Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

8 komentāri

Bīstamā līkumā Madonas novadā gājuši bojā daudzi cilvēki, tostarp divas sievietes šoziem. Lai gan oficiālais viedoklis runā par šoferu neuzmanību un pārgalvību, apkaimes iedzīvotāji vaino ceļa stāvokli, norāda uz nevīžīgo ceļa posma uzturēšanu un kūtrumu satiksmes drošības nodrošināšanā.

Sniegotā ziemas rītā ap pulksten 10.40, iebraucot pretējā braukšanas joslā, ar pretī braucošo automašīnu saduras “Opel” markas spēkrats, kurā esošās divas sievietes (1949. un 1964. gadā dzimušas) iet bojā notikuma vietā.

Valsts policijā uzsākta krimināllieta, kurā tiek noskaidroti traģēdijas iemesli, tomēr jau tagad likumsargi norāda, ka vienai no Opel spēkrata riepām bijis nodilis protektors – minimāli pieļaujamo 4 milimetru vietā 2,26 milimetri. Šis apstāklis varot bijis cēlonis izslīdēšanai pretējā braukšanas joslā.

Abas sievietes Madonas novada Sarkaņu pagastā bijušas ļoti ieredzētas. Viena no viņām bija vietējās pasta nodaļas priekšniece. Traģēdija ir trieciens visiem. Bez Tabu uzrunātie apkaimes iedzīvotāji atsakās pieņemt to, ka pie vainas bijis vienas riepas nodilums, jo viņa ar šādu riepu pārvietojusies arī citviet.

Bojāgājušās brālis: “Pie vainas ir ceļa netīrīšana!”

Bez Tabu komandai izdodas sastapt bojāgājušās brāli: “Pie vainas ir ceļa netīrīšana! Tikai un vienīgi tas viņu nogalināja! Viņa jau no bērnības brauca pie stūres. Riepa tur pilnīgi un galīgi nebija vainīga. Viņu ierāva ceļa malā, ceļa vidus bija tīrīts, bet sniega valnis malā bija ļoti augsts. Viņa pa valni bija gājusi kādus 20 metrus, pēc kā izslīdēja.”

Arī Valsts policijas Madonas iecirkņa Kriminālpolicijas priekšniece Inga Randare skaidro, ka laikapstākļi neesot bijuši no labākajiem. Pēc snigšanas uz ceļa bija tā saucamā putra.

“Tīrītājs sālsūdeni nolēja, bet putra palika,” teic arī iedzīvotājs.

Mirst daudzi

Pirms diviem gadiem līkumā notika identiska avārija, kurā dzīvību zaudēja jaunietis. Kā stāsta vietējie iedzīvotāji, bīstamais līkums aizsaulē nogādājis daudzus. Viens saskaita četrus draugus un paziņas, cits – pat septiņus.

“Man pilnīgi bail iet uz turieni, es reizēm tur gāju uz sēnēm, bet tagad… tik nepatīkami,” teic cits vietējais.

Agrāk daudzi kā iebraukuši līkumā, tā ielidojuši ūdenstilpē, kas blakus ceļa posmam. Ļaudis uzskata, ka ātruma ierobežojums, kādā ļauts braukt līkumā (70 kilometri stundā) ir pārāk augsts sliktā ceļa stāvokļa dēļ. Bez Tabu komanda novēro, ka dažs šeit neuzdrošinās pārvietoties šādā ātrumā.

Pēc tam, kad šoferi vairākkārt iestūrējuši ūdenstilpē, šeit uzstādītas norobežojošās barjeras, bet atļautā braukšanas ātruma ierobežojuma slieksnis nav samazināts, kā arī ceļa segums nav uzlabots.

Lai gan vietējie iedzīvotāji līkumu sauc par melno punktu, oficiāli tas par tādu netiek uzskatīts, jo pēc tam, kad uzstādītas norobežojošās barjeras, avārijas notikušās retāk, tāpēc nav arī kardinālu korekciju.

Arī policija vēlas, lai līkumu padara drošāku

Valsts policijā uzsver, ka braukšanas ātrums jāizvēlas, izvērtējot braukšanas apstākļus, tomēr piebilst, ka šis līkums ir uzskatāms par bīstamu.

“Viens no variantiem, kā varētu uzlabot situāciju, ir jāievieš bremzēšanas joslas pie ātruma ierobežojuma zīmes. Kā liecina pieredze, ieviešot šīs baltās bremzēšanas joslas, tiešām tiek panākta ātruma samazināšana,” skaidro Valsts policijas pārstāve I. Randare.

Foto

TOP komentāri

  • Jānis
  • Aigars
    0 0 0

    Aigars

    Putrā ar jaunām ziemas riepām ir jābrauc uzmanīgi, bet, ja protektors tiešām bijis tik niecīgs, tad par ko te vēl varam runāt? Ceļus vienmēr un visur nenotīrīs ideāli.
  • what what ?
    0 0 0

    what what ?

    1. Reāli no Cesvaines uz Madonu zīme jau beidzas pēc viena otra metra, kad ir pagrieziens un Aizskuju, tātad var uzreiz braukt ar 90. Bet nu neviens to nedara, tas vismaz labi.
    2. Šeit jau viens minēja, ka no Madonas uz Cesvaini 70 zona jau beidzas pirms līkuma un var braukt uz 90, laigan es šaubos ka kāds uzreiz to dara, jo priekšā nesmuks līkums, laigan nevar zināt, ko visi dara.
    3. Tur reāli tai 70 zonai būtu jābūt pat arī līkumā visā, bet reāli tur vajadzētu būt 50 zonai, lai pagrieziens uz Aizskuju to neizčakarē un tad var braukt uz 90 atkal.
    4. Pagrieziens uz Aizskuju ... Tur arī vajag metāla barjeras vai kā tās sauc, jo tur ezerā ir iebraukuši, cik es zinu 2 cilvēki. Viens bija vecs opis, kuram slikti palika. Otrs jauns cilvēks, nezinu kas un kā, bet kad mācījos pamatskolā, ar skolas norīkoto autobusu no Aizskujas uz Biksēri braucām, es un daudzi redzējām kā mašīna slīkst ezerā. Tā kā jā, tur arī vajag tās aizsargājamās barjeras.

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl