām smagām avārijām – ārsti un policisti uzsver, ka par šo situāciju ir jārunā
INGA NESTERE, F64

Tieši pēc nedēļas Latvijā oficiāli tiks atklāta motosezona, taču jau tagad uz lielceļiem un pilsētu ielās redzams ne viens vien motociklists. Tas savukārt rada bažas ārstiem un policistiem, jo diemžēl neizbēgami notiks lielāki vai mazāki negadījumi.

Situācija nav traģiska, taču par to ir jārunā, saka ārsti un policisti, ar bažām gaidot jauno motosezonu. Šogad jau vairāki motociklisti iekļuvuši nopietnos negadījumos.

Pēdējo trīs gadu statistika ir sekojoša: visvairāk bojāgājušo bija 2016. gadā – 11 motobraucēji, 2017. gadā, kad bija ļoti vēsa un lietaina vasara, nositās viens motociklists, pērn bija trīs bojāgājušie, taču 248 ievainotie. Salīdzinājumā 2017. gadā traumas guvuši 188 braucēji, bet 2016. gadā 207.

Un tie ir tikai skaitļi, kas neietver kvadraciklus un motorollerus. Tātad – šis viss jāreizina vismaz ar divi. Diemžēl policijā nav statistikas, par to, vai avārijās, kurās iesaistīti motobraucēji vairāk vainīgi viņi paši vai autovadītāji. Degpunktā gribas domāt, ka pusi uz pusi.

Piemēram, Aleksejs, kurš kopš marta beigām guļ Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā, kļuvis par dzērājšofera upuri. Vīrietis kopā ar sievu liktenīgajā dienā vizinājies pa Jūrmalu. Kā viņš pats saka – ja nebūtu labs ekipējums, būtu līķis. Dzērājšoferis uztriecies motociklam izbraucot no mazākas nozīmes ceļa.

Tagad motobraucējam vēl mēnesi jāguļ slimnīcā, tad priekšā ilgstošs atlabšanas process. Dakteri saka – Aleksejs nebūt nav pirmais pacients šogad, kurš guvis ievainojumus pēc brauciena ar moci. Jau pirms vairāk nekā mēneša slimnīcā nonācis kāds vīrietis. Arī mediķi uzsver, ka pirms kāpšanas uz motocikla, vispirms kā pienākas ir jāapģērbjas. Ekipējums ir dārgs, taču visdrīzāk tas nav naudas, bet slinkuma un ērtību jautājums.

Policijā saka – ar katru gadu motociklu skaitam ir tendence pieaugt un tas nav slikti, taču ir svarīgi samazināt negadījumu skaitu un tas bieži vien ir izpratnes jautājums par satiksmes noteikumiem un bīstamību, kas var rasties, tos neievērojot.

Policisti neiebilstu ja moči brauktu pa sabiedriskā transporta joslām – pagaidām šis likumprojekts ir nopauzēts. Tas arī daudzviet atrisinātu auto šoferiem tik kaitinošo motociklu braukšanu starp joslām.

Un vēl kas attiecas uz motociklistiem – policisti šovasar sola cīnīties ar tiem braucējiem, kas slēpj numurzīmes, lai izvairītos no fotoradariem un muktu no policijas. šobrīd sods par šādu pārkāpumu ir salīdzinoši mazs – 30 eiro. Policisti plāno rosināt grozījumus, lai šāds pārkāpums maksātu dārgāk, jo numurzīmju slēpšana liecina par tīša, ļaunprātīga pārkāpēja atrašanos satiksmē.

Plašāk par tematu – raidījuma Degpunktā sižetā

TOP komentāri

  • Tik-tak.
    +2 +1 -1

    Tik-tak.

    Vainīgie skaidri- alkohols un ātrums! Tas noved dziļā purvā. Arī mazākās pilsētās noteikti būtu vajadzīgi daži radari uz galvenajiem ceļiem. Cik ātruma pārkāpēju brauc uz nebēdu mazās pilsētās,kamēr neredz un netiek uz kārtības sargiem.
  • Elita Radvila
    +6 +1 -5

    Elita Radvila

    Ar runāšanu nekas nebūs. Tā kā šitie lavierē starp mašīnām, tad avārijas ir un būs!😠

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl