“Nevarēju sakost zobus, no mutes tecēja siekalas,” rīdziniece pikta uz zobārstniecības klīniku

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Pieredzējusi TV3 "Bez Tabu" žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un problēmu risināšanā. Veido sizetus par dažādām tēmām. Rūpīgi iedziļinās katrā stāstā un rod risinājumus pat sarežģītām konfliktsituācijām. Palīdz novērst netaisnību.

16 komentāri

Skaistums kārtējo reizi prasījis upuri. Iztērējot vairāk nekā tūkstoš eiro par zobu virsmu atjaunošanu, rīdziniece Ilze no ārstes kabineta iznākusi ar mutes veselības problēmām.

Par zobu virsmu atjaunošanu Ilze samaksājusi 1300 eiro, taču tikusi nevis pie skaista smaida, bet pie kaitējuma veselībai. Sācies ar to, ka daktere piedāvājusi dažiem sānu zobiem atjaunot augšējās virsmas. Ilze piekritusi.

Rezultātā  apakšžokļa sānu zobi kļuvuši par 2 milimetriem augstāki nekā pārējie zobi. Nedēļu mocījusies, neesot varējusi sakošļāt ēdienu, muti bijis grūti aizvērt, tecējušas siekalas, sakodiens mainījies ne pa jokam, dikcija izkropļota. Par problēmu ziņojusi klīnikas vadītājam. Viņš ierosinājis arī augšžokļa sānu zobiem veikt virsmu atjaunošanu. Nekas cits neatlicis, kā uzticēties un piekrist, tomēr sakodiens neesot uzlabojies un tik un tā nav varējusi pilnvērtīgi sakost zobus.

Pēc pāris nedēļām Ilze konsultējusies neatkarīgā  klīnikā. Sertificēti zobārsti atzinuši, ka starp apakšžokļa un augšžokļa priekšzobiem izveidojusies 4 milimetrus plaša sprauga.

Ilze turpina stāstu. Pēc ilgām pārrunām klīnikas vadītājs piekritis atdot 500 eiro, taču sieviete grib atgūt visu savu naudu. Turklāt nācies maksāt gan par konsultācijām citās klīnikās, gan par zobu virsmas notīrīšanu no liekā materiāla. Uzrakstījusi iesniegumu Veselības  inspekcijai un lūgusi izmaksāt atlīdzību no Ārstniecības riska fonda. Saņēmusi atteikumu.

“Bez Tabu” sazinās ar Zobārstu asociācijas vadītāju, Veselības ministrijas galveno speciālistu zobārstniecībā Andi Paeglīti. Viņš skaidro, kā jārīkojas, ja pacients nav apmierināts ar saņemto pakalpojumu vai Veselības inspekcijas slēdzienu.

Klīnikas vadītājs Valdis Vanags raidījumam “Bez Tabu “akcentē, ka situācija ir neviennozīmīga un paļaujas uz speciālistu atzinumu, kas konkrēto gadījumu jau izvērtējuši. Veselības inspekcijas ekspertu atzinums ir, ka kaitējums pacientes veselībai nav nodarīts.

Elīna Ermansone
Veselības inspekcijas pārstāve

Inspekcija ekspertīzes laikā nav konstatējusi kaitējumu esību ārstniecības personas darbības vai bezdarbības rezultātā. Šo lēmumu viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas var apstrīdēt Veselības ministrijā. Detalizētāku komentāru neesam tiesīgi sniegt, jo par konkrēto gadījumu informācija ir ierobežotas pieejamības un pacienta dati ir sensitīvi.

Ilze ir apņēmības pilna turpināt cīņu, lai pierādītu, ka ir ne tikai zaudējusi savu naudu, bet ir arī nodarīts kaitējums viņas veselībai. Turklāt vaino klīniku viņas medicīnas kartes datu viltošanā. Savukārt klīnikas pārstāvji pārmet, ka pati paciente esot izsvītrojusi savu parakstu no medicīnas dokumentācijas.

16 komentāri