“airBaltic” lidmašīna veikusi avārijas nosēšanos Rīgas lidostā

18 komentāri
“airBaltic” lidmašīna veikusi avārijas nosēšanos Rīgas lidostā

Trešdien, 12.jūnijā, Jūlijas ģimenei bija paredzēts lidojums uz Odesu, ap plkst.22.00 viņa ar vīru un diviem maziem bērniem ieradās Rīgas lidostā. Jūlijas reisa izlidošana bija paredzēta plkst.23.45. Pēc bagāžas nodošanas un dokumentu pārbaudes cilvēki sakāpa lidmašīnā un noskaņojās lidojumam. Pēc pacelšanās pagāja vien dažas sekundes, kad notika kas pavisam negaidīts.

“Lidmašīnas labajā pusē sadzirdējām kaut kādu blīkšķi, redzēt neko neredzējām. Pēc dīvainās skaņas salonā parādījās vibrācija. Lidojam daudz, bet šoreiz bija tāda nesaprotama vibrācija. Kaut kā raustījās uz augšu, uz leju. Uzreiz saprātam, ka kaut kas nav kārtībā. Pagāja kādas piecpadsmit minūtes pilots mums paziņoja, ka pacelšanas brīdī kaut kas notika. Viņi paši nesaprata, kas notika un ir jāatgriežas Rīgā, lai minimālā ātrumā pārlidotu pacelšanās joslai. Viņiem no zemes vajadzēja vizuāli pārbaudīt, kas notika ar lidmašīnu. Vai aizvērās šasija vai kaut kas aizdegās. Viņi nezināja kas notika,” par notikušo raidījumam “Degpunktā” pastāstīja Jūlija un viņas vīrs Pavels.

Paziņojums pasažieros raisījis apjukumu, jo daudziem licies, ka nekas nopietns nav noticis. Lidmašīnas pilots sācis riņķot ap Rīgu un vairākas reizes lidojis pāri ieskrējiena joslai.

“Pateica, ka viņi pārbaudīja visu un mums tomēr būs jāatgriežas. Ir kaut kādi bojājumi, un būs jāveic avārijas nosēšanos. Tā kā lidmašīna bija pilnībā uzpildīta, mums bija stundu jāpatērē degviela. Mēs vienu stundu riņķojām virs Rīgas un Jūrmalas, tērējām degvielu. Pa visu šo laiku mums piedāvāja ūdeni tik, cik katrs vēlējās. Mēs lidojām vienu stundu un 33 minūtes,” atminas Jūlija.

Kad tuvojās nosēšanās, cilvēki sāka skatīt lūgšanas, bet lidmašīnas personāls saspringtā balsī nolasīja drošības instruktāžu. Pasažieriem bija jāsavācas, jāpiesprādzējas un jāgatavojas ārkārtas situācijai. Kā stāsta gaisa kuģa pasažieri, nolaišanās brīdis bija ļoti satraucošs.

“Viņi mācīja, kā pareizi sagrupēties, kurā pusē būs izlaisti piepūšamie trapi un kā rīkoties ar bērniem, iedeva segas, lai ievīstītu bērnus. Tādā ziņā personāls strādāja augstā līmenī. Viņi vērsa uzmanību, ka jāiegaumē divas frāzes. Ja mēs kliegsim “evakuācija, evakuācija”, tad visi stājāmies un katrs no savas puses pa piepūšamo trapu nolaižamies zemē. Ja būs “nosēšanas normāla”, tad visi paliek sēdēt savās vietās,” stāsta pasažieri.

Pa logiem bija redzams, ka pie skrejceļa lidmašīnu jau gaidīja kupls skaits ugunsdzēsēju, ātras palīdzības ekipāžas un lidostas darbinieki.

“Stjuartes skaļi kliedza galvas zemē, galvas zemē. Cilvēkiem asaras acīs, kāds pārkrustījās. Viss notika pēc instruktāžas. Viņi malači. Paldies Dievam, mēs nosēdāmies. Atskanēja aplausi, ovācijas, kliedzām paldies pilotiem. Visi apskāva viens otru, ka viss beidzies labi,” notikušā atceras Jūlija un Pavels.

Operatīvie dienesti sāka lidmašīnas apskati, bet pasažieri devās uz lidostas telpām. Pie cilvēkiem “airBaltic” pārstāvji piegājuši tikai pēc 40 minūtēm, un arī Jūlijas ģimene norāda uz sauszemes personāla paviršu attieksmi.

“Personālam prasījām karsto ūdeni bērnu barībai. Atbilde šokēja. Viņa paraustīja plecus un pajautāja, kur viņai lidostā naktī meklēt karsto ūdeni? Tā taču ir galvaspilsētas lidosta, tranzītu lidosta, turklāt ir nestandarta situācija. Mēs palūdzām pavisam nedaudz. Viņa nekādīgi negribēja nest ūdeni. Viņa pateica, ka ir pārāk tālu jāiet līdz galvenajam birojam,” bilst Jūlija.

“airBaltic” raidījumam “Degpunktā” sniedza lakonisku komentāru par incidentu un par sauszemes personāla rīcību.

“Īsi pēc pacelšanās no Rīgas lidostas, izdzirdot netipisku troksni, apkalpe pieņēma lēmumu atgriezties Rīgas lidostā un veikt lidmašīnas tehnisko pārbaudi. Nosēšanās tika veikta saskaņā ar atbilstošām procedūrām paaugstinātas drošības apstākļos un noritēja veiksmīgi. Pēc lidmašīnas apskates tika konstatēts, ka tās labajā dzinējā bija iekļuvis putns. Lidojumu aizkavēšanās gadījumos “airBaltic” dara visu iespējamo, lai pasažieriem nodrošinātu iespējami ērtus apstākļus, gaidot nākamo lidojumu. Lidostā visiem pasažieriem tika nodrošināts ēdiens un dzeramais ūdens, kā arī pēc individuāla lūguma sniegts cita veida atbalsts, piemēram, atgādāta nodotā bagāža. Lidojums tika izpildīts ar citu lidmašīnu 13. jūnijā, plkst.7.25,” ,” norāda “airBaltic”.

“airBaltic” tomēr atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām.