“Vai tiešām nav citu variantu, kur trenēties?!” Autovadītāja fiksē bīstamu situāciju pie “Sēnītes”

12 komentāri

Uz Vidzemes šosejas aiz Garkalnes “Bez Tabu” skatītāja visai ilgi braukusi aiz riteņbraucēju kolonnas, un satiksmes dalībniece jautā – vai tiešām nav citu variantu, kur trenēties, piemēram, izvēloties citu maršrutu, jo šajā situācijā braukšanas ātrums bija ap 45 kilometri stundā, bet atļautais – 70.

Sašutuma pilno situāciju autovadītāja iemūžina aprīļa nogalē, brīdī, kad pilnā sparā rit Vidzemes šosejas tā dēvētā ”Sēnītes” posma atjaunošana. Intensīvā satiksme novirzīta uz šosejas vienu pusi, kas ar dubulto dzelteno nepārtraukto līniju sadalīta divos virzienos. Apdzīšana te aizliegta. Tāpēc jo lielāks ir autovadītāju izbrīns par ceļā sastaptajiem velosipēdistiem.

Arī Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis piekrīt, ka rīkot velosipēdistu treniņus vietās, kur notiek ceļu remontdarbi un ir satiksmes izmaiņas, nebūtu ieteicams, jo tas var radīt liekus riskus, bīstamas apdzīšanas situācijas un arī sastrēgumus.

Uz Vidzemes šosejas savulaik jau noticis smags ceļu satiksmes negadījums. Kravas automašīnas šoferis burtiski noslaucīja no asfalta vairākus riteņbraucējus un viņu pavadošo automašīnu. Autovadītājs no Polijas uztriecās virsū Rīgas riteņbraukšanas skolas sportistiem. Cieta vairāki jaunie velosipēdisti. Kravas automašīnas vadītājs atzīts par vainīgu.

Arī “Bez Tabu” skatītājas uzņemtajā video, izrādās, redzami Rīgas veloskolas sportisti un viņu treneris, kurš atrodas pie pavadošā auto stūres.

“Saprotam, ka šogad ir sākušies atkal lielie remonti uz Vidzemes šosejas. Ir pieņemts lēmums to šogad īpaši neizmantot. [..] To posmu, kur šobrīd ir remonts, mēs necenšamies izmantot, ja kādam trenerim ir uzdots kāds speciāls uzdevums, tad, nu, viņi brauc pa to šoseju,” skaidro RSS direktora vietnieks Pēteris Griķītis.

Ceļš uz Siguldu gan esot ļoti pateicīgs treniņiem kalnainā reljefa dēļ. Sporta skolas pārstāvis gan uzsver, ka remontdarbu zonu treniņiem patiešām izmantos pēc iespējas retāk. Tomēr riteņbraucēji Latvijā gluži no autoceļiem nepazudīs, to pat kļūst arvien vairāk.

Neraugoties uz atsevišķiem gadījumiem, autovadītāju un velosipēdistu attiecības uz ceļa strauji uzlabojušās. Tam piekrīt arī Latvijas riteņbraukšanas federācijā. “Lai arī riteņbraucējiem ir tādas pašas tiesības ceļu satiksmē kā autovadītājiem, arī viņš [riteņbraucējs] ir jārespektē no autovadītāju puses, un es noteikti aicinu autovadītājus to respektēt. Vienlaicīgi arī riteņbraucējam jājūtas par sevi pārliecinātam, drošam, jāzina, ko viņš var, ko nevar darīt,” akcentē federācijas preses sekretārs Toms Markss.

TOP komentāri

  • do no
    +28 +21 -7

    do no

    Principā, ja trāpas normāls traktorists viņš nobrauks malā lai palaistu garām mašīnas, ja būs sakrājusies čupa ar mašīnām,bet šitie diezvai.
  • !!
    +20 +18 -2

    !!

    Jo ir nepārtraukta līnija.
    Un satiksme ir tāda, kur pretī principā visu laiku brauc mašīnas.
  • Viedoklis
    +17 +12 -5

    Viedoklis

    Traktortehnika pārvietotos, jo tā ir nepieciešamība nokļūt līdz noteiktam mērķim pa šo ceļu, bet treniņa vietu riteņbraucēji var izvēlēties citu

Pievienot komentāru

Lūdzu, ievēro portāla lietošanas noteikumus. Nepiemēroti komentāri tiks dzēsti, bet to autoriem – komentēšanas iespēja liegta!

Lasi vēl