“Bija liels uztraukums par to, vai vispār atgriezīsimies!” Tūroperators pārtrauc darbu, kamēr klienti aizvien atrodas ceļojumā

0 Komentāru

Tūristu grupiņa no Latvijas, nopērkot ceļojumu no SIA “Prieks Tūre”, sagaidīja visas ērtības. Kopā iemaksājot 290 eiro, katrs no tūristiem bija sagatavojies 10 dienu ilgai, bezrūpīgai atpūtai. Taču divas dienas pirms paredzētā braucienu mājup ceļojums pārvērtās murgā.

“Prieks Tūre” klients Konstantīns stāsta: “Mēs nedēļu paspējām pabūt Horvātijā. Būtībā pirms divām dienām, kad mums bija jāatgriežas mājās, mēs uzzinājām negaidīti no tūristiem, ka, it kā, kompānija “Prieks Tūre” bankrotē.”

Viens no tūristiem bija pamanījis, ka tūrisma firmas mājaslapa vairs nestrādā. Visiem bija skaidrs, ka tas par neko labu nevēsta, taču neviens nespēja noticēt, ka firma pārtraukusi darbību brīdī, kamēr tās klienti atrodas ārvalstīs. Tūristiem radās pamatotas bažas, ka par īrētajiem mitekļiem nav samaksāts.

“Daļa no tūristiem dzīvoja mājiņās, bet daļa bija viesnīcās. Tie, kas dzīvoja mājiņās, viņiem atnāca paziņojums no recepcijas par to, ka nav apmaksātas mājiņas. Respektīvi, ja līdz desmitiem vakarā nebūs nauda, tad visus palūgs pamest mājiņas,” stāsta Konstantīns.

SIA “Prieks Tūre” gide šo situāciju atrisināja visai ātri un pieprasīja atbildīgajiem steidzamu pārskaitījumu, taču ar to likstas nebeidzās. Drīz bija jāizbrauc, lai dotos ceļā uz Latviju, taču autobusa vadītāja nevēlējās kustēt no vietas – arī viņai par darbu nebija samaksāts.

“Autobusa vadītāja teica, ka nebija pat apmaksāts iepriekšējais brauciens uz Bulgāriju, un arī mūsu brauciens uz Horvātiju. Līdz ar ko, bija tāds nepatīkams pārsteigums, un visiem, protams, bija liels uztraukums par to, kā mēs atgriezīsimies, vai vispār atgriezīsimies un kādā veidā,” min Konstantīns.

Gide izteica priekšlikumu pacietīgi nogaidīt divas dienas un sagaidīt “Prieks Tūre” sūtīto autobusu, kas atbrauks cilvēkiem pakaļ. Taču tūristi vairs neuzticējās firmai, kas viņiem sagādājusi tik daudz galvassāpju. Sazvanoties ar vietējo autobusu kompāniju, latviešu tūristi paši nodrošināja sev ceļu mājup. Horvātijā pārdzīvotais gan nebija nosaucams par atpūtu, un tūristi ir pamatīgi vīlušies.

“Kompānija, manuprāt, rīkojās ne visai godīgi, pārdodot ceļojumus īsi pirms brīža, kad viņi paziņoja, ka nav maksātspējīgi jeb ir maksātnespējīgi, tas nav godīgi,” uzskata Konstantīns.

Tikmēr Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šobrīd apkopo par firmu saņemtās sūdzības un runā ar SIA “Prieks Tūre” par iespējām nodrošināt kompensāciju klientiem.

PTAC pārstāve Ieva Baldiņa-Brūklīte norāda, ka varētu būt cietuši 300 līdz 400 cilvēku.

Šobrīd firmas obligāts uzdevums ir atmaksāt klientiem radītos zaudējumus.

Kad ceļotāji būs saņēmuši kompensāciju, varas iestādes lems, vai par nodarīto firmai pienāksies arī sods.

0 Komentāru