Vai Austrumu slimnīca (RAKUS) tika apmelota? “Bez Tabu” skaidro savu pozīciju

Raidījuma “Bez Tabu” redakcijā mēs katru dienu saņemam dažādus cilvēku pieredzes stāstus, tostarp saistībā ar medicīnu. Tie visi kā viens norāda uz jau gadiem sasāpējušu jautājumu par savstarpēju ārstu un pacientu komunikāciju. Šīs problēmas aktualitāti un esamību nenoliedz arī paši mediķi, īpaši jaunākās paaudzes ārsti. 

Atpakaļ uz rakstu

21 komentārs

  • paciente

    paciente

    Par zādzībām Austrumu slimnīcā var kriminālo hroniku rakstīt. Nav pirmā reize un nebūs pēdējā. Kāpēc nevarēja noskatīties videokameru ierakstu, kur vīrietis gaja, kā pārvietojās, ar ko kopā bija,kur atradās soma, tad būtu viss noskaidrojies.
  • Nu, nu

    Nu, nu

    Man tomēr nepatīk apgalvojums, ka telefons VISTICAMĀKAIS ir ticis nozagts slimnīcā!!!
    Ticamāk jau būtu, ka tas nozagts ir patversmē.
    Pirms kāda laika rādīja Aizliegto paņēmienu. Tur rādīja kā ir šajās patversmēs, kur bezpajumtnieki reāli savus apavus guļot uz nakti liek zem galvas, jo ja tie būs nolikti kājgalī, tad nākamajā rītā to vairs nebūs, jo būs nozagti.
    Diemžēl, pieredze rāda, ka uzņemšanas nodaļā( un ne tikai) strādājot ar šādiem alkoholiķiem, komunikācija nemaz normāla nav iespējama, jo viņu uzvedība ir agresīva un neadekvāta. Ļoti bieži šo pacientu tuvinieki nemaz necenšas palīdzēt ar šādiem ķēmiem tikt galā, bet drīzāk uzraksta sūdzības par to, ka nav bijusi kvalitatīva ārstēšana vai laba komunikācija. Šajā gadījumā, es tomēr nostāšos RAKUSa pusē.
    P.S. Protams ir mediķi, kuriem komunikācija ir jāmācās un jāmācās, bet tā jau nav tikai šīs profesijas pārstāvjiem...
    • telefons

      telefons

      Viiņam pazuda telefons slimnīcā. Pirms doties uz patversmi vairs nebija.
  • Anna
  • godīgi

    godīgi

    Noskatījos stāstu un izlasīju rakstu par to pacientu, kuru aizveda no slimnīcas uz patversmi. Teikšu godīgi, man radās iespaids, ka Bez tabu vairāk ir slimnīcas pusē nostājies, neka pacienta tuvinieku. Slimnīcas viedoklis bija garu garais, visu paskaidroja, domāju, ka varbūt vispār nebija. Nav skaidrs, ar ko iestāde neapmierināta? Varbūt slimnīca gribēja, lai Bez tabu virsrakstā saka, ka aizveda vīrieti uz atskurbtuvi? Bet, ja viņu aizveda uz patversmi, arī slimnīcas pārstāve to teikusi, kāpēc virsrakstā būtu jāraksta, ka uz atskurbtuvi? Nesaprotu. Bez tabu skatos vienmēr.
  • Jevgenijs Panaščiks

    Jevgenijs Panaščiks

    Teikšu godīgi, es izlasīju Jūsu rakstu no A līdz Z kādas četras reizes, un tāpat neatradu atbildes uz sev interesējošajiem jautājumiem, jo faktiskas informācijas kā tādas tajā bija ļoti maz; pārsvarā tikai emocionāli ekspresīva polemika un virkne nevajadzīgu retorisko jautājumu. RAKUS pozīcija ir samērā skaidra: slimnīcas pienākums nav izguldīt katru iereibušu pacientu, pacientam šajā gadījumā tika sniegta iespēja izmantot stacionāro telefonu, kas arī tika izmantota, tāpēc īsti nesaskatu iemeslu RAKUSam kaut ko pārmest. Jums, savukārt, varētu pārmest šo to daudz un dikti, jo rodas sajūta, ka Jūsu galvenais mērķis ir izveidot skandalozu sižetu, ievietot sociālajos tīklos ziņu ar tendenciozu virsrakstu, lai ievilinātu interneta lietotāju savā mājaslapā, kurā reklāmu ir tik daudz, ka praktiski nevar redzēt mājaslapas saturu. Kas protams ir saprotama lieta - mūsdienās visi cenšas nopelnīt lieku kapeiku, arī TV kanāli, cepums Jums par to, ka vismaz nepiedāvājat cilvēkiem paņemt ātros kredītus. Taču Jums neliekas, ka tieši šādu rakstu un sižetu dēļ Latvijas sabiedrībai veidojas priekšstats par to, ka jebkuras iestādes (valsts, pašvaldības, utt.) vienīgais mērķis ir piečakarēt cilvēku vai kaut kādā citā veidā tam ieriebt? Jo visam taču vienmēr ir jābūt slikti, vai ne? Atvainojiet, bet Jūs esat apkaunojums Latvijas žurnālistiskai.
    • Bez Tabu

      Bez Tabu

      Varbūt Jūs varētu norādīt vietu, kur Bez tabu pauž asu nosodījumu RAKUS pozīcijai? Tas, uz ko mēs norādījām, ka RAKUS apvainojumiem īsti nav pamata. Pirmais pārmetums par nepareizu virsrakstu, bet tas nav nepareizs. RAKUS pienākums nav izguldīt. Protams, ka nav! Taču runa ir par attieksmi. Par komunikāciju vai tās neesamību ar pacientu un tā tuviniekiem. Patiesībā tas ir galvenais, uz ko norāda šis stāsts... Bet, tiešām, katram var būt savs viedoklis, mēs respektējam:)
    • Lauris Drullis

      Lauris Drullis

      Jevgenijs Panaščiks lūk arī attieksme par ko tiek rakstīts
    • Oskars Kuršs

      Oskars Kuršs

      Par problēmām jārunā. Varbūt kāds medicīnas iestādes darbinieks, vēlams ilggadējs, varētu vienkāršā valodā pastāstīt, ko (kādus resursus, laika un darbastundu ziņā) prasītu "pienācīgas" attieksmes (ar šo šajā gadījumā saprotu radinieka/drauga/jebkura, kurš vēlas palīdzēt sazvanīšanu, fizisku satikšanu un pacienta nodošanu viņu gādīgajās rokās) nodrošināšana pilnīgi visiem (jo šķirot nedrīkst, pilnīgi piekrītu) šāda veida klientiem (kuri neatrodas dzīvībai bīstamā situācijā, spēj rīkoties patstāvīgi un ir pilngadīgi), ne tikai pašu minimumu (izmeklēšana un zvana iespēja). Jāatzīst, abas puses sniedz pamatotus argumentus, taču, manuprāt, tā sāls slēpjas reālajās iespējās to patiešām paveikt. Varbūt pastāstiet savu pieredzi praksē Maris Stils, Ilze Stalberga? ?
    • Oskars Kuršs

      Oskars Kuršs

      Piebilstot, nedrīkst (nevis nevar!) pārmest kādam, ja šis kāds, ievērojot vienlīdzību, gluži vienkāŗsi nespēj nodrošināt pārmetumā izteikto rīcību vai tās trūkumu visiem, kam tā būtu piemērojama. Tas būtu tas pats, kas pārmest Saulei, ka tā neapspīd visu planētu vienlaicīgi. Absurds. Ja cēlonis tiešām ir resursu trūkums, tad pārmetumi jāvelta nevis resursu pārvaldītājam, bet gan tam, kas nosaka to sadalījumu un izlietojumu. Ja cēlonis ir iedalīto resursu nepareizs pārvaldījums, tad pārmetums ir vietā.
    • Oskars Kuršs

      Oskars Kuršs

      Un par virsrakstu - "atskurbtuve" - medicīniska iestāde, kurā atskurbina piedzērušos. Latviešu literārās valodas vārdnīca. 1.–8. Rīga, Zinātne, 1972.–1996.
    • Oskars Kuršs

      Oskars Kuršs

      No SC "Gaiziņš" mājaslapas - Latvijas Sarkanā Krusta sociālais centrs “Gaiziņš” (turpmāk – Centrs) ir daudzfunkcionāla iestāde, kas katru gadu attīstās, paplašina pakalpojuma klāstu un pašlaik nodrošina sekojošus pakalpojumus: Diennakts patversmes pakalpojums personām alkohola, narkotisko vai toksisko vielu reibumā.
    • Oskars Kuršs

      Oskars Kuršs

      Trūkst tikai viens puzles gabaliņš - vai SC "Gaiziņš" ir "medicīniska" iestāde, vai nē. Katrā ziņā jēdziens "atskurbtuve" nav "tautā sauc", ja ar to Bez Tabu žurnālists domā sarunvalodā izmantotus vārdus, bet gan latviešu literārajā valodā lietots termins. Ārstniecības likumā termins "medicīnas iestāde" nav lietots, arī Ārstniecības iestāžu reģistrā neizdevās atrast SC "Gaiziņš", lai gan tajā atrodama viena Latvijas Sarkanā krusta ārstniecības iestāde Liepājā. Lietderīgs būtu SC "Gaiziņš" vai Sarkanā krusta komentārs par minētās iestādes atbilstību jēdzienam "ārstniecības iestāde" un, galvenokārt par to, kāpēc personas nonākšanu viņu vadītajā iestādē cilvēki uzskata par "nepieņemamu apiešanos". Tas tā, īsumā izvērsta atbilde. ;)
    • Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga

      Oskars Kuršs Problēmas ir valstiskā līmenī, kuras netiek risinātas jau gadiem, netiek izglītoti iedzīvotāji, kuri spēj un varētu palīdzēt. Situācija, kad garāmgājēji ir izsaukuši NMP brigādi, jo uz ielas guļ cilvēks, kas pēc aculiecinieku domām ir bezsamaņā ir ārkārtīgi bieži. Šajā gadījumā izsaucêja/garāmgājēja pareizā rīcība būtu pieiet pie cietušā un uzrunāt, papurināt aiz pleca un pajautāt vai viņam ir nepieciešama medicīniskā palīdzība. Ja cietušais atver acis, jūs vizuāli neredzat traumas, asiņošanu, krampjus, cietušais adekvāti elpo un ar jums sarunājas, tad jūs jautājat- kas ir noticis? Ja cietušais atbild, ka medicīniskā palīdzība nav nepieciešama, tad izsauciet pašvaldības policiju. Policijas ekipāžas darbinieki izvērtēs ko darīt tālāk, ja būs nepieciešama medicīniskā palīdzība, tad jau policijas darbinieki zvanīs 113. Taču izsaucēja pienākums ir palikt drošā attālumā pie cietušā/guļošà un sagaidīt NMP vai policijas ierašanos! Izstāstīt, kas notika un kādēļ jūs zvanījāt.
    • Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga

      Ja uz ielas guļošais nereaģē uz uzrunu, papurināšanu aiz pleca, āda ir mitra, zilgana, jums šķiet, ka cietušais neelpo, redzat zilumus, nav pulsa, ir asiņošana, smagas traumas, deformācijas, krampji uc. pazīmes, kas liecina par smagiem, veselībai bīstamiem stāvokļiem, tad nekavējoties jāsauc NMP. Bet arī šajā gadījumā izsaucējam ir jāpaliek drošā attālumā pie uz ielas guļošà cietušà. Jums ir jāatceras, ka dispečeri jautās precīzu adresi, kur atrodas cietušais, cietušā aptuveno vecumu, dzimumu un pats svarīgākais- kas ir noticis, ko jūs redzat! Jo atkarībā no tā cik precīzi jūs paskaidrosiet situāciju, tiks nosūtīta atbilstoša profila brigāde.
    • Jevgenijs Panaščiks

      Jevgenijs Panaščiks

      Ilze Stalberga Paldies par noderīgu informāciju. Noteikti ņemšu vērā.
    • Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga

      Diemžēl bieži uz izsaukuma motīvu -Bezsamaņa, mirst, tiek nosūtītas reanimācijas brigādes, kas konstatē cietušajam tikai alkohola apreibumu un tajā pat brīdī blakus ielā tiešām kāds mirst.
    • Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga

      Tādêļ nebaidīties uzrunāt guļošo un noskaidrot kas noticis!
    • Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga

      Jebkuram iedzīvotājam ir tiesības saņemt medicīnisko palīdzību, nedalot pēc dzimuma, rases, reliģijas, statusa utt. Cilvēks paliek cilvēks jebkurā stāvoklī t.sk alkohola, narkotisko uc. vielu reibumā. Mūsu pienākums ir sniegt palīdzību, ja tas ir nepieciešams vitālo funkciju dêļ, ir apdraudêjums veselībai un dzīvībai. Šāds cietušais, kas nespêj sevi aprūpêt, sava stāvokļa dēļ nonāk stacionārā, kur tiek veikta padziļināta izmeklēšana, analīzes uc.pasākumi, lai izslēgtu smagas, dzīvībai bīstamas patoloģijas. Mantu uzglabāšana katrā iestādē tiek regulēta atšķirīgi, vienā apraksta un liek seifā, kādā- vienkārši maisos. Par mantu uzglabāšanu ir jājautā stacionārā, kas ir noteikts iekšējos noteikumos. Gadījumos, kad pacientu NMP brigāde ved no mājām uz stacionāru, nelieciet līdzi somās pusi iedzīves. Neatliekamajā uzņemšanas nodaļā būs nepieciešama tikai pase, 1.grupas invaliditātes apliecība (atlaides maksai stacionārā), izraksti par hroniskām saslimšanām, ja ir un ūdens pudele. Telefons un lādētājs, viss...ja pacientu atstās nodaļā, jūs atvedīsiet visu pārējo. Jūs, piederīgie varat zvanīt uz Neatliekamās palīdzības nodaļu un jautāt kā jūtas jūsu tuvinieks un kā notiek procedūra. Ja jūs pavadāt savu tuvinieku uz stacionāru, tad jums ir jārēķinās ar 4-8 h( izmeklēšanas laikā), kad jūs būsiet atsevišķi. Pacients pie ārstiem boksā, jūs uzņemšanas nodaļas koridorā. Tāda ir ikdiena ar ko jārēķinās. Un NMP brigādes vadītājs jūs par to informē. Jūsu izvēle pavadīt vai tomēr zvanīt pêc 2-3h uzņemšanas nodaļai.
    • Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga

      Ilze Stalberga Cien. garāmbraucēji, kuri zvana 113 un sauc palīdzību- nebrauciet garām, bet izkāpiet no transportlīdzekļa un pieejiet klāt cietušajam, lai noskaidrotu situāciju. Nereti diennakts tumšajā laikā cietušais ir krūmos iemests atkritumu maiss. Tās ir milzīgas izmaksas un viltus izsaukums.
  • Bez Tabu

    Bez Tabu

    Un atbildot Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca par it kā neprecizitāti virsraksā: Sociālajā centrā “Gaiziņš” ik nakti pavada ap 60 pilngadīgām personām, kuras ir bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušas personas. SC ‘’Gaiziņš’’ klientiem nodrošina patvērumu gan bezmaksas naktspatversmes 1.stāvā (40 klienti), gan maksas īslaicīgās uzturēšanās mītnes 2.stāva telpās (ir iespēja uzturēties 60 klientiem), personiskās higiēnas iespējas un sociālā darba speciālistu u.c. sociālos pakalpojumus.

    SC "Gaizinš" nav atskurbtuve!!!! Pat, ja to tā tautā sauc, kālab pārmest medijam, ka virsrakstā tiek izmantots korekts nosaukums? Turklāt, vai iestādes nosaukums šai stāstā bija būtiskākais...

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!