Uz Gaisa tilta ietves gājēju dzīvībai draud briesmas

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

Pieredzējusi TV3 "Bez Tabu" žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un problēmu risināšanā. Veido sizetus par dažādām tēmām. Rūpīgi iedziļinās katrā stāstā un rod risinājumus pat sarežģītām konfliktsituācijām. Palīdz novērst netaisnību.

2 komentāri
Uz Gaisa tilta ietves gājēju dzīvībai draud briesmas

Esot uz Gaisa jeb VEF tilta ietves, kājāmgājēji sūrojas, ka viņi ir kārtīgās sprukās, jo citi satiksmes dalībnieki apdraudot viņu dzīvību.

Pārvietojoties pa Gaisa tiltu,  Aleksandras pacietība ir galā. Uzskata, ka beidzot jāpieliek punkts absurdajai situācijai, ka, ejot pa metru šauro ietvi, gājējiem draud nāves briesmas. Pa to pašu ietvi, kur pārvietojas daudz gājēju, lielā ātrumā traucas gan riteņbraucēji, gan skūteristi un apdraud kājāmgājējus.

Līdz Gaisa tiltam un pēc tā ir ierīkots veloceliņš, taču uz tilta tas beidzas, un riteņbraucēji, nesamazinot ātrumu, turpina ceļu pa ietvi.

Arī Agita ir šokā par briesmām dzīvībai uz Gaisa tilta ietves. Ieradusies Rīgā pēc desmit gadu prombūtnes Austrijā, kur braukšana pa ietvēm vispār nenotiekot.

Helmuts Staško
VP RRP CEĻU POLICIJAS BATALJONA KOMANDIERA PIENĀKUMU IZPILDĪTĀJS

Pie mums vēršas ik pa laikam ar šo jautājumu arī iedzīvotāji. Pēc kuru lūguma un iesniegumiem uzraugām intensitāti uz tilta. Aizliedzošo zīmju, kas aizliegtu pārvietoties vienam, otrajam vai trešajam pa ietvi uz tilta nav.

No drošības viedokļa skatoties, pārvietojoties pa ietvi, velosipēdistiem būtu jānokāpj no riteņa un jāpastumj to sev blakus, lai neaizķertu gājēju.

Ja mēs redzam, ka velosipēdists klaji, nevis pārkāpj noteikumus, bet brauc, aizķerot vai nepalaižot gājējus, tiek veikts preventīvais darbs ar šo personu un izskaidrots, kāda ir viņa tālākā rīcība.

Gan velosipēdistiem,  gan gājējiem ir tiesības pārvietoties pa tilta ietvi, taču  riteņbraucējiem jāņem vērā, ka drīkst braukt ar tādu ātrumu, kāds netraucē gājējiem.

Velobraucējiem no 10 gadu vecuma nepieciešama vadītāja apliecība un ir jānokārto tests. Tas nav jādara vien pieaugušajiem, kam ir autovadītāja apliecība. Tas nozīmē, ka būtu jāzina arī ceļu satiksmes noteikumi. Tajos norādīts, ka velobraucējiem ir jāpārvietojas pa tiem paredzēto infrastruktūru. Ja tādas nav, tad pa brauktuvi vai izņēmuma gadījumā – pa ietvi, kur priekšroka dodama gājējiem. (Izņēmuma gadījumi: remonts, laika apstākļi, pārlieku intensīva satiksme, šaura, bīstama brauktuve.)

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante norāda, ka ietves paplašināšana vai ceļazīmju maiņa, kas norādītu, ka pa ietvi atļauts pārvietoties tikai gājējiem, un nozīmētu, – velosipēdistiem ir jānokāpj no riteņa un braucamais jāstumj, neesot plānota.  Aicina visus satiksmes dalībniekus uz ietves sadzīvot draudzīgi un respektēt vienam otru. Tā ir ietve, tāpēc priekšroka ir gājējiem. Tilta pārbūvi plānots uzsākt vien pēc pieciem sešiem gadiem. Tas esot labākajā gadījumā. Kamēr tiks veikta VEF tilta pārbūve, cer, ka riteņbraucēji dos priekšroku gājējiem.

2 komentāri