Kāpēc notika bīstamā kravas auto avārija Čiekurkalnā? Skaidro ceļu satiksmes eksperts

0 Komentāru

Avārija ceturtdien zem Gustava Zemgala gatves pārvada, par laimi, iztika bez nopietni cietušajiem, taču tas bija sekundes jautājums. Kopš interneta vidē nonācis negadījuma video, tiek spriests, ko kravas automašīnas vadītājs varēja darīt, lai izvairītos no citu ceļu satiksmes dalībnieku nopietnas apdraudēšanas.

Par ceturtdienas avāriju Čiekurkalnā, kur kravas automašīna ”Scania” gāzās uz sāna un aizķēra spēkratu ”Toyota”, cilvēkiem radušies daudz jautājumi. Interneta vidē cirkulē video, kur biedējošo ainu var apskatīt kā uz delnas, taču tāpat paliek neskaidrs – kādas rīcības dēļ varēja rasties tik bīstama situācija.

Saistībā ar notikušo “Degpunktā” uzrunāja satiksmes ekspertu Oskaru Irbīti. Viena no versijām varētu būt tāda, ka kravas automašīnas vadītājs pat necentās padomāt par riskiem, pirms piedalījās satiksmē. “Klasiski iemesli, kāpēc notiek šādi negadījumi ir tādi, ka transportlīdzekļa vadītāji nezina sava transportlīdzekļa gabarītus. Nepievērš uzmanību, cik tie ir lieli un augsti,” saka ceļu satiksmes drošības eksperts.

Tajā pat laikā, pastāv iespēja, ka transportlīdzeklim bijuši tehniskie defekti, par kuriem šoferis nezināja. Kāds vīrietis, apskatot avārijas video, komentāros internetā izsaka līdzīgu versiju: ”Hidrosūkni ieslēdz, izslēdz ar vienu slēdzīti uz paneļa. To var neievērot. Pirms sāka braukt, krāns, domājams, bija salikts, braucot dalītāja svira var izkustēties un, sūkņa dzīts, tas lēnām saceļas. No kabīnes to var nepamanīt.”

Oskars Irbītis piekrīt, bet piebilst, ka krāna fiksācijas stāvokli var pārbaudīt arī citos veidos, kas tāpat būtu jādara pirms braukšanas: “Pārsvarā automobiļi ir aprīkoti ar signālierīci, kas liecina par to, ka kaut kas nav kārtībā. Vecākiem vai novecojušies transportlīdzekļiem tādas sistēmas nav, vai arī tā var nestrādāt. Tad jau lielāka atbildība ir uz vadītāju. Tajā brīdī, kad viņš sāk kustību, viņam ir jāpārliecinās, vismaz mehāniski, ka visas šīs daļas ir nofiksētas vietā un transportlīdzeklim ir jābūt aprīkotam ar fiksāciju, ka ceļamkrāns nesāk darboties, kustēties un pats no sevis grozīties.”

Teorētiski, zaudējumi būtu jāsedz apdrošināšanas kompānijai. Taču kompensācijas maksātāji var izvērst paši savu izmeklēšanu, lai noskaidrotu, kāda bija vadītāja loma negadījumā un beigās kravas automašīnas šoferim var nākties kompensēt visus zaudējumus. Arī likumsargi uzsākuši izmeklēšanu, lai noskaidrotu negadījuma cēloņus.

Par notikušo Valsts policija ir uzsākusi administratīvā pārkāpuma procesu.

0 Komentāru