“Vālē” pa pretējo joslu, apbraucot sastrēgumu! “Rīgas satiksmes” šoferis brauc, kā grib, un pārsteidz ar nekaunību

Roberts Blass

Autors: Roberts Blass

Bez Tabu raidījuma žurnālists, kurš gatavs iedziļināties un risināt smagas situācijas un noziegumus. Ļoti rūpīgi iepazīstas un izvērtē pieejamo informāciju.

9 komentāri

Kamēr citi šoferi pacietīgi brauc sastrēgumā, ”Rīgas satiksmes” autobuss to apbrauc, traucoties visiem garām pa pretējā virziena joslu – šādu nu jau kārtējo sabiedriskā transporta vadītāja nekaunību novēro rīdzinieks. ”Tas ir bīstami!” kritisks par šādu rīcību ir drošas braukšanas eksperts.

”Bez Tabu” redakcijā vērsies Jānis, kurš tāpat kā daudzi autovadītāji pacietīgi brauc sastrēgumos. Redzētais Rīgā, Bauskas ielā, darbdienas rītā viņu nepatīkami pārsteidzis: videoreģistratorā iemūžināta sastrēgusi automašīnu kolonna, kas lēni kustas pa Bauskas ielu Mūkusalas ielas virzienā; kolonnai garām pa pretējā virziena joslu aiztraucas ”Rīgas satiksmes” pasažieru autobuss, tādējādi apbraucot sastrēgumu.

”Kad pienāks gals šī uzņēmuma šoferīšu pārgalvībai un citu satiksmes dalībnieku apdraudēšanai?!” sašutis vaicā Jānis.

Autovadītājs: Tā ir pārgalvība un citu satiksmes dalībnieku apdraudēšana

Sarunā ar ”Bez Tabu” aculiecinieks stāsta, ka autobuss vēlējies ātrāk nokļūt pieturā, kas atrodas aptuveni 300 metru attālumā no vietas, kur tas fiksēts braucam pa pretējā virziena joslu. Līdz ar to secināms, ka autobuss apbraucis sastrēgumu garā ceļa nogrieznī.

Jānis
nekaunības aculiecinieks

Autobusam tālāk pie Bauskas un Mūkusalas ielu krustojuma ir pietura. Viņš [autobusa šoferis] līdz tai pieturai aizlīda visiem garām. Tur bija gara rinda, šausmīgi gara rinda. Pa pretējo joslu aizbrauca garām visiem līdz pat pieturai. Rupjš pārkāpums. Galā līda atpakaļ tajā pašā joslā priekšā visām citām automašīnām, lai apstātos savā pieturā.

Tas ir bīstami! Par agresivitāti uz ceļa draud bargs sods

Uzklausītie iedzīvotāji un ”Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks par šādu autobusa šofera rīcību izsakās kritiski.

 Jānis Vanks

Jānis Vanks
“Drošas braukšanas skolas” vadītājs

No visiem skatu punktiem to redzot, tas ir bīstami, nedrīkst tā darīt. Jebkurā gadījumā sastrēguma apbraukšana pa pretējo joslu nav labs tonis, tas ir aizliegts. Nekad nevar paredzēt, vai pretī neizbrauks kāda automašīna, kas notiks tālāk. Tad visa iela, josla stāvēs, jo autobuss būs pretējā virziena joslā, tam pretī var braukt automašīna. It sevišķi tagad ziemā, kad apmalītēm nevar uzbraukt, lai kaut kā samainītos. Tas rada lieku stresa situāciju gan tiem, kurus autobuss apbrauc, gan brīdī, kad autobuss atgriezīsies savā joslā, gan tad, kad kāds brauks pretī.

Ja transportlīdzeklis apbrauc automašīnu kolonu, turklāt vēlāk spraucas atpakaļ joslā, liekot bremzēt citiem, šāda rīcība traktējama kā agresīva braukšana, par ko paredzēts sods: 70-280 eiro un seši soda punkti. Kā agresīvu braukšanu šo, visdrīzāk, traktētu arī likumsargi, informē Valsts policijā.

Uzņēmumā ”Rīgas satiksme” arī nosoda darbinieka rīcību, situācija tikšot vētīta, izpētot autobusa videokameras ierakstu un veicot pārrunas.

Darba devējs soda šoferi par ierašanos pieturā ātrāk, nekā noteikts sarakstā, savukārt par kavēšanos sankciju nav, tāpēc vēl jo neizprotamāka ir pārgalvīgā steiga, saka ”Rīgas satiksmes” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Klau, vai nebūs gana?

”Bez Tabu” un citi mediji jau vairākkārt stāstījuši par ”Rīgas satiksmes”, ”Rīgas mikroautobusu satiksmes” un citu pārvadātāju šoferu rupjiem noteikumu pārkāpumiem: braukšanu pie aizliedzošā signāla, mobilā tālruņa lietošanu, sastrēgumu apbraukšanu u.c.

Taujāta, vai šoferiem nav jābūt īpaši atbildīgiem un uzmanīgiem, ņemot vērā, ka pārvadā pasažierus, ”Rīgas satiksmes” pārstāve Bartaševiča-Feldmane atbild apstiprinoši, norādot, ka šoferiem tiekot atgādināts par noteikumu ievērošanu.

Baiba Bartaševiča-Feldmane

Baiba Bartaševiča-Feldmane
“Rīgas satiksmes” pārstāve

Neviens ziņojums nepaliek bez ievērības. Nav nozīmes, vai tas tiek demonstrēts medijos vai tiek sūtīts mums. Visa šāda veida informācija tiek izskatīta, izmeklēta, pārbaudīta, neatstāta bez ievērības. [..] Protams, ka zili baltais [sabiedriskais] transports vienmēr ir identificējams. Pīķa stundās vienlaicīgi uz ielām ir 700-800 sabiedriskā transporta vienību. Diemžēl situāciju ietekmē arī cilvēciskais faktors, ir gadījumi, kad vadītāji pārkāpj noteikumus. Kad noteikumus pārkāpj citas automašīnas, mēs to redzam, bet viņi paliek neidentificējami, bet atliek vienam vai diviem ”Rīgas satiksmes” šoferiem pārkāpt noteikumus, tas tiek parādīts jūsu un citos raidījumos. Tad šķiet, ka visi tā dara, bet gribu uzsvērt, ka tie noteikti nav visi, tie ir atsevišķi sabiedriskā transporta šoferi. Vienmēr aicinām ziņot mums par pārkāpumiem ar datiem un faktiem, kur un kad kas noticis. Tas tiek izskatīts, vadītāji tiek sodīti.