Sieviete iegādājusies auto, kura remontā uzreiz pēc pirkšanas jāiegulda gandrīz 1000 eiro. Pārdevējs nesteidz novērst defektus, kā solījis

Skaidrīte Nitiša

Autors: Skaidrīte Nitiša

TV3 Bez Tabu raidījuma žurnāliste, kura ļoti labi orientējas savstarpējo konfliktu un dažādu problēmu risināšanā.

34 komentāri

Dace no Tukuma novada savu auto nolūkojusi sludinājumu portālā, aizbraukusi uz Rīgu apskatīt. Pārdevējs pārliecinājis, ka auto esot ļoti labā stāvoklī, slavējis vienā laidā, ja to nopirks, nebūšot nekādu  problēmu. Ja tomēr būs kas nepieciešams, vēl trīs mēnešus pēc iegādes gatavs visus defektus novērst. Dace visam noticējusi, janvāra vidū mašīnu nopirkusi, taču kopš tā laika pat naktīs nespēj gulēt un lej gaužas asaras, jo jūtas apmānīta.

Par automašīnu samaksājusi 3950 eiro. Sludinājumā bijis norādīts, ka auto izlaiduma gads ir 2006. Arī autoplacī, kas atrodas Maskavas ielas galā, uz mašīnas vējstikla bijis norādīts, ka tā ir 2006. gada automašīna, taču, kad noformējusi pirkuma dokumentus, izrādījies, ka viņas automašīna īstenībā ir vecāka un izlaiduma gads ir 2005. gada janvāris. Turklāt bijušas neskaidrības par valsti, no kuras tā patiesībā ievesta.

Prieks par janvāra vidū nopirkto automašīnu Dacei bijis tikai pāris dienas un pilnībā izsīka, kad veica auto tehnisko apskati. Apskatē konstatēja, lukturi nav paredzēti Eiropas tirgum, tiem nav atbilstoša marķējuma, esot paredzēti Amerikas tirgum, un lukturi ir jānomaina. Eiropas automašīnām paredzētie maksā aptuveni 800 eiro. Bijis arī daudz citu defektu, kas jānovērš. Vedusi uz placi pie tirgotāja, lai visu salabo, jo solījis, ka automašīnai ir 3 mēnešu garantija.

Divas nedēļas automašīna atradusies pie tirgotāja, kaut ko salabojis, taču galvenās problēmas netika novērstas. Auto pārdevējs barojis Daci ar solījumiem visu mēnesi, ka auto salabos, līdz pienākusi pēdējā diena, kad varējis veikt atkārtotu tehnisko apskati. Lukturi tā arī nebija nomainīti.

Automašīnas īpašniecei radušās šaubas arī par odometra rādījumu. Tas ir 160 tūkstoši kilometru. Kundze lēš, ka 14 gadus vecai automašīnai no Vācijas nez vai tas ir reāls nobraukums, kaut gan pārdevējs apgalvo, tas tiešām reāls.

Raidījumam “Bez Tabu” SIA Auto no Vācijas” vadītājs Artūrs Mālnieks taisnojas, ka lukturus jau sen pasūtījis, bet tie neesot piegādāti. Sola, ka drīz būšot. Apgalvo, ka arī citi pārmetumi esot nepamatoti. Dace gribētu, lai pārdevējs ņem atpakaļ auto un atdod naudu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne teic, ja ir rakstveida vienošanās par defektu novēršanas termiņu un ja pārdevējs to neveic norādītajā laikā, pircējam ir tiesības pieprasīt citu preci vai saņemt atpakaļ samaksāto naudu. Ja nav rakstveida vienošanās, tā ir jāsagatavo.

Auto pārdevējs piedāvā risinājumu. Gatavs samaksāt par otrreizēju tehnisko apskati, lai mašīna var piedalīties satiksmē un 30 dienu laikā (līdz būs jāveic tehniskā apskate jau trešo reizi), nepilnības tiešām novērst. Nākamajā dienā arī atsūta vēstuli detalizētu rakstveida skaidrojumu.

Artūrs Mālnieks
SIA “Auto no Vācijas” vadītājs

Esam pagarinājuši un apmaksājuši klientam tehnisko apskati uz mēnesi un gaidām no piegādātāja SIA “RD Magnat” pasūtītos lukturus. Mēs šajā darījumā mutiski garantējām ne tikai tehnisko apskati, bet arī dodam 3 mēnešu garantiju lietotam auto. (Ko lietotu auto tirgotāji reti kad dara). Pirmo reizi saskaramies, ka auto, kuram ir derīga tehniskā apskate Vācijā līdz 2020 gadam, apskati Latvijā iziet nevar, jo lukturos nav ES marķējums. Ar klientu nepārtraukti tika uzturēts kontakts, tika izdarīts spiediens uz detaļu piegādātāju, tas ir vairāki zvani dienā, lai būtu ātrāka lietu virzība. Kā arī kolēģis, kurš bija atvaļinājumā, iesaistījās lukturu meklēšanā visā Eiropā. Sazinājāmies pat ar oficiālo “Ford” dīleri, kuri piedāvāja iegādāties lukturus ne ātrāk kā 4 nedēļu laikā. Respektīvi, klients visu laiku tika informēts par notikumu gaitu. Nevienā brīdī netika izteikta kāda apšaubāma frāze par to, ka netiks pildīti darījuma solījumi.

Pircēja tomēr gribētu, lai viņai tiktu atdota samaksātā nauda, ja reiz automašīna ir tik labā stāvoklī, kā apgalvo pārdevējs, to pārdot nebūšot problēmu. Apgalvo, ka skaidrā naudā samaksājusi 3950 eiro, bet pirkšanas dokumentā pārdevējs norādījis par 300 eiro mazāku summu.

Pārdevējs gan paliek pie sava, ka saņēmis summu, kāda ir norādīta dokumentā. Ņemt atpakaļ auto un atdot pircējai naudu, pārdevējs gan negrasās.