Kā avārijas izraisīšana ietekmē apdrošināšanas cenu?

2 komentāri

Pēc iekļūšanas avārijā nākamā spēkrata iegāde nav nekāds lētais prieks, kad lieta nonāks līdz apdrošināšanai – ikviens negadījums krietni samazina šoferu izredzes tikt pie civiltiesiskās apdrošināšanas par zemu cenu. Par šoferu braukšanas kultūru gada griezumā un Bonus-malus sistēmu, kas apkopo labo un ne tik labo braucēju statistiku.

Apdrošināšanas risku izvērtēšana, jeb Bonus-malus sistēma, dod iespēju apdrošinātājiem kritiski izvērtēt un precīzi noteikt obligātas civiltiesiskās apdrošināšanas cenu, analizējot vadītāja izraisīto ceļu satiksmes negadījumu vēsturi noteiktā laika periodā.

Pēc ikgadējā Bonus-malus klašu pārrēķina, kas veikts 15. septembrī, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvji apkopojuši jaunāko statistiku un daudziem skaitļi nav iepriecinoši, tomēr ir arī labas ziņas. Vislabāko, 17. klasi, sasnieguši vai saglabājuši esošajā līmenī gandrīz 140 000 autoīpašnieki, kas vēsturiski ir lielākais šoferu skaits.

Kopumā, augstākajā klašu kategorijā, no septītās līdz 17. klasei šobrīd atrodas gandrīz 950 000 autovadītāji. Taču zemākajā, jeb pirmajā klasē ir 218 000 autoīpašnieku, un gandrīz 27 000 atrodās kategorijā zem piektā līmeņa, tiem OCTA izmaksas ir visdārgākās.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pārstāvji norāda, kā bieži autovadītāji līdz galam nesaprot, kāpēc pēc ikgadējā pārrēķina viņu klase nonāk zemākā līmenī. Birojā skaidro, kā Bonus-malus līmeņi tiek zaudēti, ja ir izraisīta avārija, kur automašīnas šoferis vai īpašnieks tiek atzīts par vainīgu. Jo vairāk negadījumu, jo sliktāka Bonus-malus klase. Pirmajā, visaugstākā riska klasē, autoīpašnieks nokļūst pēc četriem un vairāk izraisītājiem negadījumiem.

Savu Bonus-malus klasi ir iespējams noskaidrot dažu sekunžu laikā un izmantojot Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja mājas lapu. Piekļuve datiem iespējama reģistrējoties internetbankā.