“Visu izšķīra milimetri!” Māmiņa Rīgā ietriecas stāvošā auto, pēc kā rodas problēmas ar saskaņoto paziņojumu

17 komentāri
“Visu izšķīra milimetri!” Māmiņa Rīgā ietriecas stāvošā auto, pēc kā rodas problēmas ar saskaņoto paziņojumu

Asajā un grūti pārredzamajā ceļa līkumā netālu no Rīgas Sporta manēžas autovadītāja Sintija iekļūst ceļu satiksmes negadījumā. Abu iesaistīto pušu viedokļi atšķiras, un rodas problēmas ar saskaņotā paziņojuma aizpildīšanu.

Sintija brauc pa Mazo Krasta ielu – virzienā no manēžas uz Maskavas ielu, taču aiz līkuma strauji parādās pretim braucošs transportlīdzeklis. Lai izvairītos no frontālas sadursmes, rīdziniece veic manevru, daļēji uzbraucot uz gājēju ietves. Tomēr, atgriežoties uz brauktuves, Sintija aizķer ceļa malā stāvēšanai novietotu automašīnu. Tā gan atrodas tam neatbilstošā vietā – tieši pretī vārtiem.

Sintija stāsta, ka ceļu satiksmes negadījumā iekļūst pirmo reizi. Autovadītāju uzreiz pārņem satraukums, turklāt nupat izdodas izvairīties no frontālas sadursmes. Sintija automašīnā nav viena – līdzās sēž divi bērni un viņu vecmāmiņa. “Mēs stāvējām kādas piecas minūtes, gaidījām. Un tad nāca viens vīrietis, ļoti atvainojās par to, ka ir aizsedzis ceļu, un teica, ka tūlīt nobraukšot malā. Bet, nu, es viņam teicu – jau viss, par vēlu, ka esmu jau aizskārusi.”

Satiksme Mazajā Krasta ielā ir visai intensīva, tāpēc uzreiz pēc avārijas izveidojas sastrēgums. Citi šoferi steidzina Sintiju, lai atbrīvo ceļu un situāciju risina ar saskaņotā paziņojuma palīdzību. Jau pēc veidlapas aizpildīšanas rodas nākamās domstarpības. “Tad, kad es aizbraucu mājās, tad jau es sāku vairāk pētīt, tad es sapratu to, ka tas zīmējums – tur vispār ir norādīts, ka tas ir taisns ceļš, ka es uz taisna ceļa esmu viņā iebraukusi, kaut vai, kā tas ir iespējams, es nezinu.”

Atklājas arī, ka Sintija ietriecas kādam uzņēmumam piederošā transportlīdzeklī. Un brīdī, kad māmiņa ieminas par policiju, strīdus situācijā aktīvi iesaistās trešā persona – firmas pārstāve.

“Tad es saņēmu to zvanu no tās darbinieces telefona zvanu – ja es iešu uz policiju, tad viņa nākšot kā liecinieci par to, ka viņa ir bijusi šajā situācijā, un ka viņa tā kā dos to liecību par to, ka viņš ir stāvējis atļautā vietā,” atminas Sintija.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) uzsver, ka saskaņoto paziņojumu aizpilda vismaz 70 procentos no visu ceļu satiksmes negadījumu skaita. Svarīgi ir aizpildīt visu veidlapu, un te ļoti būtiska esot tieši sadursmes shēma.

“Apdrošinātājam pēc šiem te dokumentiem būs jāsaprot, kā ir noticis negadījums,” stāsta LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics. Ja abas puses ir vienisprātis par notikušā incidenta apstākļiem, tad problēmu vispār nav. Savukārt, ja domas atšķiras, tad apdrošinātājs var sākt interesēties pie katras no iesaistītajām pusēm, lai noskaidrotu precīzu informāciju.

“Es ļoti iesaku fotografēt. Kad notiek negadījums, uzreiz nofotografējiet, kur tās mašīnas stāvēja. Tas atkal būs tāds pierādījums, kuru apdrošinātājs viennozīmīgi ņems vērā. Ja tā negadījuma shēma ir zīmēta un tajā pašā laikā mums ir bildes, kā šīs mašīnas stāvējušas, skaidrs, ka apdrošinātājs saprot, ka šī fotogrāfija būs daudz precīzāka nekā šis te zīmējums,” uzsver LTAB valdes loceklis.

Satiksme Mazajā Krasta ielā ir visai sarežģīta. Arī “Bez Tabu” novēro vairākas potenciālas avārijas situācijas. Par laimi, šoreiz pret vārtiem nestāv neviens transportlīdzeklis, ļaujot citiem šoferiem izmantot šo vietu kā kabatu, lai dotu ceļu.

“Protams, ka tas autovadītājs, kura pusē nav šī šķēršļa, šim autovadītājam arī ir priekšroka. Savukārt tam autovadītājam, kura pusē ir šis šķērslis, ir jādod ceļš pretimbraucošajiem automobiļiem. Un būtībā ceļu dod tas autovadītājs, kuram tajā brīdī ir šī iespēja nobraukt maliņā,” skaidro Ceļu satiksmes drošības direkcijas Kvalifikācijas daļas vadītājs Juris Teteris.

Viņš arī uzsver, ka automašīnas novietot stāvēšanai pretī vārtiem nedrīkst.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante norāda, ka ir plāns veikt satiksmes izmaiņas Mazajā Krasta ielā – liegums apstāties un stāvēt, izvietojot attiecīgās ceļazīmes, vai marķēt stāvēšanas lieguma zonu apspriestajā ceļa līkumā līdzās vārtiem.

Sintija vainu nenoliedz, taču ir arī neizpratnē – ja otras automašīnas šoferis transportlīdzekli būtu novietojis atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, tagad ģimene runātu vien par izbīli un Sintijas veiksmīgo reakciju. Taču tagad jāveic abu automašīnu remonts, sabojāta arī apdrošināšanas vēsture.

Sazināties ar tā dēvēto brīvprātīgo aculiecinieci “Bez Tabu” neizdevās. Taču skaidrs ir viens, tādā gadījumā šī avārija jau iegūtu kriminālu nokrāsu.