“Volvo” 1000 eiro “brīnumremonts”! Dzinējs sabeigts, auto nekust, “zelta meistari” mūk no atbildības

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

23 komentāri

“Volvo” markas automašīnas īpašnieks uzticējis savu spēkratu servisam Rīgā dzinēja defekta salabošanai. Samaksājis vairāk nekā 1000 eiro “ķepā”, pretī nesaņemot darījumu apliecinošus dokumentus, automašīna atdota vēl sliktākā stāvoklī nekā tad, kad nogādāja servisā. Kad “Volvo” īpašnieks pieprasa remonta kļūdas labot, servisa priekšnieks apgalvo, ka meistaram, kurš veica remontu, “nav nekāda sakara ar servisu”, viņš esot nomājis servisa telpas. Tomēr “Volvo” īpašnieks ierakstījis telefonsarunas, kurās dzirdams, ka par rezerves daļu sagādi un darbu apmaksu klients runājis ar servisa priekšnieku. Meistars, kurš veica remontu, raidījumam “Bez Tabu” stāsta, ka servisa vadība viņu nodarbinājusi nelegāli, tāpat vadība esot paturējusi lielu daļu “Volvo” īpašnieka samaksātās naudas.

Imants uzticēja savu “Volvo S60” spēkratu ar benzīna dzinēju autoservisam “Allmoto” Rīgā, Bukaišu ielā 3.

Imants
iekūlies pamatīgā ķezā

Kad nodevu automobili, tur bija gan uzņēmuma valdes loceklis, gan meistars. Uzreiz paskaidroja, ka par detaļām un cenām atbildēs valdes loceklis, bet par remontu atbildēs meistars. Pēc nedēļas zvanīja valdes loceklis un teica, ka dzinējs nav labojams, vajag mainīt. Pateica, ka kopējā remonta summa būs kaut kur ap 950 eiro.

Imants stāsta, ka sākotnēji uz rokas servisa priekšniekam samaksājis avansu 600 eiro apmērā, pretī nesaņemot darījumu apliecinošu dokumentu.

Imants
iekūlies pamatīgā ķezā

Vēlāk man piezvanīja un pateica, ka mašīna ir gatava, ka varu braukt pakaļ. Es atbraucu, samaksāju valdes loceklim (servisam) atlikušo summu. [Atlikusī] summa bija jau nevis 350 eiro. Kopējā summa bija 1046 eiro. Tātad man bija jāpiemaksā aptuveni 450 eiro. Pielaist automašīnu īsti nevarēju, kaut kādas kļūdas rādīja. Izbraucot no servisa, mašīnai kaut kas ļoti stipri sitās pa grīdu. Aizbraucot uz tuvāko benzīntanku, uzpildot degvielu, es knapi varēju pielaist. Tecēja eļļa, antifrīzs tecēja.

Imants uzskaita arī citas likstas, ar kurām “Volvo” nesirga pirms servisa apmeklējuma. Spēkrata īpašnieks pieprasījis kārtīgu remontu, kļūdu labojumu.

Imants
“Volvo” īpašnieks, iekūlies pamatīgā ķezā

Atbildēja, ka nevar sazvanīt meistaru, kurš remontēja mašīnu. Teica, ka vajag pārcelt. Tā pārcelšana gāja tālu. Es meistaram arī pats zvanīju, viņš man arī necēla klausuli. Beigās, sazinoties ar meistaru, viņš man pateica, ka vairs tajā servisā strādāt nevēlas.

Meistars pazūd no apvāršņa, serviss iebāž galvu smiltīs – no atbildības par “superveikumu” vairāk nekā 1000 eiro vērtībā atsakās

Kad meistars, kurš laboja konkrēto “Volvo” pārtrauca darbību servisā, priekšniecība esot sākusi piekopt “strausa politiku”: taisnojusies, ka meistars nekad neesot bijis servisa darbinieks, tāpēc autoserviss neatbild par nekvalitatīvo remontu.

Imants
“Volvo” īpašnieks, iekūlies pamatīgā ķezā

Servisa priekšnieks visu vainu sāka velt uz meistaru, sakot, ka meistars pie viņiem nekad nav strādājis. Teica, ka meistars īrējis no servisa pacēlāju. Teica, ka esmu braucis nevis uz servisu, bet gan pie meistara.

Sabeigtā “Volvo” īpašnieks Imants gan ierakstījis telefonsarunas ar autoservisa priekšnieku, “Bez Tabu” pārliecinājās, ka par rezerves daļu sagādi un samaksu telefonsarunās runāts ar servisa priekšnieku. Imants stāsta, ka pēc nedienām ar auto remontu spēkratu esot nogādājis citā autoservisā, kur esot izbrāķēts remonts.

Imants
“Volvo” īpašnieks, iekūlies pamatīgā ķezā

Dzinējs pie ātrumkārbas nav nostiprināts korekti, trūkst skrūvju. Vispār ļoti daudz skrūvju trūkst. Nebija noregulēta zobsiksna, attiecīgi jebkurā brīdī dzinējs varēja pārstāt savu darbību. Attiecīgi, ja tas notiktu uz ceļa, varēja apdraudēt mani un pasažierus.

Autoservisa priekšniecības meklējumi

Internetā atrodamā informācija liecina, ka Rīgā, Bukaišu ielā 3, atrodas arī serviss “V-Moto Motorcycle Company”, kura kontakttālrunis ir tāds pats kā “Allmoto” servisa, kurā Imants laboja “Volvo”, tālruņa numurs. Tāpēc, iespējams, abiem servisiem ir viens priekšnieks. Tā kā vieglāka saziņa interneta vidē ir ar “V-Moto Motorcycle Company”, “Bez Tabu” servisa “Facebook” kontam nosūtīja ziņu, kurā lūdza atbildēt uz jautājumiem par Imanta “Volvo” remontu. Ziņa tika izlasīta, tomēr atbilde nesekoja.

“Bez Tabu” komanda ieradās autoservisā Bukaišu ielā, no kurienes darbinieks žurnālistus ātri vien izraidīja un aizvēra teritorijas vārtus. Lai gan sākotnēji šis darbinieks noliedza, ka konkrētajā vietā meklējams konkrētais autoserviss, vēlāk viņš atzina, ka tur ir meklētais serviss.

Sazvanīts, servisa priekšnieks Vladimirs sacīja, ka viņam “nav ērti runāt”. Pēc īsās telefonsarunas no “V-Moto Motorcycle Company” “Facebook” konta žurnālistam beidzot atsūtīja skaidrojumu rakstveidā. Atbildē, tāpat kā atbildēts iepriekš Imantam, serviss noliedza, ka konkrētais meistars strādājis uzņēmumā, tāpēc atteicās uzņemties atbildību par konkrētā “Volvo” remontu.
autoservisa atbilde

Konkrētais meistars Kestutis ir mūsu teritorijas vienas auto remonta darbnīcas darba vietas apakšnomnieks. No paša sākumā konkrētais klients ir veicis visus remonta jautājumus un visas saskaņošanas tikai ar konkrēto meistaru. Šim meistaram nav nekāda sakara ar mūsu uzņēmumu. Mūsu uzņēmums nodarbojas tikai un vienīgi ar virsbūves remontiem. Nekādu naudu mūsu uzņēmums nav saņēmis no konkrētās personas. Saprotot, ka konkrētais meistars, kas ir mūsu apakšnomnieks, ir sagādājis problēmas klientam, mēģinājām savas kompetences un atbildības ietvaros piedalīties konflikta risināšanā. Diemžēl mūsu uzņēmumam nav sanācis atrast korektu veidu, kā panākt meistara un klienta savstarpējo vienošanos.

Atbildot uz iepriekš citēto, “Bez Tabu” sarakstē servisam norādīja, ka raidījuma rīcībā ir nonākuši telefonsarunu ieraksti, kuros dzirdams, ka “Volvo” īpašnieks Imants par rezerves daļu sagādi un darbu apmaksu komunicējis ar autoservisa priekšnieku. Konkrētā piebilde tika izlasīta, bet atbilde nesekoja, lai gan žurnālists lūdza atbildēt uz papildjautājumiem.

Autoserviss izvairās no papildjautājuma

Foto: EKRĀNUZŅĒMUMS

Dzinēja meistars Kestutis: Mani nodarbināja nelegāli

“Bez Tabu” sazinājās arī ar meistaru Kestuti, kurš laboja konkrētā “Volvo” dzinēju. Viņš stāsta, ka autoservisā ticis nodarbināts nelegāli, neizprot, kāpēc tā priekšniecība noveļ visu vainu uz viņa pleciem. Turpinājumā sarunas ar meistaru fragments.

sarunas ar meistaru Kestuti fragments

Meistars Kestutis: Es oficiāli tur nestrādāju. Tā teiksim.

Žurnālists: Serviss jūs nodarbināja nelegāli?

Meistars Kestutis: Protams. Īstenībā, es tur [autoservisā] strādāju uz 50 procentiem no padarītā. Servisa priekšnieks nopirka lietotu dzinēju. Mans darbs bija tāds: bija jānomaina tas dzinējs un viss. Es savu darbu izdarīju. Es nevaru uz lietotu dzinēju kaut kādas garantijas dot. Pēc tam eļļa sāka kaut kur pilēt, pēc tam vēl kaut kas. Es mēģināju labot, cik varēju. Naudu par darbiem, par dzinēju ņēma tas priekšnieks, tā servisa. Es to dzinēju neesmu pircis, nezinu, kur viņš vispār paņemts. Es no Imanta neesmu paņēmis ne kapeikas.

Žurnālists: Vārdu sakot, kaut ko iekasēja arī pats servisa priekšnieks, paņēma sev?

Meistars Kestutis: Protams.

Meistars Kestutis stāsta, ka autoservisa priekšnieks no Imanta samaksātās naudas par dzinēja remontu viņam esot samaksājis 175 eiro. Tāpat meistars teic, ka pirms darba gaitu pārtraukšanas autoservisa priekšniekam esot teicis, ka viņš varot samainīt dzinēju, ja serviss nopirks citu.

Nu “Volvo” īpašnieks Imants ir neziņā par sava spēkrata nākotni, tas “noparkots” citā servisā. Imants par sadarbību ziņojis Valsts policijai.